{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.851 visninger | Oprettet:

Prøveplader - Hvad må man? {{forumTopicSubject}}

Godaften bg.

Hvor strenge er reglerne med prøvenummerplader efterhånden? Må jeg f.eks godt købe prøveplader til en bil og kører til dhb hvis jeg nu siger den skal stå på udstilling? Og er det rigtigt at jeg ikke må have andre med i bilen når jeg kører med prøveplader?
Hvis man nu blir knaldet af politiet i en bil med prøveplader men som der er betalt afgift af og den er synet, hvad kan de så gøre? Tage pladerne og hvad mere..?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøveplader - Hvad må man?
  • #1   28. feb 2013 Du må gøre det der står på seddle som du skrev ind da du bestilte pladerne...

  • #2   28. feb 2013 Prøveplader må du køre hjem i, til værksted i og ingen passagerer have med.

  • #3   28. feb 2013 der er bestemte ting du kan få prøveplader til, mon ikke det står der hvor du bestiller dem hos Skat. Og ja du må ikke befordre andre, måske der kan være flere hvis det er i forbindelse med salg og prøvekørsel. Og til et sted som DHB er det vel kun et spørgsmål om hvor meget politi der er derude.

  • #4   28. feb 2013 Det giver forresten en virkelig god bøde. Kan dog ikke huske størrelsen.

  • #5   28. feb 2013 Hvis man nu skriver bilen skal have prøveplader på i forbindelse med salg så kan den vel også stå til salg til dhb og lign?

  • #6   28. feb 2013 Der er en rubrik med til og fra udstilling, eller fremvisning ved salg

    Det er kun personen der har købt pladerne der må være i bilen - ingen passagere

    Der skal noteres fra hvilken adresse til hvilken adresse og angivet tidspunkt bilen skal frem og tilbage. Du må ikke tage omveje fordi mormor eller lign. Det er direkte linje smiley


  • #7   1. mar 2013 Kan ikke lige huske den rubrik, kan også være fordi jeg aldrig har brugt den at jeg ikke kan huske det:)
    Men bilen skal ihvertfald være i lovlig stand før prøvepladerne gælder, husk det:)


  • #8   1. mar 2013 tror det var en bøde på 1500 kr jeg fik for og have en med og ikke køre der hvor jeg havde skervet jeg ville køre hen smiley blev så også stoppet 2 gange den aften af samme betjent med 10 min mellemrum havde lige sagt jeg skulle det ene sted hen og kørte så den anden vej, da de var kørt han var ikke glad da de fik mig fanget ::)

  • #9   1. mar 2013 Det var sådan at man ikke måtte have passagerer med der var uvedkommende for kørslen. Så man måtte ikke have en med der bare skulle en tur ned til banegården. Dog mener jeg ikke det står i bekendtgørelsen længere. Iøvrigt vil jeg anbefale at krydse af ved henblik på salg og demonstration af køretøj, og så behøves man ikke længere opgive hvor man skal køre hen. Så kan du køre en tur til Kirke Hyllinge uden politiet kan sige noget til det. Iøvrigt siger det sig selv, at man ikke kan demonstrere bilen uden passager.

Kommentér på:
Prøveplader - Hvad må man?

Annonce