1.140 visninger
|
Oprettet:
BMW 316i - Gode & dårlige ting.. {{forumTopicSubject}}
Hej BG...
Har set lidt på en BMW 316i, og synes det er en rigtig lækker vogn. Jeg skal se på en her en af dagene ved en forhandler
den er fra 1995 og kørt lidt over 200.000. Den ser rigtig fin ud på billederne, men hvad skal jeg være opmærksom på?
udover det hvad er gode & dårlige ting ved den?
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
Du snakker om en E36 her, så rust er nok din største fjende i det tilfælde - og hvor de rådner? .. Faktisk alle steder mellem nummerpladerne. Kig nøje efter paneler, hjulbrønd, skærmkanter, tårne (gerne bag beklædning også).
Og så bøsninger - men det er jo generelt på en BMW
Men som bil er en E36 ikke det værste du kan køre i - det er ganske fornuftigt.
Motoren er også holdbar nok, såfremt den er passet.
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
en 316i og 318i for den sags skyld er absolut det mest deprimerende du kan købe indenfor bmw.. gå som minimum efter en 318iS
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
Men ja .. overvej motor - og så hav et vågent øje ang. "sprødhed" i karossen
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
feb 2005
Følger: 2 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 459
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Begge 2 var reservehjulsbrønden, og pladen indtil bagagerummet over udstødningen gennemtæret. På den fra 1991 var der gennemtæring i sidepaneler og hjulkasser ved alle 4 hjul. Den fra 1995 var der "kun" små huller i 2 af hjulkasserne. Sidepanelerne var fine eftersom den har plastiksideskørter, hvor den fra 1991 var "sideskørterne" en del af karossen.
Jeg ville gå efter en som har kørt med plastikinderskærme. De er bare pillet ud på mange E36'ere så folk har kunne montere store bredde fælge.
Ellers er det en fin bil - for sløv til min smag, men man får stadig komforten som er på højde med biler der er mange år nyere. Alt i alt en bil hvor din eneste fjende er rust - det er bedre at kæmpe med rust end at have problemer med elektronik eller motorhaveri, efter min mening. Det er jo lidt den samme historie som med japanske biler
Mirza A-> Præcis - hvem ville ikke eje sådan en 4 cyllet satan. Puha man fælder en tåre når man kigger i galleriet og ser folk har smidt en 6 cylinderet motor i deres originale E30 M3, frem for den originale.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
ja det er sgu nærmest blasfemi ;-(
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
FreakaZoid ->
Holde en S14 kørende? uden at have kendskab til nogen som rent faktisk har ejet og serviceret en, så er gearkasse og motor da kendt for at være noget af det mest holdbare? Har intet at referere til, men mener der var en gennemgang af S14 motoren i en dokumentar hvor de skrev den efter moderne "design" af motore ikke burde kunne holde. Noget med at den 2,3'er er pumpet så hårdt den ikke burde få nok køling af benzin eller lign i høje omdrejninger, men alligevel mange år efter kørte de bare efter et langt liv med tæsk. Prøver lige at se om jeg kan finde det...
jul 2006
Følger: 163 Følgere: 159 Biler: 7 Emner: 104 Svar: 5.870
Dermed ikke sagt jeg ville dø for at eje en E30 M3 med en S14 .. om det så er B23 eller ej er for mig ikke SÅ vigtigt
BMW 316i - Gode & dårlige ting..