Golf 7 startline 1,2 - Den er billig.... {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige købt mig en Golf 7, 1,2 FSI i sort og 3 døre. Prisen uden levering er 210.000 kr. Med 2 års ekstra fabriksgaranti koster den 213.500 kr.
Er det kun mig eller synes i andre også, at dette er en rigtig god pris, som Golf har prissat deres indstigningsmodel til.
Kia Ceed koster 190.000 kr. og har stort set det samme i udstyr, dog har den ikke fartpilot, har kun 6 højtalere (mod golfens 8) og har ikke en 5" farve touch skærm til anlægget. Så har Kia'en sikkert lidt andet udstyr, så udstyrsmæssigt er de meget ens, men ikke sådan at Golfen er bagud, måske snarere tværtimod. Prisforskellen på 23500 kr. koster ca. 260 kr. om måneden i ydelse hvis man låner over 10 år. Denne forskel udlignes dog hurtigt af at Golfen er 80 kr. om måneden billigere i grøn ejerafgift og kører 2,5 km mere pr liter ved blandet kørsel. Faktisk er Kia ikke kendt for alt overholde de officielle lovede mål for brændstofforbrug så forskellen er nok større. Jeg vil dermed tillade mig, at sige at prisforskellen hermed annulleres. Kia har så 3 års ekstra fabriksgaranti (7 år kontra 4 år), hvilket jo er positivt for Kia'en. Dog er garantien begrænset til 150.000 km, mens Golfs 4 års garanti er begrænset til 120.000 km så forskellen på garantierne er ikke helt så stor igen med mindre man køre meget lidt.
Hvis man så sammenligner Golf 7 og Seat Leon så skal man sammenligne med deres Reference model med 1,2 litters motor og den koster 210.000 kr. uden 2 års ekstra fabriksgaranti. Underligt nok, så er den grønne afgift på Seat'en 540 kr. dyrere årligt.
Der er dog en markant forskel på Golf og så Ceed og Leon og det er at jeg kun har købt en 3 dørs model og de to andre har 5 døre. 3 døre mere på Golfen koster 15.000 kr. Men man kan jo ikke vælge en 3 dørs model på Ceed og Leon, så behøver man ikke de 3 døre, så er det jo ligegyldigt.
Er I enige med mig i mine betragtning om at Golfen da er et rigtig godt køb og det inden man overhovedet begynder, at tage højde for værdien af mærkevare/prestige og værditab/gensalgsværdi.
Faktisk så overvejede jeg også en VW Up. Golfen koster rundt regnet 100.000 kr. mere og låner man over 10 år så er det ca. 1000 kr. om måneden i ydelse efter skat. Dog er driftsomkostningerne til service, forsikring og grøn ejerafgift det samme. Up'en kører dog noget mere på literen. Ser man på de samlede udgifter til lån, forsikring, service o.l. så er forskellen egentlig ikke så stor i ydelsen på en golf og en UP. Lidt tankevækkende synes jeg når man tænker på hvor meget mere bil man får for pengene i en Golf. Min mor har lige købt en Up og jeg sagde til hende, at jeg ikke håber hun har puttet for meget udstyr i den fordi så koster den det samme som Polo'en og næsten det samme som Golfen.....i ydelse altså.
Sammenligner man med den billigste polo så er prisforskellen kun ca. 400 kr. om måneden (ved lån over 10 år) og Polo'en koster lidt mere i grøn ejerafgift.
Og så kan jeg se der ikke er nogen der har oprettet et galleri af en Golf 7 endnu herinde. Det vil jeg da opfordre til.
Der må være en del der efterhånden har fået en Golf 7. Er i indtil videre tilfredse med jeres investering......
Jeg får bilen om 8-10 uger og kan ikke vente........
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 608
mar 2007
Følger: 145 Følgere: 120 Biler: 12 Emner: 257 Svar: 7.230
sep 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 74 Svar: 2.155
mar 2013
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 37
Så derfor er spørgsmålet egentlig ikke så meget om man kan nøjes med en 1,2 liters motor, fordi det skulle jeg have uanset hvilken bil jeg valgte. Penge er jo nogle gange en selvvalgt eller tvungen begrænsning.....
Min undren er mere over hvor billig Golfen er blevet.......men tak til vw for at sætte golfen ned i pris......
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 33 Biler: 13 Emner: 199 Svar: 491
aug 2007
Følger: 88 Følgere: 88 Biler: 8 Emner: 207 Svar: 2.211
okt 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 47 Svar: 727
jun 2003
Følger: 61 Følgere: 59 Biler: 8 Emner: 96 Svar: 1.562
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 23 Biler: 9 Emner: 133 Svar: 1.353
- Tillykke med den
mar 2013
Jeg kom til at skrive FSI ovenfor i stedet for TSI......
mar 2013
Jeg har sommeralufælge fra Audien, som kommer over på Golfen.....
aug 2007
Følger: 88 Følgere: 88 Biler: 8 Emner: 207 Svar: 2.211
okt 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 47 Svar: 727
http://www.the-car-addict.com/2012/10/volkswagen-golf-7-gallery.html
aug 2004
Følger: 100 Følgere: 97 Biler: 10 Emner: 75 Svar: 1.747
mar 2013
Forhandler Finans kræver 20% udbetaling. Jeg låner altid med 0% i udbetaling. Min rente i banken er tæt på den hos forhandlerne da de jo har en lav rente, men en del omkostninger, der kommer oveni.
Hvis jeg skifter bil om allerede 4 år, så ved jeg godt at lånet er højere end salgsværdien, men så er det jo ikke anderledes end jeg havde lagt 20% i udbetaling, så må jeg jo til lommerne.....
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 22 Svar: 503
Men det er da virkeligt tankevækkende, at der ikke er større forskel på de mdl. afdrag ift. UP'en.
Husk at uploade en masse gode billeder, og nogle fyldige reviews når du får bilen!
mar 2013
Jeg ser mange som putter en masse ekstraudstyr i deres Up, og gør man det så koster den hurtigt 150.000 kr., eller mere, dvs det samme som den billigste Polo.
Jeg tror de fleste ikke kan finde ud af, at lave en simpel låneberegning i excel, så de kan simulere lidt på købsprisen og den månedlige ydelse og derfor er det dem ikke bevidst hvor lille den månedlige forskel i ydelsen reelt er. Vi taler jo kun om biler til mellem 100.000 (Up) til 220.000 kr. (Golf) og indenfor dette interval så har prisforskellen ikke så voldsom effekt på ydelsen.
En Golf er jo kendt for at være dyr og man kan jo sagtens få en golf til 400.000 kr. og her er ydelsen jo selvfølgelig en helt anden. Men jeg er som sagt selv overrasket over den relativt lille forskel efter jeg har lavet beregningerne.
jun 2007
Man må sige, at med de nye priser og udstyrsniveauer, er Golf'en blevet en bil for alle igen, efter at have været lidt en luksusvare i et par år. Men VW har også helt sikkert mærket KIA, Hyundai og de andre ånde dem i nakken...
Lad os så bare håbe, at de kan holde sig fri for alle motor- og rustproblemerne på de nye modeller.
mar 2013
http://www.caricos.com/cars/v/vw/2013_volkswagen_golf/1024x768/16.html
Det er dog ikke startlinen......den kan jeg ikke finde billeder af.......
jun 2004
Følger: 33 Følgere: 35 Biler: 10 Emner: 165 Svar: 1.801
aug 2004
mar 2013
Man kan ikke vælge en Kia med 3 døre og har man kun brug for 3 døre så er prisforskellen derfor reelt kun 23.500 kr. (213.500 kr - 190.000 kr). Og denne lille prisforskel udlignes af, at Golfen kører væsentligt længere på literen og er billigere i grøn ejerafgift. Derfor er min simple konklusion, at golften er lige så billig i drift/ydelse som Kia'en og det er før man overhovedet begynder at tænke på præstige, værditab og lignende.
mar 2013
Jeg købte min Audi A3 Sportsback da Sportsback'en kom frem og der er da også først nu efter 7 år kommet en ny model frem. Der har været lidt facelifts i mellemtiden, men ikke en ny.
Jeg regner lidt med det samme for Golfen. Den nye platform som Golfen og Audien er bygget på kommer til at holde i mange år. Om det lige er 7 år ved jeg ikke, men 7 år er jo ingenting at eje en bil for en Golf eller en Audi. Min Audi er lige som ny stadigvæk.....
Men afdrag over 10 år forudsætter jo selvfølgelig, at man er forberedt på, at beholde sin bil i mange år, så hvis man skifter meget bil, så skal afdragstiden være kortere, men så er det jo også dyrere at have bil.
Det er ikke ret meget forbedring der reelt set er i bilerne i dag i forhold til den audi jeg købte for 7 år siden. Der sker dermed ikke de store fremskridt i bilernes udvikling og derfor kan kan jo lige så godt beholde dem en del år......men skal man hele tiden have den nyeste faceliftede model så er det jo en anden sag....
mar 2013
http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/neuer-vw-golf-7-im-vergleich-13-kompaktklasse-modelle-mega-test?page=0,15
aug 2004
mar 2013
Hvad mener du med, at en Golf er en klasse bil og dermed måske taber mere i værdi. Mener du, at mange ikke kigger efter en golf, men efter billigere biler i dag og derfor er efterspørgslen efter selv brugte golfer faldet forholdsvis mere end for f.eks. Kia. Sådan burde det jo ikke forholde sig med den nye Golf startline, fordi den er jo netop lige så billig som den billigste Kia Ceed ifølge min argumentation ovenfor.
Til gengæld vil jeg mene, at hvis jeg kom kørende i en Kia Ceed til 190.000 kr., så ville naboerne tænke.....nå han har nok skiftet audien ud med en meget billigere og fornuftig bil...hvad er årsagen hertil.....har han mon mistet sit arbejde ????.......Kommer jeg kørende i den nye golf til 210.000 kr., så tænker naboerne, at han vel nok har flottet sig med den nye og dyre golf.....på trods af finanskrise så må han vist ikke mangle penge. Dette på trods af at bilerne koster nogenlunde det samme. Langt de fleste naboer kender nemlig ikke til hvor tæt i pris de to billigste modeller af Kia Ceed og Golf er og de vil ikke umiddelbart kunne se forskel på en dyr golf til over 400 t.kr. og en golf til det halve.........Dette er fordelen ved at købe en Golf i forhold til en Kia......Forskellen i image har dog nok udlignet sig de senere år, men jeg tror stadig dette er den gængse måde at tænke på. Jeg tænke jo selv sådan og det er jo også derfor jeg oprettede tråden, fordi jeg ikke ikke før jeg undersøgte bilmarkedet fandt ud af, at golfen jo reelt koster det samme som Kia'en når man kigger på de billigste versioner. At så golfen i dens dyreste version koster meget mere end Kia'en er så også med til at bygge denne image kløft op.
Jeg har tidligere haft en golf 3 (dejlig bil), og den var 3 dørs. Den havde jeg ingen problemer med at sælge, men om værditabet ville på denne ville have været mindre en en 4 dørs ved jeg ikke.....
jun 2007
Det du kalder "mærkesnobberi", er noget der altid har, og vil eksistere. Og det er skam noget bilproducenterne bruger millioner af kroner på at opretholde, i form af eksempelvis markedsføring. Der er vel også en grund til, at du valgte Mercedes, frem for Hyundai?
Man vil jo altid kunne argumentere for, at en bil bare er et transportmiddel fra A til B, og det er det jo også, helt isoleret set. Men man skal jo ikke tænke sig meget om, før det ikke holder helt stik alligevel.
mar 2013
Det der dog for alvor betyder noget er jo, at golfen efter min mening, jo er en bedre bil end Kia Ceed både designmæssigt, kvalitetsmæssigt, sikkerhedsmæssigt og også prismæssigt. Kia er tæt på generelt set...dog stadig langt fra mærkevaremæssigt.....
mar 2013
apr 2007
http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/Kia-Ceed-2013-first-official-pictures/
mar 2013
http://epn.dk/brancher/industri/bil/article5231839.ece
aug 2005
Følger: 66 Følgere: 66 Biler: 7 Emner: 124 Svar: 379
Det er nok de fleste der vil ryste på hovedet, når jeg fortæller at jeg gik fra en Audi A5 Coupe Quattro 3.0 TDI til en Kia
Jeg gik imod strømmen, og er ligeglad med status symbolet ved at have et Audi emblem på snuden af bilen. Jeg gider ikke betale ekstra alene for et mærke/navn.
Det her er så mine erfaringer. Jeg har både haft en A3 og en A5. Begge fine biler, helt klart, men i den tid jeg havde min A5 gik der så mange forskellige ting i stykker (både udvendigt som indvendigt - og elektroniske ting indeni bilen, fx elsæder etc. og bilen blev behandlet og kørt normalt) som jeg ikke mener burde ske i en bil i sådan en klasse. Jeg giver derfor intet for dem som siger at Audi er bedre kvalitet end alt andet - sludder, der kan gå ligeså mange ting i stykker i dem som i alle andre. Ingen af de ting der gik i stykker i min A5, er gået i stykker i min nuværende Kia - held? tja måske. Køreglæde er der vel så nogen der siger? jo men jeg har skam køreglæde i min Kia også selvom den kun har 140HK, den har meget mere udstyr (fx keyless entry, automatgear, laneasssist, kurvelys, parkassist etc.) end min A5er havde (jo jeg kunne da have fået disse ting også, men kun hvis man betalte kassen oveni igen), dog en mindre motor, men jeg smiler når jeg så tænker på hvor problemfri den har været indtil videre samt de penge jeg sparer hver dag. Plus de 7 års garanti jeg ved den har da jeg overholder alle services som man skal.
Før var mit behøv en stor bil med stor motor og masser af HK, dette behov er skiftet, og i dag er det en pendlerbil som også er familievenlig, og med en lang garanti så jeg ved jeg er nogenlunde sikret imod bøvl, som jeg har brug for og der er Kiaen bare bedre.
Så er der dem der siger at Kia er dyrere i service og reservedele, et rygte som ikke har hold i sig. Måske var det sådan engang, men det er ikke noget jeg har oplevet passer - tværtimod.
aug 2005
Hvad mener du med
"Har kia Cee'd overhoved nogle benzin turbo'er på programmet?"
Kia Pro Ceed GT er da med benzin turbo motor.
dec 2003
Følger: 22 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 114 Svar: 6.363
Hvad så med Ford's 1.0 med 125 hk?
Golf 7, er vi deroppe nu? Jeg aner ikke hvordan Golf 5-6-7 ser ud... De spytter da også de Golf'er ud!
Det lyder lidt som om, du skal have "ro til at sove" med det her indlæg, ang. dit nye køb
Jeg ville også gerne have ny bil, men lige pt. ville det blive en Focus 1.0
mar 2013
Jeg selv valgte da også at få VW's 4 års fabriksgarati for 3500 kr. Det kan hurtig vise sig at være givet godt ud........Jeg har personligt aldrig haft nogle problemer med min audi i de 7 år jeg har haft dem. Ej heller har jeg haft problemer med en golf 3 købt brugt, som jeg havde i ca 3 år. Jeg har til gengæld haft masser af problemer med en peugeot 206. Jeg er dog også træt af de dyre omkostninger til service hos Audi, men det er jeg kommet uden om ved at få den serviceret hos Superdæk, der gør det billigere og lige så godt/dårligt om man vil.
Min familie har i mange år kørt både VW og Audi og de har heller ikke oplevet nogen problemer. Min bror pendler 2 timer hver dag i henholdsvis en Passat og en Golf og har ikke oplevet nogen problemer i alle de år han har haft både en golf 4, 5 og nu en golf 6 blue-motion. Så personligt så regner jeg VW og audi for at være pålidelige biler. Havde jeg haft en mandagsbil, så ville jeg nok ikke have købt en golf, men sådan farver personlige erfaringer ens opfattelse.
Den 7 års garanti Kia har er jo god, men den er begrænset til 150.000 km, eller kun 21.500km om året. Da VW's er begrænset til 120.000 km over de 4 år så er den begrænset til 30.0000 km årligt. Derfor så synes jeg reelt set ikke, at VW's garanti er så meget ringere end Kia's med mindre man kører meget lidt....ja faktisk kun bykørsel.
aug 2005
aug 2005
Det du skriver synes jeg dog lyder rimelig fornuftigt. Hver person samler jo sine egne erfaringer, nogle gange er man uheldig andre gange heldig med sit valg.
Uanset hvad ønsker jeg dig held og lykke med bilen
Copy_cat: OK, tror bare jeg misforstod dig, nevermind så.
mar 2013
aug 2004
aug 2005
Vil dog lige nævne at de første 3 år er UDEN kilometerbegrænsning ved Kia, ved Hyundai (søster selskabet) er det helt uden kilometerbegrænsning dog max i 5 år, dette er faktisk endnu bedre. Det kan godt være man kan købe sig til ekstra garanti osv. ved VW (koster forskellig fra model til model), men så kan man jo spørge sig selv om, hvorfor er det ikke bare er med fra start?
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.839
golfen er da meget fin men ikke nok udstyr til at jeg finder den attraktiv
1.2 motoren er for lille. har prøvet 105hk i en polo og nøj den var kedelig.
så tør slet ikke tænke på en G7 med 86hk.
og efter deres 2.0tdi stunt ved jeg ikke om jeg tør stole på deres dieselmotore...
men det er da en langt flotter bil en leon...
jun 2007
Du kan ikke sammenligne Golf'en med Clio'en. Sidstnævnte er jo i Polo/Fiesta-klassen
okt 2010
jo det sku nemt. golfener ikke meget større end clio´en. lidt men ikke meget og hvorfor give 210 for en skrabet golf end at smide samme penge efter en loaded clio? golfen holder værdi´en bedre. uden tvivl men dens motor er meget kedelig.
mar 2013
Mht om VW skulle tilbyde garantien "gratis" så synes jeg det ikke. Intet i denne verden er jo gratis....der kunne jo være nogen af Kia køberne der rent faktisk hellere ville have en billigere bil end 7 års garantien. 7 års garantien binder jo også en til at få sin bil serviceret hos Kia i 7 år (så vidt jeg er oplyst) så man kan ikke gå andre steder hen hvis man er utilfreds......
.....mon ikke Golfen retfærdigvis prismæssigt skal sammenlignes med en Megane og ikke en Clio. Det interessante er også her, at den billigste Golf koster det samme som den billigste Megane, puls/minus et par tusind kroner....
jun 2007
Jo jo, men en Polo er jo også kun en smule mindre end en Golf?
Vi er jo nødt til at sammenligne og forholde os til biler i samme klasse, ellers er det jo helt uholdbart.
Golf'en skal jo sammenlignes med biler som Hyundai i30, Kia Ceed, Ford Focus, Renault Megane, Seat Leon osv.
Clio'en med biler som VW Polo, Ford Fiesta, Hyundai i20, Kia Rio, Seat Ibiza osv.
mar 2013
okt 2010
køre 45-50.000km om året. og golfen mangler en motor...
fartpilot er must. aircon lækkert. sædevarme. og varme i rettet (satmer lækkert og overset udstyr) er fint
skræm. ligemeget. 8 højtaler. sejt. men hvis det ikke lyder ordeligt hvad det så værd. ? (har ikke hørt dem)
kunne godt selv køre Golf 7 men ikke med den lille motor.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
aug 2004
jun 2007
Følger: 85 Følgere: 86 Biler: 2 Emner: 95 Svar: 713
Kabinen består primært af billigt, knirkende plastik, ringe comfort sæder uden støtte og i fx Hyundai, har de tømt Silvan for blå dioder - ligner mildest talt lort.
Må sige, at jeg ikke helt forstår folk der går fra den ene yderlighed til den anden. Bevares... VW/VAG er dyre biler iforhold til underklassen fra Korea, men så i det mindste stop ved halvvejen og køb super fine og lækre biler som Ford, Opel, Toyota osv. Der er kvalitet og sikkerhed da også noget de kan stå inde for.
Og at motoren er en 1.2TSI?? Super fin motor og trækker sådan set fint nok. Jeg ville hvertfald ikke klage og hellere "nøjes" med en lille motor til billige penge, end at nuppe fx en 2.0 fra Hyundai og så stå skuffet og tomhændet tilbage efter naboen har fået Golf eller når bilen skal sælges.
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.596
Og at kvaliteten i vw skulle være bedre end vw, så har du vist ikk fulgt så godt med de sidste 5 år
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.127
jul 2011
jun 2007
Og det har jo heller ikke været alle modeller der har haft sygdomme. Primært Golf og Passat.
Koreanerne lever på deres lange garanti perioder, men på den anden side, så er deres dele/karosseri også af billigere kvalitet og deraf kan de tillade sig at give fx 10 års garanti på motor/gearkasser, lak osv. VW giver så 3 år på lak og 12år på gennemtæringer og så er det indviduelt for hver enkelt type motor, kode osv.
Toyota laver da både fejlfrie biler, og umiddelbart også i rimelig kvalitet. Men tysk kvalitet kan de måske ikke hamle op med.
Men tilbage til sammenligningen af VW og Koreanerne, så sætter vi det op sådan her:
<b>Skal man køre til forretningsmøde, kan man tage en cykeltaxa eller en Mercedes S klasse.. Begge transporterer tager dig fra A til B - det er bare en lidt anden følelse du kommer frem med<b>
jun 2007
apr 2012
Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
mar 2013
Når man så tænker på hvor meget mere bil og udstyr man får i den billigste golf i forhold til den billigste Up og Polo, så synes jeg forskellen i ydelsen er lille og sikkert også mindre end de fleste lige går og tror.....
mar 2013
Den Kia Pro Ceed, som lige er kommet til 170.000 kr. har en lille motor. Denne motor hører til en højere grøn afgiftskategori end Golfens 1,2 TSI motor. Desuden kører den ifølge tests kun 16 km/l istedet for Golftens ca. 20 km/l i blandet kørsel. Hvis man sammenligner en Kia til 170.000 kr. og en golf til 213.500 kr. (incl 2 års ekstra fabriksgaranti), så vil man med ca. 30.000 km årligt have den samme ydelse fordi det koster ca. 465 kr. ekstra om måneden i benzin og grønne afgifter til Kia,en end til Golfen. Dette modsvarer næsten nøjagtigt forskellen i ydelsen på lånet......
Jeg kan jo stadig nå, at annullere mit køb af Golfen, så jeg kiggede da med interesse på den nye Kia Pro Ceed, men når de to jo reelt set koster det samme i ydelse, så vil jeg altså hellere have en Golf.
Alene det, at Kia ikke er til, at stole på mht til deres angivelser af Km/l gør mig urolig.......og ikke kun det.....jeg ville være pisse sur over det hvis jeg havde købt en af deres biler.....
Ikke nok med at Kia,s mindste benzin motor kører kortere på literen, så har den et meget dårligt optræk i forhold til Golfens 1,2 TSI.......
jul 2011
Golften er billig - men det er nu stadig meeeget billigere, at køre i Up!
Personligt køber jeg kun biler kontant - og der kan man altså godt mærke forskel på 100.000 eller 200.000
apr 2012
Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
Deruover skal du også sammenligne en 5 dørs Up med en 5 dørs Golf
mar 2013
Der er nok lidt forskel i pris til slid af dæk, service, løbende reperationer og forsikring, men hvor meget er svært for mig at vurdere. Jeg kan se, at hvis man tegner en forsikring hos VW så vil der være ca. 2000 kr. i forskel på forsikring årligt på en golf og en Up. Hos mit eget forsikringsselskab, der er der ingen særlig forskel for mig personligt, da prisforskellen på ca. 100.000 kr. ikke bestemmer noget særligt. Det er mere at jeg går fra en 1.9 tdi til en 1.2 FSI og en næsten halvt så billig bil som Audi A3 Ambition der betyder en væsentlig nedgang i min forsikringspræmie. Der er nok forskel på forsikringsselskaberne.
Men selv om man ligger et par 100 kr. om måneden oveni forskellen på ydelsen på en Golf 7 1.2 TSI og den billigste UP (med 4 døre), så synes jeg ikke det ændrer på min konklusion, at Up'en og Poloen ikke er særligt meget billigere end den billigste Golf og nok mindre end de fleste tror.
30%-point er selvfølgelig en stor forskel, men om 1000 kr. eller lidt mere om måneden er en stor forskel når vi taler bil, tror jeg ikke for de fleste......særligt ikke når man tænker på hvor meget mere bil man får for pengene i en Golf 7 end i en Up og for den sags skyld i en Polo.
Man kan godt sammenligne en Up med en Golf med 4 døre, men så skal man vel også retfærdigvis sammenligne med en Up med den største motor og mest udstyr, hvis man skal følge din logik. Dette udligner jo forskellen på en 4 dørs golf 7 og en Up og ændrer ikke min konklusion. Min sammenligning går på at sammenligne de billigste modeller, dog med aircondition, for dermed at synliggøre den forskel, eller rettere relativt lille forskel, der er i ydelsen på de 3 biler, Up, Polo, Golf, men også til andre og såkaldte billigere mærker i Golfklassen såsom Kia Ceed.
aug 2004
aug 2005
Min bil er opgivet fra Kia til 6/100 (16,66 km/l), bilen uden automatgear til 5/100. Da automatgearet tager lidt ekstra. Men på helt lige trækning, over 20 km med 110 og uden gearskift, bare med fartpiloten slået til og samme hastighed, har jeg kunne måle forbruget til 5/100 (20 km/l) via bilens kørecomputer, som dermed var bedre end opgivet. Men så snart man skifter meget gear, accellerere forskelligt, køre med højere hastighed, møder lyskryds, skal bremse lidt, bykørsel, ja selv hvis der er stærk modvind eller vejen man køre på er dårlig, etc. så er tallet pludselig et andet. Der skal intet til før tallene ændre sig. Det har utrolig meget med kørestil at gøre. Men ting som andre fælge, unødigt vægt i bilen etc. kan selvfølgelig også have noget at sige - noget mange ofte glemmer.
jul 2011
aug 2005
Fx. i USA hedder det sig "The government has standard testing procedures it requires all automakers to use to produce mileage estimates, which can then be displayed on cars for sale in dealer showrooms. The tests measure aerodynamic drag on vehicles, how much energy is used to overcome road resistance and the amount of fuel used to drive the engine and wheels." og disse procedure skal alle producenterne følge på samme måde.
jul 2011
jul 2011
Ja - personlige erfaringer er det bedste..
maj 2012
Følger: 1 Biler: 1 Svar: 7
aug 2012
Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
Dine meninger omkring valg af vw golf 7 1,2 tsi startline kan jeg kun være enig med dig i
jeg har tjekket brugt priserne på feks kia som er 10 år gammel kontra en vw golf som er omtrendt lige så gammel og vw golfen kan sælges til en bedre pris og er billigere at have kørende,
den er også med til at støtte europæiske arbejdepladser hvilket jeg også syntes er vigtigt.
har selv kørt i den nye kia ceed kontra den nye golf og de er meget forskellige.syntes golfen er meget mere helstøbt og lækker nærmest limusineagtig.
skal selv have en golf 7er startline når min egen vw er solgt
mar 2013
Der er 2,5 til 3 måneder i leveringstid.
Min går i produktion 8 maj, og så skulle der ikke gå mere end et par uger.
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 241
aug 2005
http://www.bilpriser.dk/analyse.do?analysisid=303
Oversigten:
http://press.autorola.com/Analyser/2013/Mellemklasseanalysen_2013.pdf
aug 2005
Ja det er fint, men du aner jo ikke hvad du taler om, da de KIA modeller der sælges i DK også produceres i Europa og Kia EU's hovedkontor ligger i Tyskland (Frankfurt) og de designes endda også af en tysker (Peter Schreyer, ex-VAG designer). Men jeg er da klar på en udfordring når du så har fået din "golf 7er startline".....
aug 2012
en ceed er der en arbejds kollega som har haft og det var hun ikke glad for.så hun solgte den da den begyndte at ruste,kun 2 år gammel.
aug 2012
1ste test witch.uk
2 test bil zonen.dk.her er nøglen til din næste bil www b bilen.dk
3 test autoexpress.uk
4 test Daily motion.com
disse 4 test taler for sig selv.
total økonomi er også vigtig, for en bilejer.både at have og kunne sælge,og sikkerhed ved kolisition.
aug 2005
Og så skriver du om total økonomien? ja det er netop den de går op i her Mellemklassebilsanalyse April 2013
http://www.bilpriser.dk/analyse.do?analysisid=303
Du snakker om sikkerhed? Du ved åbenbart ikke at sikkerheden er i top i de nye Kia modeller - Kia Ceed får topkarakter i den skrappe 2012 udgave af Euro NCAPs crashtest - http://www.hvilkenbil.dk/test-kia-ceed-skaber-rore-i-golf-klubben/ Det er flere år siden at Kia var bagefter, de er blandt en af de hurtigst voksende mærker i Europa, og de har forbedret og udviklet sig utrolig meget den seneste tid.
aug 2012
måske skulle du lave et separat indlæg om en kia bil.og dens fortræffeligheden.jack og jeg kan nu bedst lide en folkevogn.
mar 2013
Flere af mine kammerater brokkede sig da de fandt ud af at jeg både så på en Kia Ceed og en Golf 7. Alle som en ville vælge en Golf 7 og det er uden nogen af dem har prøvekørt eller endda set nogen af bilerne i virkeligheden. Dette illustrerer for mig, at der for mange er meget mere prestige i at køre i en Golf. Nu er min vennekreds ikke skolelærere, så her ville holdningen måske være en anden....
Jeg kan dog bedst lide designet på Golfen både udvendigt og især indvendigt.....og så har alle de tests jeg har læst klart valgt Golf 7 til den bedste bil i golf klassen. Desuden er der et punkt hvor Kia er et pænt stykke bag ud VW og det er på motorsiden. Kias billigste modeller kommer ikke med turbo motor (medfører lav trækkraft) og de har ikke ry for, at holde hvad de lover med hensyn til brandstofsøkonomi...
mar 2013
mar 2013
mar 2013
Kører en Kia Ceed bedre end en Golf 7 ????
mar 2013
Der er jo ikke nat og dag forskel på de to biler, men find en motorjournalist, som ikke synes Golfen samlet set er en bedre bil end en Kia Ceed. Nå ja en kan man sikkert godt finde, men ellers tror jeg der er enighed blandt motorjournalisterne....
Skoda Octavia, ser interessant ud på pris og udstyr, men jeg bryder mig ikke om bilens udseende. Ved ikke rigtig hvorfor den minder mig om en bedstefars-bil. Jeg føler mig stadig ung, så en Golf passer nok bedre til mig......
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 205
Er 21.000 km om året meget lidt :S ?
mar 2013
jan 2011
mar 2013
Mange af dem der køber Kia går jeg ud fra er familier og de kører rigtig mange km.....men jeg er på ingen måde ekspert i hvor meget den typiske dansker kører i bil og da heller ikke hvor meget en typisk Kia køber kører i bil...
mar 2013
http://www.facebook.com/VwGolfVii
aug 2012
fordi en mand har købt en folkevogn golf,så skal han nærmest stå til regnskab for hvorfor han tillader sig at have en vw i stedet for en kia.
han har selv betalt skat af sine penge og det eneste han gør er at skrive om det herinde fordi han er glad og glæder sig til at hente den.
kære jack skid på hvad andre siger og glæd dig til at hente din fede bil.
jan 2011
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
Hold da op.. hvor er du da smart
mar 2013
mar 2013
Men der er jo ikke noget galt i at låne den over 10 år eller mere for den sags skyld. Køber man den kontant så har man jo bundet sine penge i bilen indtil den sælges. Dette sparer man låneomkostninger på, men har så tilgængæld ikke disse penge og gøre godt med. De kunne f.eks. indsættes på en ratepension og reducere ens topskat eller bare placeres i aktier eller virksomhedsobligationer og så håbe de tjener mere ind end de renter det koster at låne til bilen.
mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
Hvorfor kritisere du Jack så meget i hans bilvalg? Det er HANS bil! Han bestemmer selv om han vil have 3 eller 5 døre. Han bestemmer også selv hvilken motor han vil have. Og om en Kia Ceed kører bedre end en Golf 7 - det er vel meget en individuel vurdering hvad man synes er godt, så jeg synes ikke man kan bruge nogle af dine "svar" til noget som helst.
Hvilken bil har du selv????
mar 2013
Hvis jeg vandt 10 mio kr. i Lotto, så tror jeg min foretrukne bil ville være en Audi TT. Men derfor kan man jo godt være rigtig glad for en golf eller en Ceed.
Hvis du finder denne diskussion irrelevant så kan du jo bare lade være med at deltage i den.....
jun 2007
mar 2013
Og så sammenligner du den med et gammelt lig af en V8 - hvor fedt er det lige at køre i sådan en, med det store kørselsbehov Jack har?
Alt handler jo ikke om at have den største motor.
Ja. Der holder bla. en 2.0 TDI som nu har gået 198000 fejlfrie kilometer, med blot normal service. Derudover holder der en 1.8T, og en 2.0 TFSI. Vi har ikke oplevet nogle havarier på nogle af dem!
jun 2007
mar 2013
Jamen fint med mig, så gør jeg dig en tjeneste en anden gang.
jun 2007
"VAG er lort, vil heller dø, det for dyrt til min kontanthjælp, bla bla bla" Og så køre du selv VW Polo? Det er sku meget flot mester
jun 2007
aug 2012
nov 2005
Følger: 88 Følgere: 84 Biler: 2 Emner: 208 Svar: 4.737
aug 2012
tager du så ikke fri hele dagen jack
aug 2012
jul 2011
mar 2013
aug 2012
flot gået Folkevogn
aug 2012
så er der ikke så langt tid til din bil skal bygges er der noget ekstraudstyr du skal have på.
glæder mig til at høre hvad du syntes om bilen.
mvh kenn,c
mar 2013
Jeg har kigget på følgende hjulsæt i 17 og 18"
http://www.vw-amager.dk/Tilbehoer/Tilbud-paa-sommerhjul/Default.aspx
jun 2009
Følger: 6 Følgere: 18 Biler: 5 Emner: 130 Svar: 4.007
eller Syenit til polo...
Synes ikk de andre er fede.
aug 2012
Hvornår får du din golf seven.
mvh kenn
mar 2013
aug 2012
skal du så ud at kører aftentur
Du må endelig fortælle om den og hvordan den kører og sidst men ikke mindst hvor meget benzin den bruger
mar 2013
apr 2007
aug 2012
Kan du lægge et billed ind af din bil.
så vi kan se den.
Forresten hvad kører den på literen?
mvh kenn
aug 2012
Har lige set den på galleriet den er nydelig rigtig fed bil jack.
mvh kenn,c
mar 2013
aug 2012
Golf 7 startline 1,2 - Den er billig....