{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.229 visninger | Oprettet:

V8 lækker lyd :) {{forumTopicSubject}}

Har tit gået og tænkt på hvordan nogle personer kan få deres V8 amerikaner bil til at lyde som om den nærmest er ved at drukne i benzin når den står i tomgang. Det lyder efter min smag pisse fedt og har tit ledt efter svar på nettet om hvad der skal til. Men uden held. Så hvad skal man gøre? Nogen der har et bud? Her er et link på en V8 Camino som efter min mening har den sprødeste tomgangs lyd jeg til dags dato har hørt... http://www.bilgalleri.dk/video/off_topic/20736-el_camino_5_7_v8_solgt?fb_action_ids=10200403943719321&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582 Giv mig råd til at få min amerikaner til at lyde lige sådan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  V8 lækker lyd :)
  • #2   9. feb 2013 ikkk så svært .. på min satte jeg bare en dual in dual out edelbrock potte på med 2,5 tomme rør lige i gennem med ceramic hedders .. og så bare en indsug/kaburator med hul i så er den i vinkel ..... og ja der er bare ikk noget mere fed end en v8

• #3   9. feb 2013 Der er sgu nok ikke ret meget end et rent rør og trutte i på den der....
    Gad vide om jeg ka' få min LR V8 til at lyde sådan... ???

• #4   9. feb 2013 En god knast, Hedders, Ogsaa er der et kaempe udvalg af potter du kan vaelge i mellem. Saa har du valg af roer rustfri giver en helt anden klang end sort roer, Saa kan du vaelge i mellem X eller H eller bare dual uden.osv.
    En hoejere comp gir en helt anden lyd i forhold til en med lav comp.
    Men du maa bare i gang med at forsoege dig fram evt soeg paa www.smallblock.dk der er en masse anbefalinger af div potter.
    Jeg har selv brugt dage paa nettet og youtube for at finde en sammen saetning jeg kunne li, Og igen blev det anderledes pga knast og comp.
    Husk en insproejtnings motor faar en anden lyd i forhold til en karburator motor.

Carsten. Din LR kan aldrig komme til at lyde sadan, Din er en alu block og du har ikke de litter bag som feks denne Camino har, det er hermed ikke sagt du ikke kan faa den til at lyde godt men bare ikke lige som denne.

• #6   9. feb 2013 Spurgte ejeren om det samme for noget tid siden. Ville også gerne have samme lyd på min den gamle Camino.
    Ud over knasten som lyder til at være andet end standard.

Citat ejer: " 3"udstødning og så bare en enkelt rustfri gennemstrømningspot i hver side "

• #7   9. feb 2013 vil det larme for meget med bare rent rør hele vejen?
    jeg køre også med sådan en classpack potte på min dodge van.
    men det er ik meget lyd der kommer ud af den

• #8   9. feb 2013 Har haft rent rør på en 305 2 x 2½" og det var faktisk ok fint at køre med. Ikke fordi det larmede alt for meget.

• #9   9. feb 2013 det kunne være man skulle prøve det.vil godt ha lidt meger lyd

• #10   9. feb 2013 Du skal have et crossover på altså et X rør

• #11   9. feb 2013 Ren roer = Brandte ventiler.

• #13   9. feb 2013 Der skal da potter på. Men når du har en amerikaner med v8 går der gerne to rør ud under bilen, et til hver side. Og her køber man et crossover rør og sætter på. Det kan købes løst mange steder, er lige ved at tro biltema har dem. Man skal ikke fjerne potterne det får man ikke noget ud af..

• #14   9. feb 2013 Kørte med rent rør i 2½ år uden problemer med motoren / ventiler. Ville ikke være bekymret ved at gøre det igen. Har personligt endnu ikke oplevet motorproblemer pga. manglende "back pressure"

• #15   9. feb 2013 Hold nu op med det pis. Der SKAL være modstand i udstødningsrør , ligesom det på sugemotorer gør sig gældende at diameter på rør altid skal være faldende jo længere ud bagtil man kommer. Der SKAL være modtryk for at få hastighed på gasserne så de hjælper til med at suge næste hold ud.

Sådan en V8 er det nemmeste i verden at få til at lyde voldsomt, men de er sgu nøjagtigt ligesom alle andre motorer at få til at gå godt. Hiver du potterne af mister du nemt 10% effekt.

• #16   9. feb 2013 Den ER ved at drukne. Det er nok derfor det lyder sådan, mine venner. smiley Desuden er det primært knasten, som giver den lidt hårdere lyd. Desuden har den nok også lidt højtkomprimerede topstykker på. Der er meget andet end udstødning, som gider denne lyd.

• #17   17. feb 2013 Knasten var også det jeg gættede på... Men er den ikke hjernedød svær at skifte?

• #18   17. feb 2013 Ventil daekslerne skal af, Loefterne loesnes saa du kan lofte stoed staengerne. Taendingen skal op, Indsuget skal af, Koeleren skal af, Vand pumpen timing coveret til knasten skal af, Knast kaeden skal af.
    Saa kan du traekke knasten ud, I med den nye husk det rigtige fedt, ogsaa er det bare at monterer igen.
    Det var i grove traek.

• #19   17. feb 2013 Lyder nemt nok... Specielt når man kan pille hele fronten af bilen inden, så man er fri for at tage motoren ud... Og en knast til en amerikaner koster ikke en skid...

• #20   17. feb 2013 Nej det er en rimelig nem opgave for en kender. Husk nye pakninger og tjek om kaeden skal skiftes.
    Husk at finde den rigtige knast som passer til dine toppe og ventiler og hvis du ikke har et ordenligt indsug og karburator saa er det vaerd at skifte da der er en del HK at hente der.
    Hvor gammel er bilen ? hvad maskine ligger der i ?

• #21   17. feb 2013 Og husk at køre knasten til med rigtig tilkøringsolie - i tomgang i den forskevne tid. Det glemmer mange - og så bliver knasten meget hurtigt slidt.

• #22   23. feb 2013 Smeden l... Bilen er fra 74. Og der ligger en 460-4V. 7.5 Liters bigblock i den. Denne motor havde standart 365hk men på grund af noget forurening og hysteri i Usa i 73. Blev den fra årgang 1973 og frem droslet ned til 215hk... Og har nogenlunde læst mig frem til at hvis man skal have motoren op på standart hk, skal man skifte knast, topstykker, indsugning, karburator og tænding... Og så mener jeg at hvis man skal igang med sådan en ændring kan man lige så godt købe et lidt større kit hvis det kan findes til denne motor... Kunne man finde 500hk i sådan en motor ville det ikke gøre noget smiley

• #23   23. feb 2013 Selvfoelgelig kan du hente 500hk men som du selv siger kraever det en del mere, Foerst en god bund, saa en go gang performer toppe evt RPM serie den har jeg selv, knast M/rulle grad, toppe, indsug, hedders, udstoedning, en god taending, og en fornuftig karburator. Jeg er selv i gang med at bygge min om til EFI da jeg vil ha tryk paa.
    saa skal du ha en anden converter og nok ha tjekket din gear kasse, den vil nok brokke sig hvis du laver 500 hk

• #25   1. mar 2013 Bare for at fjerne drømmen om de 500hk helt hehe. Så lad os gå til den økonomiske del... Hva vil sådan et kit for at få 500hk uden tryk sådan ca. koste... Ca pris...

• #26   3. mar 2013 Toppe 10-15 k komplet
    Indsug + Karburator 5-6 K
    Taending fra 2500 K
    Saa skal der arbejdes lidt med din block 5-20k

• #27   15. jun 2013 det er fint nok med alt det knastpjat osv...

jeg kører en 440 (7,2L) som har fået en 750cfm holly karburator.
    her sidder der headers på som går ud i en 3 tomme, videre sidder der 2 stk 3"flowmaster potter på. 1 på¨hver side som går tilbage, op over bagakslen og ud bagi..
    tro mig flowmaster potter er den eneste potte som giver den helt rigtige tomgangslyd. og ræslyd

• #28   15. jun 2013 Mikkel BB og SB har meget forskellig lyd det er lidt det same som en Honda DAX og en CBF 1000

• #29   15. jun 2013 det kan vi blive enige om.. men en skarpere knast har intet med selve lyden at gøre, andet end at den går højere i tomgang, og så lyder den ikke som caminoen

• #30   16. jun 2013 Mikkel du ved da vist ikke helt hvad du taler om

• #31   16. jun 2013 Jeg kan da vidst kun sige i lige måde hr smed..

Jeg ved bare af egen erfaring, at udstødningen gav alt lyd på min... en knast gør ikke at den lyder "fiskekutter" agtig tværtimod. kaburatoren det samme, for jo større kaburator jo højere tomgang, med mindre at du skruer den så langt ned at den kløjes når den får gas...
    Jeg vil lige minde dig om at jeg selv har en Plymouth GTX med en BB.

og kør du ned til streetparts i roskilde og spørg ham om han kan høre forskel på hvilke potter som sidder på udstødningen... Jeg kan love dig for at den mand ved hvad han snakker om, og han kan tydeligt høre forskel på en classpack eller en flowmaster, og cross udstødning hjælper lige lidt.!

• #32   16. jun 2013 hiv et tændrøskabel fra så sku den være der. billigt og klaret på 2sekunder...

• #33   16. jun 2013 Jeg prøver lige igen...

UDSTØDNING giver lyd, især på en gammel V8.. Op i en 2,5 eller 3 " hele vejen og noget crossover rør på. Så skal den nok lyde af noget.

• #34   16. jun 2013 Crossover rør giver stadig IKKE fiskekutter lyden... og skal du ha den dybe lyd i tomgang og smældene ved gas, kan flowmastere anbefales!

• #35   17. jun 2013 Mikkel En go knast gir dig performance, det gir dig ogsaa en anden lyd hvis du I forvejen har lavet aendringer paa udstoedningen I forhold til en standart knast.
    Har skam ogsaa handlet med Michal dyrelund de sidste 10 aar og ogsaa kim siden 1996. Jeg har nu selv koert us siden 95 og har haft biler fra 1967-2002 med baade BB og SB. Ford, Chevrolet, Buick. Har en 2000 Tahoe 5,7 TPI og en 76 Ford F250 for tiden.

• #36   17. jun 2013 vi kan snildt blive enige om at en knast giver performance og lyd. MEN knægten her efterlyser "fiskekutter tomgangslyden" som el caminoen.. og hvis du sætter en skarpere knast i vil tomgangen blive hævet, og så kommer den ikke til at gå så langsomt i motorgangen at den er lige ved at stalle.

Selvfølgelig giver en knast performance, ellers har man købt den forkerte;)

• #38   31. aug 2013 Åh alle de svar... Hvem og hvad skal man gå efter... 10 forskelige personer har 10 forskelige erfaringer og dermed 10 forskelige holdninger og svar... Eftersom min Lincoln er så ekstrem lydsvag, tror jeg nok at jeg vil starte med noget andet udstødning, så den kan lyde lidt mere gangster frem for farfar. Flowmaster og crossover. Hva kan sådan noget komme til at koste? og skal man selv lave alt det rustfrie rør imellem eller kan man købe komplette kit?

• #41   31. aug 2013 Søren H. Lyder som en god start. Som også er til at betale for...
    Bob O. Den Audi lyder nu ikke helt dum... Men lyder ikke som en V8 amerikaner skal lyde... Skal i høre fiske kutter lyd så se den her... http://www.youtube.com/watch?v=jOfBMRKLCCA SÅ KØRER JEG SKU GERNE FRANSK

• #42   31. aug 2013 Du skal bare he Mester Skaft på. smiley

Tysk V8 > 'Merican V8

• #43   31. aug 2013 Hellere jern frem for plastic... Mangler dog alt luxusen fra de nyere biler. Men det kan nemt undværes hvis man har en ond amerikaner...

Kommentér på:
V8 lækker lyd :)

Annonce