{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.512 visninger | Oprettet:

Vedr dæk reklamation på bil hos forhandler {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Vi har netop købt en Bmw 325i 3,0 E93 fra 2007 hos en forhandler.

Da vi kommer hjem med den opdager vi at alle fire dæk har små revner i mønsteret. Der er ca 3mm mønster.

Informerer forhandleren med det samme og han mener ikke det betyder noget.

Nu er mit spørgsmål om hvad jeg kan forlange? E der nogen af jer der kender loven og paragraffer vedr dette?

Skal lige nævne at de ting vi havde aftalt der skulle være lavet ved afhentning af bilen, heller ikke var lavet. Det har vi dog nu fået en ny tid til. Syntes sgu godt nok en bil i prisklassen 4-500.000kr skal være iorden ved levering.

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vedr dæk reklamation på bil hos forhandler
  • #1   10. feb 2013 Lig et billede op, istedet for....

Små revner i mønsteret betragter jeg som lameller.....

Ellers op og aflevere bilen igen... og få ALLE dine penge igen....

• #2   10. feb 2013 han lyder som en fusker,snak med FDM.

• V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
    #3   10. feb 2013 Du burde ikke tage imod bilen, hvis det du har "på skrift" skal laves ikke er det..

• #4   10. feb 2013 Hvis det er sikkerhedsmæssigt SKAL han lave det, men med en bil i den prisklasse ville jeg ikke tøve med at melde mig ind i FDM og få en brugtvognsrapport på den, det er jo peanuts.

• #5   10. feb 2013 Det betyder jo højest sandsynligt intet. Hvis det er vinterdæk skal der alligevel snart andre dæk på og under alle omstændigheder står de snart til udskiftning hvis der kun er 3 mm tilbage.

• #6   10. feb 2013 Hvis der er revner på siden af dækkene eller nede mellem mønsteret, dvs. under dækslidmærkeniveau, så er dækkene livsfarlige at køre med. De skal skiftes!

• #7   10. feb 2013 Billede

profilbillede
  • #8   10. feb 2013 Billede

profilbillede
  • #9   10. feb 2013 Billede

profilbillede
  • #10   10. feb 2013 Billede

profilbillede
  • #11   10. feb 2013 kør på dem denne sesson,og så er de ikke bedre end smide ud

• #12   10. feb 2013 Min mening: Duer ikke, og der er heller ikke noget mønster af betydning.
    Hvor gamle er de dæk? Der står en kode som indeholder produktionsuge og år, og dem der ser ud til at være mindst 5 år gamle, det er for meget.

• #13   10. feb 2013 det almedelig slid. det der... er der virkelig ingen grænser for hvor dumme folk er og hvor meget de kræver? brokker du sg også om et stykke tid nå det tid til bremseskift. at din udstødnign skal skiftes fordi den er er blevet utæt eller at din multirem rem skal skiftet eller din bil skal havde skiftet olie... men den slags smålighed så sku det ikke undre mig du er typen der køber de billigste dæk du kan finde og bag efter brokker dig over den ikke kan stå fast og de larmer...

nogle gange er folk sku for krævende

men som andre også har sagt så ville jeg slet ikke tage imod en bil der ikke var færdiggjort.

Allan
    ja de dæk ser ud til at de sad på den fra ny. så de er 5-6år nu. ville selv havde skiftet dem senest 2011. men i dk har vi meget dårlige lovkrav ang dæk.
    alder. har ingen betydning så længe de ikke er voldsomt møre og det er de der ikke... men de har heler intet greb emd den alder der.

Efter min mening sku der regner for
    -Alder (max. 4 år) ,min. 1.6mm mønster på sommerdæk. og min. 3mm på vinterdæk.
    -Krav om vinterdæk om vinteren på alle køretøjer. bil lastbil bus og gerne knallert og mc også.
    strengere krav til dækkets grip evne.

• #14   10. feb 2013 Sø-Propel Ketil

Brokker mig faktisk normalt aldrig over noget, men havde nok bare en ide om at når jeg købte i bil i den prisklasse så var det iorden. -i hvert fald det sikkerhedsmæssige.

Har lige været involveret i en kraftig bilulykke med døden til følge for modparten og der så jeg ved selvsyn hvor meget bilinspektøren gik op i dækkene. Er sgu ikke sikker på at han ville have syntes om disse.

(skal lige sige at jeg var uden skyld i ulykken men har da lært at det kan svare sig at køre i biler der er iorden.)

• #15   10. feb 2013 Til den pris du har givet for bilen,, ville jeg nok have bedt om nye dæk på denne tid af året...

Det er helt fint at du har respekt for sådan noget,,, når du har oplevet uanset dødsfald eller ej...

Men det burde du jo nok også kunne få forhandleren til at forstå,, da det jo ikke er billigbiler han handler med tyder det på....

• #16   10. feb 2013 buggiboy.
    jeg har fuld forståelse for forhandleren hvis han ikke vil skifte dækkende.
    det ikke iorden at bilen ikke er lavet færdigt med de ting der stå i slutseddelen. men dæk er en slid ting og de er ikke nævn i slutsedlen... en fair handel er ikke en handel hvor forhandlerne laver alt på bilen bare fordi kunde syntes det.

dækkende er ifølge dansk lovgivning lovlige så i teorien skal de ikke skiftes.
    skal man så også brokke sig over bremser?
    køber du en bil der bremser fint til syn. og ellers er lige over tolerancerérne mht skivetykkelse og klodser så er det lovligt. ja de holder ikke så længe men de er lovlige. stå der ikke i slutsedlen at bilen sælges med nye bremseskiverklodser og bakker. så er forhandleren ikke forbligtet til noget. ligesom med dækkende bare de over holder lovgivningen så det fint. Hvis ikke stå i slutsedlen at bilen leveres med nye dæk.

så du må ud og købe nogle dæk selv.

• #17   10. feb 2013 Umiddelbart er dækkene jo inden for lovkrav. Og du kunne jo ha påtalt det inden handel og dermed fået nye dæk men hvis ikke kan jeg ikke se grund til at klage. Desuden hvis bilen er oppe i den prisklasse er der vel også penge i budgettet til 4 stk nye vinterdæk. SÅ kan det være at forhandlerne vil få dem monteret gratis hvis du er heldig. Forsat god søndag og tillykke med bilen;)

• #18   10. feb 2013 Dækket på det første billede er helt klart ikke lovlige, der er jo revner i det.

• #19   10. feb 2013 så bestil da 4 nye michelin dæk til den, for at bruge 5-6000kr er da ingen ting, hvis du lige har brugt 500000kr på en bil, så må du tage den med forhandleren bag efter.

forstår slet ik i har taget bilen med hjem, hvis der ikke er lavet de ting på den, som i har aftalt, men forhandleren burde da bare smide 4 nye på, da de ikke ser gode ud

• #20   10. feb 2013 Vi har desværre måtte smadre sparegrisen for at købe bilen og regnede sgu ikke lige med at sådan noget som dæk ikke var iorden. Jeg skænkede det ikke en tanke at jeg skulle tjekke dæk desværre.

Tænkte nok at hos en stor forhandler og i den prisklasse er sådan noget iorden.

Men spørgsmålet er også bare om der er en lov paragraf om at dæk skal være i orden ved salg.
    Som jeg kan læse på nettet kan en bil med revner i dæk jo ikke synes så jeg ville jo mene den ikke sikkerheds mæssigt er iorden.

• #21   10. feb 2013 hvorfor snakker du ikke med forhandleren om det, istedet for her.? kør op og sig, du ikke er tilfreds med de dæk, så giver han dig nogen nye...

• #22   10. feb 2013 Hvorfor bitcher du over forhandleren. De dæk sad jo med garanti på bilen da du købte/gennemgik den, så du har da fået hvad du har betalt for.

• #23   10. feb 2013 Forhandleren laver 50 kilo på den bil, han må sætte ny dæk på.

• #24   10. feb 2013 Mener da også at man kan reklamere over fejl på køretøjet der var der ved handlen...
    Og fejlen er der jo,, så hvis det gælder et tæret bremserør gælder det vel også alt andet på bilen...

• #25   11. feb 2013 slidte dæk på en bugt bil kan du da ikke klage over efter handlen. Det skal du da klage over inden du køber den og bruge som forhandling på prisen.

Nu må i da lige komme ind i kampen.

• #26   11. feb 2013 Der er ikke en skid galt med de dæk. De er bare brugte. Så om du brugte en milliard på bilen - den er stadig brugt med alt hvad der følger med

• #27   11. feb 2013 Alle kloge Åger eller selvudnævnte forbruger eksperter.
    Gå ud kig på jeres egne udslidte vinter hjul - de ser lige sådan ud.

Dækkene her er Intet værd som vinterdæk med blot 3 mm men de er fuldt lovlige.

• #28   11. feb 2013 Hvis i normalt opgiver så let, så er i ikke nogle særlige godt forhandlere...

Han har jo andet han alligevel skal have lavet...

• #29   11. feb 2013 buggi boy.
    der er forskel på at være fornuftigt og være et krævende tudefjæs.

dækkene er lidt møre men ikke nok til at være ulovlige og der er lovligt mønster på dækkende så de er lovlige det ville et bremse rør der er tæret ikke været.
    som jeg har sagt før så det som med bremser. hvis skiven er over minimumskravet.i tykkelsen og der er lidt bremsebelægning tilbage på klodserne. er det lovligt SKAL man ikke skifte det. nogle forhandlere skifter det men de behøves ikke...

men det folk med din holdning buggiboy der gør at der er rigtig mange forhandlere der kun sælger deres biler engros. fordi folk brokker sig over småting.

• #30   11. feb 2013 Ja igen det er din mening....

Har en svigerfar som købte en bil engang, til 188.000,-kr.. og tre dage efter røg klodserne af (nok fordi bilen havde stået for længe) og han var nødt til at få nye skiver og klodser på....

Han valgte at betale selv,, men jeg havde nu gået til forhandleren, som er rimelig stor, (har flere steder i dk hvor han sælger)

Men din holdning er jo nok at det kunne han have tjekket inden køb...???

Naee jeg er bilkyndig med det behøver andre nu ikke at være.....

Men jeg ville nu tage en snak med forhandleren, for en bil i den prisklasse burde nu kunne bære det... det koster jo ikke engang forhandleren 2000,-kr.. evt. da de jo sikkert har deres leverandører og rabatter..
    Så jeg ville nu heller have en tilfreds kunde, og især når forhandleren ikke engang har fået lavet det han skulle i tide som det lyder til... så han han jo allerede en mulig utilfreds kunde.. og bare det burde da give lidt ekstra service fra hans side...

Men lad os nu se hvad trådstarter vælger og gør, så kan vi jo ikke gøre så meget, det er jo ikke op til os at sidde og diskutere til hudløshed....

Trådstarter har fået nogle indspark, og dem kan han jo bruge om han vil,,, men måske han også kommer med en opdatering når han har undersøgt det lidt nærmere..... smiley

Kommentér på:
Vedr dæk reklamation på bil hos forhandler

Annonce