21.033 visninger
|
Oprettet:
at fjerne diesel partikelfilter {{forumTopicSubject}}
Min ven overvejer at rense filter med at skære indholdet væk.
Kan det fanges ved bilsyn? DPF reducerer nogle Nox partikler.
Det drejer sig om D-4D 2.2 D-Cat Toyota motor.
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.125
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Isblæs siges at rense bedst.
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 103 Svar: 505
nov 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 3.125
apr 2011
Følger: 29 Følgere: 29 Biler: 4 Emner: 12 Svar: 454
Jeg har ingen problemmer med min 177hk fra 2010
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
Måske et utæt forrør.
apr 2007
Følger: 1 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 375
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 820
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 103 Svar: 505
Jeg vil bare vide hvordan det er med bilsyn.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Du kan ikke gøre som du har tænkt dig, da den vil køre ad ........ til og VIL ødelægge din turbo... det eneste du kan prøve er at købe en tunap rens, og køre den igennem og få lavet en regenerering .. der er flere gange det har kunne gøre det, men langt fra altid.
Ellers er der kun en vej, det er et nyt filter, men sørg for at den har den seneste CAL-Fil lagt i ECU.
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 103 Svar: 505
Jeg har fundet emulator til det, så det fungerer udmærket. Jeg har snakket med nogle udenlandske ejere af Avensis, Verso med D-CAT, som fik skæret indholdet af DPF og monteret emulator.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 422
I nogle biler sidder filter efter forrør og i andre tættere ved motor.
Der er fordele og ulemper ved begge.
Der er intet ulovligt eller forkert i at skære filter ud og rense det og svejse det tilbage i efterfølgende.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.261
De skal da ryge, min oser en del ved gas, men har fint klaret syn 3 gange.
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.861
Det er ikke bilen der fejler noget eller noget et værksted kan lave, typisk problem på de motorer.
Problemet ligger i, at bilen bliver kørt forkert.
maj 2005
Følger: 92 Følgere: 90 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 1.129
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Delvist forkert.
Den måler kun hvis differnsetrykker bliver for højt, det er det der udløser P2002 fejlkoden, som hentyder til modtrykket i filteret er for højt.
Jeg er ret så sikker på den ikke vil lave fejl hvis modtrykket er for lavt, da det vil svare til den skal lave fejl når der kommer et nyt filter på og så alligvel ikke, da der er et modtryk i et nyt filter også, men er så alligevel ikke helt 100% sikker på dette, men ellers kan han lave et modtryk ( snyde difftryksensoren ) ved at lave en lille klemme på det nederste rør,eller slangen der sidder tættest på kabinen så det kommer til at passe med modtrykket i det nederste rør. Men der må som tidligere skrevet ikke være fri udblæsning igennem filteret, da der ikke er noget modtryk til at stoppe turboen igen, og den vil tage livet af sig selv.
Men grunden til dette er forkert kørseslmønster og for meget sod i EGR og forkert CAL-ECU ID samt på D4-D ( IKKE D-CAT ) køre med forkerte dysser.
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 29
Jeg overveje at købe en nyere diesel BMW.
Jeg kan læse at i udlandet er det meget populært at fjerne DPF da det giver en bedre lyd og ydelse, især hvis den er chippet. Fjerner også evt. defekter ved DPF hvis man har nogle. Bilen skulle køre fint/bedre.
Er der nogen der har erfaringer med syn af sådan en løsning på BMW diesel?
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 103 Svar: 505
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 29
Men Ningo, dit svar nu bedst
nov 2014
Følger: 1 Svar: 1
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 54 Biler: 10 Emner: 123 Svar: 3.687
at fjerne diesel partikelfilter