{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.908 visninger | Oprettet:

Brugt bil - Km eller udstyr? What to choose? {{forumTopicSubject}}

Aften i stuerne.

Om et par måneder står jeg og skal købe en nyere bil. Har besluttet mig for en Audi A4 B8 fra 2008-2009.

Jeg står og kan simpelthen ikke beslutte mig her-

Med dette mener jeg, at jeg har kig på nogle hvor der er læderkabine, fartpilot, evt. Xenonlygter, MMI med navigation osv i, men som har rundet de der 150-170xxx km - Altså godt med ekstraudstyr.

I den anden ende har jeg set på nogle, der ikke rigtigt har ret meget udstyr, men så kun har kørt de 50-90xxx km.

De ligger i samme prisleje, 230000-270000 kr.

Det er en bil jeg skal have i mange år, (5-6) og hælder lidt til en med udstyret i orden, men ville i lade jer afskrække af kilometertal på 150xxx +? - Såfremt service er overholdt, selvfølgelig.

Kører mellem 15-20000 km om året, og mange lange ture. Så jeg har en idé om, at jeg godt kan vælge en med lidt km. på bagen, og lidt mere udstyr, moderne biler render trodsalt ret langt i dag, men hvad vil i vægte mest?

Pft.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brugt bil - Km eller udstyr? What to choose?
  • #1   24. feb 2013 find en med lav km og masser af udstyr smiley

  • #2   24. feb 2013 Hehe. Ja, det er ønsketænkning. Men jeg vil ikke overstige 270000 Faktisk vil jeg gerne holde den på under 250000.

    Og kan ikke rigtigt få i pose og sæk. Så jeg er nødt til at vælge her. (=


  • #3   24. feb 2013 Hvis bilen bliver plejet og passet på er km-tal ofte "bare" et tal smiley
    Vælg en med masser af udstyr smiley


  • #4   24. feb 2013 Ja, det også min filosofi? Har bilen kørt lange ture som tidl. Leasingbil, jamen så er det vel næsten bedre, end en der har kørt færre km, men mange kolde ture.

    OBS - Her er tale om en 2.0 TDI, lige til info.


  • #5   24. feb 2013 masser af udstyr med lidt km på bagen, grundet du skal have den i mane år, så udstyret bliver du glad for og moderne motorer går jo snildt 500.000km

  • #6   24. feb 2013 Ja, jeg regner med 5-6 år, til den er betalt ud. Og lad os sige 20000 km pr. år, det er jo 100000 km på fem år jeg vil komme til at køre, vælger jeg så en med 170000 km, så er vi kun oppe på 270000 km. - Så vil jeg mene, at der stadig er masser af km i sådan en maskine, hvis den vel og mærke serviceres efter foreskrifterne.



  • #7   24. feb 2013 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/audi/a4/20-tdi-143/1512556

    Har lidt denne i kikkerten. Dog er den ikke med navi, men den AUX tilslutning, Xenon og kørelyset, som jeg er fan af. Samt læderstue.


  • #8   24. feb 2013 ser godt ud, den handler du da bare til 200k rent smiley

  • #9   24. feb 2013 Find den bil der har de ting du vil ha, den rigtige farve osv, for det er meget nemmere at renovere eks gearkasse og skifte undervognen, hvilket både den der har kørt 150 eller 50kkm alligevel skal ha før eller siden smiley

  • #10   24. feb 2013 Ja det er jo dét. Udstyret er jo svinedyrt af eftermontere.

  • #11   24. feb 2013 Mikkel K

    Kan man egentlig tillade sig at maile et prisforslag til en forhandler, eller er det noget man helst ser ske, face to face?


  • #12   24. feb 2013 Gå aldrig ned på udstyr, du vil ærgre dig over ikke at have alt det fede extra udstyr som lige gør bilen det federe. Du kan sagtens maile et prisforslag til en forhandler, men ikke sikkert de gider svare smiley De ser vist helst at pris bliver snakket face2face.

  • #13   24. feb 2013 Det lige netop dét jeg tænker, det er sgu surt at hænge på en bil man bagefter ærger sig over, ikke har det udstyr som nabobilen har. (=

  • #14   24. feb 2013 Jeg har ALT i udstyr i BMW'en, faktisk var det eneste den ikke havde, en iPhone holder (et stykke plastik til 1.000 kr.). Og jeg synes faktisk at det er meget rart, og vil nødigt undvære det i dag. Jeg var ellers på jagt efter en lidt mere skrabet model, men der var 2-3 måneders ventetid på dem, så jeg valgte en med alt i udstyr. Og det har jeg ikke fortrudt.

    Så længe valget står mellem lidt udstyr og få km, og meget udstyr og flere km, ville jeg gå efter en med meget udstyr. Men hvis valget var mellem udstyr eller større motor, ville jeg dog vælge større motor.


  • #15   24. feb 2013 find ud af hvordan den med meget udstyr ser ud mht. servicering og almen vedligeholdelse, hvis det ser fint ud, ville jeg vælge den.

    Og hvis den harkørt 150.000km siden 09, har den jo ikke kørt de små ture, så tror ikke du skal være bange for at vælge den. tror faktisk hellere jeg ville have den end den anden, men flere små ture på bagen. Hvis altså den er blevet serviceret.


  • #17   24. feb 2013 hej Thimofay - er i nøjagtigt i samme situation og budget som dig, kigger på samme model i både sedan og avant 2.0 tdi....som du skriver så kan man få en skrabet model med forholdsvis få km på tælleren eller en der har gået langt men godt udstyret - det sværet, men en ting er sikkert, det ikke motoren der bliver problemet med den nye commonrail, men derimod sliddele, tandrems intervallet er 120000, det koster ca 8000-9000 ,- at få skiftet, skiver og klodser ryge hurtigt op i 6000 - 7000 ,- dertil kommer alle de andre småting af sliddele, bøsninger, hjullejer osv - et hjulleje til forhjul koster ca 1500 i kostpris (alle de priser jeg opgiver er uoriginale dele) - mit krav til en ny er xenon - minimum audi concert anlæg, lyspakke / fra lægningspakke, ratbetjening, nedblændelig bakspejl og metal lak, centerkonsol styret MMI er jeg lidt i tvivl om, modellen uden er pænere i opbygning da MMI modellen jo tage de fleste knapper fra instrumentbords konsollet - der er kun en postkasse åbning til CD... smiley damn..... en ting er sikkert den bedste løsning er nok at købe en skrabet model med få km, med tanke på gensalgsværdi - det jo med hjertet man invistere i sådan en model og ikke hjernen selvom det nok var den man skulle bruge - du kan se udstyrslisten på den 8P jeg har nu, ville gerne ha samme niveau i en ny A4 men så bliver den dælme dyr smiley du ku evt. vælge at gå op i en A6'er der er priserne lidt mere moderate, man får masser af udstyr, men bliver så straffet på brænstofs økonomi, forsikring og grønafgift - det svært smiley

  • #18   24. feb 2013 hvis du ikke har kone og masser af børn så vælg en 2 dørs det er absolut den flotteste model og gensalgs prisen vil typiskvære højere og selvfølgelig med max udstyr :O)

  • #19   24. feb 2013 Tak for de mange fine svar!

    <b>Carsten J</b>

    Det er også min tanke, at jeg vil ærge mig gul og blå, hvis ikke den har udstyret.'

    <b>Morten C</b>

    Ja, den kører så hammer godt. Har haf prøvet nogle stykker og også lånt en kammerats i to uger, for at se om det var noget for mig. - Hans er dog med lav km og ingen udstyr. Og jeg kan godt se, at det helt sikkert er noget jeg vil komme til at savne. - Bl.a. fartpilot. Dog er hans med læderstue, hvilket klart også er et pluds. Men det kan jeg dog undvære, det kan man altid smide i.

    <b>Claus M</b>

    Det er helt rigtigt, så skal jeg enten finde en med meget lav km, eller en på de 130-150000 km, hvor remmen/kæden er skiftet. Dog synes jeg det ser rigtig godt ud, med centerkonsolstyret MMI. - Der er meget A6 over det, og det ser faktisk også godt ud om aftenen, fordi der er lys i knapperne på CD-skifteren.

    Og ja, jeg har også kigget på A6'ere, for de har somregelt en del udstyr. De er opgivet til mellem 3-1,5 km lavere pr. liter, end A4'eren.

    Må bare indrømme, at jeg er vild med A4'erens design, det er lidt mere agressivt. - A6'eren har dog den pæneste røv af de to.

    <b>Dan R</b>

    Den skal jeg lige have uddybet, en to-dørs A4 B8? Jeg hælder mest til sedan modellen, den med fire døre. Det er nok lidt mere mig, da jeg ikke har familie eller andre voldsomme udgiftsposter.



  • #20   24. feb 2013 nu kender jeg ikke lige den model men i 99%af tilfældene så er den flotteste model altid en 2 dørs coupe og når de bliver lidt ældre bliver de også mere værd tag for eksempel en 124 merc 4 dørs den kan findes til en 10k men den 2 dørs koster ca 50k
    der er også flere designere der forsøger at skjule at bilerne er 4 dørs netop fordi det er bare ikke muligt designmæssigt at skabe en flottere 4 dørs end den 2 dørs model



  • #21   24. feb 2013 Jeg er helt ligeglad med hvad den er værd når den er ældre. Til den tid har jeg betalt den ud og kan så sælge. Alle biler vil miste værdi med tiden, så det er aldrig en forretning man kan tjene på.

    Mercedes laver i min verden, nogle af verdens grimmeste biler. Jeg skal også vælge praktisk, for hvis pludselig der kommer familie, nytter det ikke man står om tre år og skal finde nyt, med gæld i den gamle.



  • #22   24. feb 2013 jamen så er det jo en 4 dørs du skal have hvis det bare er et transportmiddel du skal have den er jo billigere og mere praktisk

    korret jeg syntes også merc er lidt morfar agtige men til gengæld får du ikke noget stærkere transportmiddel og med mere prestige :O)

    hvis man vælger den rigtige bil taber man mindre ved salg og hvis det er den helt rigtige så kan man tjene på den


Kommentér på:
Brugt bil - Km eller udstyr? What to choose?

Annonce