{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

BMW 316i - Gode & dårlige ting.. {{forumTopicSubject}}

Hej BG...

Har set lidt på en BMW 316i, og synes det er en rigtig lækker vogn. Jeg skal se på en her en af dagene ved en forhandler

den er fra 1995 og kørt lidt over 200.000. Den ser rigtig fin ud på billederne, men hvad skal jeg være opmærksom på?

udover det hvad er gode & dårlige ting ved den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW 316i - Gode & dårlige ting..
  • #1   20. feb 2013 At den er mega kedelig med den motor.

Du snakker om en E36 her, så rust er nok din største fjende i det tilfælde - og hvor de rådner? .. Faktisk alle steder mellem nummerpladerne. Kig nøje efter paneler, hjulbrønd, skærmkanter, tårne (gerne bag beklædning også).

Og så bøsninger - men det er jo generelt på en BMW smiley

Men som bil er en E36 ikke det værste du kan køre i - det er ganske fornuftigt.

Motoren er også holdbar nok, såfremt den er passet.

• #3   20. feb 2013 Tror det er et forsikrings spørgsmål i dette tilfælde ud fra trådstarters alder.

• #5   20. feb 2013 Han skal nok blive flået af forsikringen uanset hvad, så hellere give 2-300 kr mere om måneden og køre i noget man er glad for at blive flået i c",)

en 316i og 318i for den sags skyld er absolut det mest deprimerende du kan købe indenfor bmw.. gå som minimum efter en 318iS

• #6   20. feb 2013 AFILI8ED > Så absolut .. der hører sig 6 propper til (desværre har de jo ændret det meget i de nyere :() ..

Men ja .. overvej motor - og så hav et vågent øje ang. "sprødhed" i karossen smiley

• #7   20. feb 2013 Så i ville ikke eje en E30 M3 ??

• #8   20. feb 2013 Nu er der kæmpe forskel på S og M motor programmet smiley .. Men jo .. en S14 er naturligvis undtagelsen der bekræfter reglen - selvom en S14 er for dyr at holde kørende idag ..

• #9   20. feb 2013 Jeg har selv haft en og var vildt glad for den, kører max 13 på literen og det med folk siger den er kedelig kan jo diskuteres, som frem og tilbage bil er den ganske fin og ret behagelig at køre i..

• #10   20. feb 2013 Jeg har haft 2 E36'ere - en fra 1991 og en fra 1995.

Begge 2 var reservehjulsbrønden, og pladen indtil bagagerummet over udstødningen gennemtæret. På den fra 1991 var der gennemtæring i sidepaneler og hjulkasser ved alle 4 hjul. Den fra 1995 var der "kun" små huller i 2 af hjulkasserne. Sidepanelerne var fine eftersom den har plastiksideskørter, hvor den fra 1991 var "sideskørterne" en del af karossen.

Jeg ville gå efter en som har kørt med plastikinderskærme. De er bare pillet ud på mange E36'ere så folk har kunne montere store bredde fælge.

Ellers er det en fin bil - for sløv til min smag, men man får stadig komforten som er på højde med biler der er mange år nyere. Alt i alt en bil hvor din eneste fjende er rust - det er bedre at kæmpe med rust end at have problemer med elektronik eller motorhaveri, efter min mening. Det er jo lidt den samme historie som med japanske biler smiley

Mirza A-> Præcis - hvem ville ikke eje sådan en 4 cyllet satan. Puha man fælder en tåre når man kigger i galleriet og ser folk har smidt en 6 cylinderet motor i deres originale E30 M3, frem for den originale.

• #11   20. feb 2013 "Puha man fælder en tåre når man kigger i galleriet og ser folk har smidt en 6 cylinderet motor i deres originale E30 M3, frem for den originale."

ja det er sgu nærmest blasfemi ;-(

• #12   20. feb 2013 Er helt enig med jer det er en smule blasfemi, så absolut, men det kan jo næsten ikke svare sig at holde den S14 kørende, hvis man ønsker mere effekt - men jo .. det er skam ikke ønske tænkning ..

• #13   20. feb 2013 En sidenote til mit indlæg højere oppe omkring gennemtæring - begge biler så pæne ud udefra! rusten kom først til syne når man begyndte at "grave".

FreakaZoid ->

Holde en S14 kørende? uden at have kendskab til nogen som rent faktisk har ejet og serviceret en, så er gearkasse og motor da kendt for at være noget af det mest holdbare? Har intet at referere til, men mener der var en gennemgang af S14 motoren i en dokumentar hvor de skrev den efter moderne "design" af motore ikke burde kunne holde. Noget med at den 2,3'er er pumpet så hårdt den ikke burde få nok køling af benzin eller lign i høje omdrejninger, men alligevel mange år efter kørte de bare efter et langt liv med tæsk. Prøver lige at se om jeg kan finde det...

• #14   20. feb 2013 Det var skam ikke holdbarheden jeg betvivlede smiley .. Det var mere indkøb, vedligeholdelse mv. der er en S14 relativt dyr kontra fx, den klassiske S38 der sidder i hullet på mange M3ere idag. Plus du ikke får den samme effekt for samme penge, som fx ved en 6 cylinderet. desværre.

Dermed ikke sagt jeg ville dø for at eje en E30 M3 med en S14 .. om det så er B23 eller ej er for mig ikke SÅ vigtigt smiley

Kommentér på:
BMW 316i - Gode & dårlige ting..

Annonce