{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.235 visninger | Oprettet:

Brændstofforbrug højere end lovet? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt mig en helt ny Peugeot 208 1.2 vti. Bilen har nu kørt 2000 km. Den er opgivet til at køre 22,2 km/l i blandet kørsel, jeg kan kun få den op på ca. 17 km/l. I landevejskørsel er den opgivet til 25,3 km/l og der kan jeg lige få den op på 20 km/l. Alt i alt ret langt fra hvad den er opgivet til. Er der en forklaring på dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brændstofforbrug højere end lovet?
  • #1   27. feb 2013 Kørestil, valg af dæk/fælge, vejr og vind. Der kan være mange ting det spiller ind.

• #2   27. feb 2013 fordi du er en for ringe billist. du skal tænke på at de målinger er nok blevet lavet under de optimale forhold.

• #3   27. feb 2013 Kørestilen har MEGET at sige..
    Den kolde luft har også noget at sige, da motoren bruger en del mere brændstof få at få sig selv varm hurtigst muligt.
    Dæk bredde og grebet i dem..
    vindmodstand..

• #4   27. feb 2013 Velkommen til den virkelige verden...

• #5   27. feb 2013 de oplysninger de giver skal kunne gøres i den virkelig verden os. men som de andre siger er der mange ting. den vigtigste ting er at slippe speederen noget før man skal bremse, og at holde den i gear når du slipper speederen. man kan også slukke for ac. den trækker os lidt. men generelt skal man virkelig tænke over sin kørestil hvis man skal kører som fabrikken oplyser. man kan også under by-kørelse springe gear over.

• #6   27. feb 2013 jeg bruger dobbelt så meget brændstop hvis jeg kører råddent, kontra hvis jeg kør' efter foreskrifterne for miljø venlig kørsel.

• #7   27. feb 2013 her er en masse ting. http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Groen-Transport/korgront.aspx

• #8   27. feb 2013 Motoren er jo heller ikke kørt til.. Den Hyundais dieseler skal køre omkring 20.000 km før de går længere på literen.. Dog har I40 utroligt svært ved at nå de 23,x de siger.. Men når de laver den test kører de på rullefelt, med en smule bremse på feltet og med alt tænkeligt udstyr slukket.. Så rigtige forhold får bilerne aldrig under de test, og derfor går de sjældent hvad der loves.

• #9   27. feb 2013 Det er sjældent moderne biler med små motore går hvad de er opgivet til.

• #10   27. feb 2013 Den skal jo lige køres til vi siger minimum 20000 km før den er kørt ordenligt til

• #11   27. feb 2013 ved ikke hvprdan de bliver testet. men hørte engang at tyske biler skulle testet på en bestemt måde, for at oplysningerne var realistiske. men om det er sandt ved jeg ikke

• #12   27. feb 2013 du er langt fra den eneste med det problem, det er møg irriterende, for de udregninger fabrikkerne laver med brændstof forbrug er sikkert regnet ud på en tur ud over møens klint.

men det er vildt nok.

min 22 år gamle golf 2 er opgivet til 13 på literen, men jeg køre 14 ved blandet og 16,8 på motorvej..

godt jeg ikke har brugt 200k på en ny bil for at køre et par km/l længere på literen..

man kan satme købe meget benzin for 200.000 kr.

• #13   27. feb 2013 Er det bare mig der sidder og tænker -

Ligger og tramper rundt i en 3literes diesel dagligt. Den får landevejskørsel og en hel del trailer kørsel. Alligevel holder jeg mig over 15km/l.
    Så er der altså ikke meget fidus i at ligge og tæve rundt i en lille bil med en 1.2 eller 1.4 liters motor. De kan da slet ikke klare de 15km/l når de får en 12-1300 kg på krogen.
    Så har jeg det altså ikke dårligt med at køre i "store slemme biler med alt alt for store motore der forurener alt alt for meget" når de reelt set er billigere at køre i

• #14   27. feb 2013 Når de tester hvor langt den køre pr liter er der ingen luftmodstand. Det skal huskes.

• #15   27. feb 2013 Og i skulle nødigt brokke jer, min Fiesta køre 8. Maks..

• #16   27. feb 2013 Når nye biler skal testes, for at se hvor langt de kører på literen, gøres dette i et laboratorium hvor rullemodstanden er væsentligt lavere end asfalt og der er ingen vindmodstand. Derfor findes der stort ingen nyere biler der kan leve op til deres fine forbrugstal.

• #17   27. feb 2013 vi har lige solgt vores 1 år gamle bil, pga. af det... simpelhen for dårligt, i vores tilfælde lovede sælgeren at den nemt kunne køre det den var opgivet til, og vi spurte mange gange ind til det. jeg har brugt et halvt år på at overbevise dem om, at det simpelhen ik kan lade sig gøre, at den kan køre det den er opgivet til, vi har haft bilen til 5 test, samt køre test med en der virkelig kunne køre økonomi kørsel, som var ansat af firmaet til at gøre det. ved slut test, var resultatet at jeg kunne få bilen til at gå næsten 2 km. længere på literen end han kunne.

de havde så travlt med at det også havde noget at gøre med, hvor meget el man brugte i bilen, okey... vi kørte en tur hvor alt var tændt, og en tur med alt slukket, der var 0,5 km/L forskel det var alt, !

nu er de så blivet træt af os, og sagen er gået i retten, og vi venter svar..!

selvom vi taber (som vi nok gør) så kan vi alligevel læne os tilbage, og sige vi har gjort noget for det.

vi har nu købt et andet bil mærke, og den køre som den skal, også det den skal på literen.

• #18   27. feb 2013 chevrolet aveo

• #19   27. feb 2013 det har kostet 100000kr på 30000km at ha den, nej det kan ik betale sig, men bliv nød til det, bilen kunne ikke engang holde kørselfradrag hjemme på brændstof alene, dvs. det kostede os penge hver eneste dag at køre i bilen, i forhold til det budget der var lagt da den bliv købt. samt man bliver bare træt af det hele.

så vi valgte og sælge lortet, og komme videre i livet.

• #21   27. feb 2013 vil lige indskyde i mit tilfælde, så gav det ca 1 km længere literen efter deres såkaldte til kørsel... ikke mere..!

• #22   27. feb 2013 Uanset hvem der kører kommer den aldrig til at køre hvad den er opgivet til... Det er noget forbandet svineri da nogle køber bil efter dette.

Kunne de så få en "køreekspert" til at køre den på flad vej ved en given hastighed, kunne de opgive dette, i stedet for alt det fantom lort.

Og hvad man sparer i grøn ejerafgift fra de rigtige opgivelser, svarer vel til en tankfuld benzin...

• Camilla S
    Camilla S Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #24   28. feb 2013 jeg har præcis samme problem med min ford fiesta 1.4 diesel fra 2012. Den er opgivet til 25 pr./l., men jeg kører i gennemsnit 15 smiley
    jeg kører vel at mærke næsten altid efter "kør grønt"-rådene. Med det mener jeg slippe speederen, accelerere kvikt, springe gear over, ikke koble ud for hurtigt osv... men lige lidt hjælper det smiley

• #25   28. feb 2013 min VB´er køre 14.9 om sommeren
    om vinterne køre den 12.5 i snit.

og køre 10.000km i dem
    det fik Spark´erne til at gå fra 14 til 16km/l

kan sige at min kamis up! ligger ca 1km/l under opgivet men det er med variet kørsel og en chauffør der ikke kan læse traffiken.

Kommentér på:
Brændstofforbrug højere end lovet?

Annonce