{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at fjerne diesel partikelfilter
  • #1   22. feb 2013 aller først - hvorfor??

• #2   22. feb 2013 Man kan skære filter ud og rense det med isblæs eller afbrænding og derefter svejse det i igen.
    Isblæs siges at rense bedst.

• #3   22. feb 2013 fordi den bliver tilstoppet hele tid især i vintertid. Rensning eller såkaldt regeneration hjælper ikke så meget

• #4   22. feb 2013 så er der jo noget galt, som skal laves smiley

• #5   22. feb 2013 det tyder på forkert kørselsmønster,dvs korte ture og koldstarter.
    Jeg har ingen problemmer med min 177hk fra 2010

• #6   22. feb 2013 Det kunne godt tyde på at der er en defekt.

Måske et utæt forrør.

• #7   22. feb 2013 Hold nu op med sådan noget fusk. På værksted med den og få den ordnet.

• #8   22. feb 2013 der er en omkring middelfart der renser dem , efter devisen " no cure no pay"

• #9   22. feb 2013 Niklas. Forrør er faktisk DPF. Den sidder lige efter motoren. Jeg har kigget på udenlandske sider. Folk skriver at dieselforbrug er faldet fra 6.2-6.5l/100 til ca 5l/100 ved 120kmt på motorvej.
    Jeg vil bare vide hvordan det er med bilsyn.

• #10   22. feb 2013 Kendt problem på D4-D og DCAT... (P2002)
    Du kan ikke gøre som du har tænkt dig, da den vil køre ad ........ til og VIL ødelægge din turbo... det eneste du kan prøve er at købe en tunap rens, og køre den igennem og få lavet en regenerering .. der er flere gange det har kunne gøre det, men langt fra altid.

Ellers er der kun en vej, det er et nyt filter, men sørg for at den har den seneste CAL-Fil lagt i ECU.

• #11   22. feb 2013 æ Mekaniker DuDe!,
    Jeg har fundet emulator til det, så det fungerer udmærket. Jeg har snakket med nogle udenlandske ejere af Avensis, Verso med D-CAT, som fik skæret indholdet af DPF og monteret emulator.

• #12   22. feb 2013 Ja, så skal jeg ikke kunne sige det, men der må bare ikke være "fri" udblæsning igennem det, der skulle være et partikkel/oxciderings filter. Men du vil formentlig få en noget højere sod værdi, så om den går til syn, tja prøv men tror den bliver for høj, da de ryger en del når der er hul i filteret smiley

• #13   23. feb 2013 De kan måle manglende filter ved syn.

I nogle biler sidder filter efter forrør og i andre tættere ved motor.
    Der er fordele og ulemper ved begge.

Der er intet ulovligt eller forkert i at skære filter ud og rense det og svejse det tilbage i efterfølgende.

• #14   23. feb 2013 Skriv endelig hvis det lykkedes for dig. Har en kammerat med samme problem.

De skal da ryge, min oser en del ved gas, men har fint klaret syn 3 gange.

• #15   23. feb 2013 Væk med pisset, og se om den modulator virker smiley

Det er ikke bilen der fejler noget eller noget et værksted kan lave, typisk problem på de motorer.
    Problemet ligger i, at bilen bliver kørt forkert.

• #16   23. feb 2013 er ik så meget inde i de toyotaér men ved på mange andre biler (fransk og tyske osv) kan man lave dpf off i styingen(har lavet det på et par stykker) og fjerne indholdet i den, men det er ikk lovligt, og til syn har de ikk udstyret til og måle om den virker eller ej.. men mindre de sætter den tester på og undersøger det... smiley

• #17   23. feb 2013 med mindre du får kodet styre boksen om , vil den opdage lige med det samme at der ikke er partikelfilter på og tænde motorlampen der der sidder en differens tryk føler.

• #18   23. feb 2013 ningo .
    Delvist forkert.

Den måler kun hvis differnsetrykker bliver for højt, det er det der udløser P2002 fejlkoden, som hentyder til modtrykket i filteret er for højt.

Jeg er ret så sikker på den ikke vil lave fejl hvis modtrykket er for lavt, da det vil svare til den skal lave fejl når der kommer et nyt filter på og så alligvel ikke, da der er et modtryk i et nyt filter også, men er så alligevel ikke helt 100% sikker på dette, men ellers kan han lave et modtryk ( snyde difftryksensoren ) ved at lave en lille klemme på det nederste rør,eller slangen der sidder tættest på kabinen så det kommer til at passe med modtrykket i det nederste rør. Men der må som tidligere skrevet ikke være fri udblæsning igennem filteret, da der ikke er noget modtryk til at stoppe turboen igen, og den vil tage livet af sig selv.

Men grunden til dette er forkert kørseslmønster og for meget sod i EGR og forkert CAL-ECU ID samt på D4-D ( IKKE D-CAT ) køre med forkerte dysser.

• #19   9. nov 2014 Beklager hvis jeg hijacker tråden, med et relateret emne.
    Jeg overveje at købe en nyere diesel BMW.
    Jeg kan læse at i udlandet er det meget populært at fjerne DPF da det giver en bedre lyd og ydelse, især hvis den er chippet. Fjerner også evt. defekter ved DPF hvis man har nogle. Bilen skulle køre fint/bedre.
    Er der nogen der har erfaringer med syn af sådan en løsning på BMW diesel?

• #20   9. nov 2014 glem alt det med syn uden DPF. Den skal på når du skal til bilsyn.

• #21   9. nov 2014 har fået synet flere hvor filteret er tømt for indmad så filteret sidder der visuelt ,bilerne har været chippet til mere effekt og DPF og EGR fra kodet. De har alle klaret røggas test , den måler ikke partikler som det er nu.

• #22   10. nov 2014 Tak for svarerne!
    Men Ningo, dit svar nu bedst smiley

• demir D
    demir D Tilmeldt:
    nov 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #23   14. apr 2020 Hvordan fjerner man partikelfilter fra kørecomputer, den kommer når man tænder bilen ?

• #24   16. apr 2020 Det skal chippes væk. Det er ikke noget du bare selv kan, heller ikke noget alm værksteder kan, det skal være nogle der udfører chip tuning mm.

Kommentér på:
at fjerne diesel partikelfilter

Annonce