dårlig forstærker eller? {{forumTopicSubject}}
nu har jeg endelig fået min subwoofer til at spille, MEN får stadig ikke 100% effekt ud af den.. skal faktisk pille enten det røde phonekabel stik ud eller det sorte så kun en af min subwoofere aktiveres så kan man mærke den og ellers er den slået op for fuld skrue på anlægget.
på forstærkeren er den sat til 100hz og har pillet lidt der
men det går kun hvis det er en sub af gangen.
har dette
Q Power Subwoofer Kabinet
http://autohifi.dk/varesider/varer.asp?Kat=77
forstærker TNT300
http://www.autohifi.dk/varesider/varer.asp?Kat=52
der står 600watt på forstærkeren.. og sub'en er 2stk 600watts.. så er det fordi forstærkeren ikke kan trække dem? for så er jeg blevet snydt af forhandler.. han sagde at den uden problemer kan trække min sub samt højtalere.
feb 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 149 Svar: 1.409
sep 2004
Følger: 6 Følgere: 4 Biler: 6 Emner: 133 Svar: 713
sep 2004
feb 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 149 Svar: 1.409
Er det to terminaler på subben, hvis ikke mål lige hvad impendancen er.
er du 120% sikker på at du brokoblet forstærkeren rigtigt og sat kablerene rigtigt. både signal kablerne og fasen på subben
sep 2004
afspiller tænder og slukker korrekt så vil mene den er sat korrekt i.
Synes også ledningerne til subwoofer er tykke nok.. de tykkeste thansen havde, men måske er det ikke godt nok? forstærker er placeret under mit sæde så der er jo et stykke helt til subwoofer selv om bilen er lille.. måske havlanden eller to meter ledning, men så giver det stadig ikke mening at det fungere fint hvis jeg kun køre med en sub af gangen da de jo har hver deres ledninger
sep 2004
sep 2004
den har både udgang til fronthøjtalere og til baghøjtalere
samt seperatudgang til subwoofer.. 50x4w så den fejler intet
sep 2004
hmm.. det er da temmelig provokerende at det ikke er lige til at montere.. er der ingen i kbh som kan finde ud af det? det er sikkert en pinlig fejl
sep 2004
okay.. det har jeg slået til, men tror bare ikke det hjælper, men prøver selvfølgelig lige
sep 2004
DBog >> selvfølgelig rigtigt nok, men problemet er bare, men vil gerne ordne det i dag så håber at det er noget jeg kan nå før de lukker da jeg skal til syn først
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 261
Du har 2 stk subber ik? Og hvis du slår den ene fra, så spiller det udemærket?
Prøv at vende kablerne om på en af dem, og kun den ene. Måske har du monterest dem sådan, at de spiller omvendt af hinanden. På den måde vil lyden nemlig blive opløst, og så for man det problem, som du beskriver.
feb 2006
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 11
og hvor mange terminaler er der på din dobbel sub?
sep 2004
har prøvet et bytte om på mine stik ved forstærker men hjalp ikke og går ud fra det er det samme som hvis jeg gør det bag afspilleren.
min subwoofer har så i hver sin side helt almindelige ledninger så de kan få strøm og dem har jeg selvfølgelig også sat til forstærker
feb 2006
Følger: 1 Biler: 2 Emner: 1 Svar: 11
Den forstod jeg ik helt? er der phonekadel til din sub? det lyder da lidt specielt!
hvis du har en mail kan jeg prøve at sende dig en tegning jeg har, det kan måske hjælpe dig lidt..?
dårlig forstærker eller?