{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.182 visninger | Oprettet:

Er det ikke lidt for dyrt? {{forumTopicSubject}}

Halløjsa

Min kammerat har lige fået skiftet kobling + service(nye klodser + filtre+olie) på sin Kia Picanto 1.1 fra 2006 hos en mekaniker/værksted (ikke autoriseret).
Der er brugt 11½ timer på det og han skal af med godt 7500 kr.
Nu har jeg aldrig selv skiftet kobling på sådan en karat, men kan det virkelig passe at det skal tage så lang tid?
Har selv tidligere serviceret den for ham, og det tager maks et par timer så det er ikke der tiden er brugt.

Kobling - 1300 kr
Klodser - 550 kr
Olie + filtre - 400 kr

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det ikke lidt for dyrt?
  • #1   24. feb 2013 Syntes nu ikk at omkring 5000 i arbejdsløn lyder dyrt i sådan en sammenhæng

• #2   24. feb 2013 Sådan er det når man ikke laver en fastpris inden begyndelsen på reparationen.. Men det kan jo være tingene har siddet fast og det så har taget længere tid.

• #3   24. feb 2013 Bjørn J: Det er ski heller ikke sikkert det er. Blev bare lidt forbavset over det.

• #4   24. feb 2013 Lyder umiddelbart meget rimeligt...

• #5   24. feb 2013 Nja .. både og .. Ikke urimeligt, men spørg dog værkstedet af, hvorfor arbejdslønnen er, for dig, ufortåelig .. smiley

• #6   24. feb 2013 Det uforstålige ligger i at der er brugt 8+ timer på at skifte kobling -.-

• #7   24. feb 2013 nå du nu kan selv hvorfor gør du det så ikke

• #9   24. feb 2013 jeg syntes nu at det lyder lidt dyrt. 8 timer for at skifte kobling så har de da ikke haft travlt. eller også så er der noget der har drilt temmelig meget.

• #10   24. feb 2013 Det er ikke en let opgave at skifte kobling på den. Det er pisse meget der skal pilles af før du kan få gearkassen af. Jeg vil regne med en lille dag til det.. (kobling)
    Syntes det lyder meget rimeligt pris messigt.

• #11   24. feb 2013 Team E A: Fordi nu spurgte han mig ikke lige, og det har heller intet med spørgsmålet at gøre.

Har skiftet et hav af koblinger på div. biler og det har dog aldrig taget mig 8 timer (Muligvis de første par gange xD)

• #12   24. feb 2013 som svende er inde på ring til kia og få prisen/timerne af vide på et kobling skift

• #13   24. feb 2013 Dan R: Tror også det bliver planen imorgen smiley Det var bare hvis der tilfældigvis var en Kia mekaniker herinde der vidste det.

• #14   24. feb 2013 har selv skiftet kobling på en fwd på 2,5 time så det kan man normalt godt 8 timer så har man jo skiftet motor og gearkasse og trimmet motoren

• #15   24. feb 2013 En kia mekaniker der ikke roder med adet end kia.. kan du jo ikke sammenligne med et uautoriseret værksted....

Det kan jo være at det er første gang værkstedet han levet netop denne model...

Men ja det lyder som lang tid.... men der er nok en forklaring på dette... forstår bare ikke hvorfor man ikke spørger når man afhenter sin bil eller modtager regningen....

Priserne du oplyser er de inklusiv moms... ?

• #16   24. feb 2013 Dan R: Ja præcis. Har også skiftet en del convertere på VW Passat og Audi A4, og det tager altså heller ikke mere end 4-4½ time at afmontere/montere og tjekke oliestand på sådan èn.

• #17   24. feb 2013 Jeg er lærling, og vi tager 2500-4000 for koblingsskift, uden reservedelen selvfølgelig. Det kommer meget an på bil, og på den Kia der, burde det ikke tage meget mere end 4. Maks 5timer og så er det ikke mester der har været igang;)

• #18   24. feb 2013 det er jo også derfor en autoriseret tager en højere timepris kontra en uautoriseret
    men det bør ikke være dyre end en autoriseret værksted så find ud af prisen og så få en seriøs snak med din mekaniker så kan det jo være at i kan finde ud af en løsning

• #19   24. feb 2013 Buggi Boy .: Han er ikke den store bilnørd og tænkte ikke over regningen. Spurgte ham bare tilfældig hvad han måtte slippe for det og blev som sagt lidt forbavset.
    Det er med moms.

• #20   24. feb 2013 5000klik for skift af kobling olie skift og skift af bremse klodser
    Et altså ikke galt.

Men er det for eller bag de bremser og har alle bremser været adskildt?
    Der går jo også tid med et sevice hvis det laves rigtigt

• #21   24. feb 2013 Evt slå det op i tolerance data? .. hvad siger det ang. arbejdstid? smiley

• #22   24. feb 2013 iflg. tolerance data så er der givet:
    3,10 time til at skifte kobling.
    0,40 til at skifte bremseklodser for.
    0,60 for et olieskift.

Jeg har næsten lige lavet kobling på sådan en. Der brugte jeg ca. 4 timer på at lave kobling og det var første gang.

Så ja, jeg synes det er mange penge for den opgave.

• #23   24. feb 2013 syntes ikke det lyder slemt ca. 1 dag arbejde for et koblings skift nu ved jeg ikke hvordan den er og skifte på sådan en men nogle biler kan bare være nogle sataner og skifte kobling på

• #24   24. feb 2013 8 timer måske lige i overkanten når de er givet 6 timer på vw t5 2.5 TDI hvor man skal have hele forbroen ned :s

• #25   24. feb 2013 jka hvor finder du de data ?

• #26   24. feb 2013 nu skal folk lige huske de tider man finder i div data programmer er på en hel ny bil hvor alting kan skilles ad

• #27   24. feb 2013 Nu kan du jo heller ikke sammenligne en Vw og KIA. Bevares de er begge biler, men der ophøre sammenlignien så også. Et koblings skift er ikke bare et koblings skift. Ja det er mega hurtigt på mange tyske biler. Men der er så også ting der tager længere tid på tyske biler.
    Kia'en er bygget anderledes og det er fx Mazda også.. En Fiat Punto kan du skifte kobling på 2 timer hvis du er lidt hurtig. Derfor er det ikke ens betydende at det er 2 timer på en Ford også.. CHRIST...

• #28   24. feb 2013 MB .: Du har åbenbart aldrig rodet med de store automat og DSG gearkasser smiley

Hvis Tolerance Data siger 3.10 timer, og jeg får det samme svar fra Kia imorgen, så må han da godt nok have en god forklaring på lager.

• #29   24. feb 2013 Morten : Jo det har jeg ofte. Men ved ikke hvad du mener med den kommentar?
    Jeg har "rodet" med de største både fra Vw og Audi.

3,1 time er heller ikke lang tid. Ja håber også de så har en god forklaring så smiley

• #30   24. feb 2013 MB .: Jeg mener at der er meget arbejde med de gearkasser og kan næsten ikke tro at der kan være lige så meget på en bette Picanto, men har som sagt aldrig haft snurremissen af sådan en karet smiley

• #31   24. feb 2013 he he. Vw er bare bedre gennemtænkt for mekaniker hvad det angår. KIA har en ramme under motoren hvor alt sidder på (lige som ford og mange andre) Det er den der tager tid.. Har dog aldrig prøvet på en Picanto. Men på mange andre KIA modeller.
    Fiat er som VW bare lige en tand lettere. Den kan man skifte hjemme i indkørlsen (lige før) smiley

• #32   24. feb 2013 Nu har jeg laver VW og Audi siden 2000 og vil meget heller lave dem end en Kia. ALT sidder bare fast på dem når de er nogle år gammel.

Der er givet ca. 4 timer til at skifte en DSG gearkasse og dette kan gøres på under 2 timer, når man har prøvet det mange gange før.

f.eks. skifte kobling på DSG-7 mener der givet ca. 7,5 time og det kan gøres på lige over 4 timer..

Så det med tider som er givet til at lave de forskellige ting, kan man ikke bruge til noget. Det er ca. tider.

• #33   24. feb 2013 - JKA -: Det du nævner er lige præcis det modsatte. At det kan gøres hurtigere er da fantastisk. At det tager over dobbelt så lang tid, som producenten foreskriver er på ingen måde okay.

• #34   24. feb 2013 Morten C:
    Vil give dig helt ret i det. Det kan på ingen måde tage 11,5 time for at lave de små ting.

Hvis man skal lave det på de tider jeg skriver skal man også arbejde meget hurtig og har prøvet det rigtig MANGE gange før. Det er ikke normalt, man kan lave det så hurtig. Jeg kan heller ikke lave det så hurtig hvis man ikke har lavet det i langtid.

Tandrem på en 2,0 TDI kan laves på en time, hvor der er givet 3 timer. men igen man skal være inde i det for at gøre dette...

Men vis man kan lave det hurtiger end hvad der står, kommer det jo værkstedet tilgode og hvis det tager længere tid, ja så er det bare nedtur for værkstedet og godt for kunden....

• #35   24. feb 2013 Har været ved Vw/Audi siden 1992.
    Vw har altid været gode ved værkstedet ang tider. KIA som jeg også er uddannet hos har de strammeste tider. Så hvis de siger det tager 3,1 time. Det det for en mekaniker der ikke har lavet andet end skiftet kobling på den ene model bil i 20 år. Så stramt er deres tider lagt op.
    Så værkstederne laver alle mulige tillæg for at retfærdigøre deres tider.

Retgærdigt?

Omvendet så betaler du for mere hos Vw end det du får. Retfærdigt??

Kender flere der laver over 1500,- i timen hos Vw da de er så hurtige til deres ting.

• #36   25. feb 2013 MB. SMC i Aalborg tager da 1000 kr + moms om det så er en en svend eller en lærling der er startet samme dag.

• #37   25. feb 2013 Morten C

Ja hvis de tager for fuld tid, men kan gøre det på det halve,, så er det vel mekkeren han måske taler om der kan lave op til 1500 i timen.... til sig selv... smiley

Kommentér på:
Er det ikke lidt for dyrt?

Annonce