{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
746 visninger | Oprettet:

dårlig forstærker eller? {{forumTopicSubject}}

nu har jeg endelig fået min subwoofer til at spille, MEN får stadig ikke 100% effekt ud af den.. skal faktisk pille enten det røde phonekabel stik ud eller det sorte så kun en af min subwoofere aktiveres så kan man mærke den og ellers er den slået op for fuld skrue på anlægget.
på forstærkeren er den sat til 100hz og har pillet lidt der
men det går kun hvis det er en sub af gangen.

har dette

Q Power Subwoofer Kabinet
http://autohifi.dk/varesider/varer.asp?Kat=77

forstærker TNT300
http://www.autohifi.dk/varesider/varer.asp?Kat=52

der står 600watt på forstærkeren.. og sub'en er 2stk 600watts.. så er det fordi forstærkeren ikke kan trække dem? for så er jeg blevet snydt af forhandler.. han sagde at den uden problemer kan trække min sub samt højtalere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dårlig forstærker eller?
  • #1   3. apr 2006 hvor bor du henne i landet

• #2   3. apr 2006 kbh området

• #3   3. apr 2006 bagsværd

• #4   3. apr 2006 så kan du nok ikke bare lige komme forbi så jeg kunne hjælpe med at kikke på det, men den burde kunne trække begge.

Er det to terminaler på subben, hvis ikke mål lige hvad impendancen er.

er du 120% sikker på at du brokoblet forstærkeren rigtigt og sat kablerene rigtigt. både signal kablerne og fasen på subben

• #5   3. apr 2006 Jeg har lige sat min HeadUnit i.. altså afspilleren som har en specialudgang til subwoofer.. deri har jeg sat phonekabel mener jeg det hedder ned til forstærker...

afspiller tænder og slukker korrekt så vil mene den er sat korrekt i.

Synes også ledningerne til subwoofer er tykke nok.. de tykkeste thansen havde, men måske er det ikke godt nok? forstærker er placeret under mit sæde så der er jo et stykke helt til subwoofer selv om bilen er lille.. måske havlanden eller to meter ledning, men så giver det stadig ikke mening at det fungere fint hvis jeg kun køre med en sub af gangen da de jo har hver deres ledninger

• #6   3. apr 2006 Martin (23) F >> Det burde som sagt være muligt at få subwoofer og forstærker til at spille godt sammen.. subwoofer blev jeg desuden anbefalet af et par stykker og den skulle også spille super hvis jeg dog bare kunne få den til at spille!

• #7   3. apr 2006 BDog >> nej for har lige fået en ny HeadUnit!
    den har både udgang til fronthøjtalere og til baghøjtalere
    samt seperatudgang til subwoofer.. 50x4w så den fejler intet

• #8   3. apr 2006 har til front, bag og sub samt en sidste som jeg ikke ved hvad hører til, men den skulle jeg heller ikke benytte til noget.

hmm.. det er da temmelig provokerende at det ikke er lige til at montere.. er der ingen i kbh som kan finde ud af det? det er sikkert en pinlig fejl

• #9   3. apr 2006 Clemen - 8000 Århus -

okay.. det har jeg slået til, men tror bare ikke det hjælper, men prøver selvfølgelig lige

• #10   3. apr 2006 highpass fungerede heller ikke.

DBog >> selvfølgelig rigtigt nok, men problemet er bare, men vil gerne ordne det i dag så håber at det er noget jeg kan nå før de lukker da jeg skal til syn først

• #11   3. apr 2006 Havde samme problem engang.

Du har 2 stk subber ik? Og hvis du slår den ene fra, så spiller det udemærket?

Prøv at vende kablerne om på en af dem, og kun den ene. Måske har du monterest dem sådan, at de spiller omvendt af hinanden. På den måde vil lyden nemlig blive opløst, og så for man det problem, som du beskriver.

• #12   3. apr 2006 hvordan har du sat dine sub's til forstærkeren?
    og hvor mange terminaler er der på din dobbel sub?

• #13   3. apr 2006 Der er kun et stik til subwooferen.. altså sådan et med blå og rød farve.. ligesom fra afspiller til højtalere.. phonekabel.

har prøvet et bytte om på mine stik ved forstærker men hjalp ikke og går ud fra det er det samme som hvis jeg gør det bag afspilleren.

min subwoofer har så i hver sin side helt almindelige ledninger så de kan få strøm og dem har jeg selvfølgelig også sat til forstærker

• #14   3. apr 2006
    Den forstod jeg ik helt? er der phonekadel til din sub? det lyder da lidt specielt!

hvis du har en mail kan jeg prøve at sende dig en tegning jeg har, det kan måske hjælpe dig lidt..?

Kommentér på:
dårlig forstærker eller?

Annonce