{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Trackday for begundere. {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.

Jeg går og overvejer at begynde at køre trackdays. Efter gokarten er solgt har jeg ikke rigtig nogen mulighed for at få stillet kløen i højre fod, og dét går ikke!
Jeg har været med til nogle stykker, men aldrig kørt selv.
Så jeg starter denne tråd for at få nogle råd som begynder - ikke om hvordan man kører, men om hvor, hvornår, og hvordan man kan finde og tilmelde sig de forskellige track days.
Jeg er sikker på at jeg ikke er den eneste der er nysgerrig omkring trackdays smiley

Jeg har søgt lidt på google, og fandt som det første http://trackdayklubben.dk. Priserne for at være med en dag ligger som det billigste jeg umiddelbart kunne finde på 1350, . for en dag på Padborg park, og 1850,- for en tur på jyllands ringen.
Er det bare mig, eller er det en anelse pebret?

Heldigvis fandt jeg også http://www.track-club.dk/, som havde nogle meget sjovere priser, som lå på 650,- for en halv dag på sjællandsringen, og 650,- for 3 timer på Sturup.

Håber der er nogen der har lyst til at dele lidt ud af erfaringer og tips!

Skriv los smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trackday for begundere.
  • #2   12. feb 2013 Det koster penge at leje en bane, så det kan vel ikke overraske dig at det ikke er gratis?

Regner du køretid kontra pris, tvivler jeg på du finder det billigere og bedre end Trackdayklubben.

Det er en fed bane, men 3 timer på Sturup er godt nok hurtigt overstået, ligesom mere end 5 omgange på "Sjællandsringen" vil føles dræbende kedeligt, efter min mening.

• #3   12. feb 2013 Jeg har 3 gange før arrangeret begyndertrackdays på Padborg park, udelukkende for begyndere hvor jeg har Lars Kruse fra Activedriving.dk med ude som instuktør.
    Han er super god til at forklare hvad der sker med bilen når man drejer på rattet og hvad man skal passe på osv.. Der er ca 2 timers teori og 2 timers kørsel.
    Det kommer også igen her i foråret april-maj en fredag. Så er man meget bedre klædt på til de "store" trackdays med mange biler.

• #4   12. feb 2013 Sjællandsringen er ikke 100kr værd hvis du spørger mig.. Men jo trackday er blevet dyrt, da jeg startede så kunne man køre på padvorg for 900kr..

Hej Christian, hvornår skal jeg køre fra dig på knutten :-)?

• #5   12. feb 2013 @Kjalle - tak for linket, det vil jeg kigge på! Den bil må du da se at få samlet smiley

@sajmon. Jeg mener ikke jeg skrev at jeg troede det var gratis, men at jeg synes det var en anelse pebret, og der skulle jo gerne være en del der deles om den udgift det er at leje banen.
    Lidt svært at sammenligne køretid kontra pris, hvis du ikke kender andre priser...
    3 timer på sturup føles nok rimelig hurtig, hvis man har det sjovt, helt sikkert, og jeg har lige fundet et onboard klip fra sjællandsringen, og der må jeg give dig ret - det ser lidt tamt ud.

@christian Tak for det tip! Det lyder som en god plan. Kan du huske hvad det kostede?

@Mirza - Jeg tror du har ret i at det er en pænt kedelig omgang. 900,- lyder fint! Jeg forventede omkring en tusse for en dag + det løse.

• #6   12. feb 2013 Mirza du tør jo ikke .. Du har jo "Aldrig tid"
    Prisen er ikke fastlagt men omkring 1200-1300.

• #7   12. feb 2013 Jeg er en travl mand, det ved du smiley men må jeg så godt komme med på det der nybegynder hold hvis jeg dæmper min civic smiley

• #8   12. feb 2013 Du er jo rookie så hvorfor ikke smiley

• #9   12. feb 2013 Godt, jeg var bange var at jeg var FOR rookie til at komme med høhø

• #10   13. feb 2013 @Christian. Jeg havde ikke lige fanget at det var dig der stod for det, så du kunne jo nok godt huske hvad det kostede... smiley
    Jeg vil overveje om det er der jeg skal starte.

• #11   13. feb 2013 God ide at starte på Christians' kursus, der kommer ikke for mange biler = masser af køretid, og Lars er dygtig til at rådgive om banekørsel.. Ja det er Christian for så vidt også, han er bare alt for mr. nice guy når han kører race og kan ikke finde ud af at spærre af smiley

Kommentér på:
Trackday for begundere.

Annonce