Bildør i peugeot 106 vil ikke lukke! {{forumTopicSubject}}
Jeg er en af de dersens gutter der ikke har forstand på ret meget, hvad angår biler. Derfor spørger jeg om hjælp/forslag/etc. her.
Har en gammel peugeot 106 fra 94. Og der er evigt og altid noget galt (gammelt lort!)
Nu er problemet så at den højre bilfordør ikke vil lukke! Har prøvet alverdens ting, men den vil ikke lukke. Det skete i morges da min kæreste skulle afsted på arbejde. Døren var låst, og det låste også op, men da den så skulle smækkes i igen, så ville døren pludselig ikke låse. Uanset hvad vi prøvede ville den ikke "gribe fat" - og jeg står derfor lige nu med en ulåst bil, der ikke kan lukkes. Har prøvet at have bilen i tomgang, men det hjalp heller ikke.
Er der nogle kloge hoveder her, der ved hvad der evt. er galt, og hvordan jeg får det udbedret? Har ikke lommen fuld af guld, og kan ikke overskue endnu en værkstedsregning lige nu...
ps. undskyld mit frustrerende skrivesprog, men har ikke haft andet end problemer med den siden jeg købte den i sommers (2012)...
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 156 Biler: 5 Emner: 194 Svar: 4.623
Hvis den bare ikke vil gribe fat, ville jeg købe noget WD40 og smøre låsemekanismen med, da den kan have sat sig fast af skidt.
Er det fordi den ikke kan lukke i, grundet låsen er lukket, skal du have den udløst, nede i mekanismen.
aug 2006
Følger: 14 Følgere: 15 Biler: 3 Emner: 124 Svar: 2.316
feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Har flere gange prøvet at lukke døren, holde den tæt og så låse med bilnøglen. Den laver låse-lyden, men låser ikke døren fast, og så står den bare åben igen. Har rykket lidt i låsemekanismen, (den der klo der skal gribe fat) og den virker til at side som den skulle.
Vil prøve at give den noget WD40.
aug 2006
feb 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Jeg TAKKER meget for hjælpen!
WD40 - guds gave til mennesket!
aug 2006
Bildør i peugeot 106 vil ikke lukke!