{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.827 visninger | Oprettet:

Jack
Jack
Tilmeldt:
2. mar 2013
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 37

Golf 7 startline 1,2 - Den er billig.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt mig en Golf 7, 1,2 FSI i sort og 3 døre. Prisen uden levering er 210.000 kr. Med 2 års ekstra fabriksgaranti koster den 213.500 kr.

Er det kun mig eller synes i andre også, at dette er en rigtig god pris, som Golf har prissat deres indstigningsmodel til.

Kia Ceed koster 190.000 kr. og har stort set det samme i udstyr, dog har den ikke fartpilot, har kun 6 højtalere (mod golfens 8) og har ikke en 5" farve touch skærm til anlægget. Så har Kia'en sikkert lidt andet udstyr, så udstyrsmæssigt er de meget ens, men ikke sådan at Golfen er bagud, måske snarere tværtimod. Prisforskellen på 23500 kr. koster ca. 260 kr. om måneden i ydelse hvis man låner over 10 år. Denne forskel udlignes dog hurtigt af at Golfen er 80 kr. om måneden billigere i grøn ejerafgift og kører 2,5 km mere pr liter ved blandet kørsel. Faktisk er Kia ikke kendt for alt overholde de officielle lovede mål for brændstofforbrug så forskellen er nok større. Jeg vil dermed tillade mig, at sige at prisforskellen hermed annulleres. Kia har så 3 års ekstra fabriksgaranti (7 år kontra 4 år), hvilket jo er positivt for Kia'en. Dog er garantien begrænset til 150.000 km, mens Golfs 4 års garanti er begrænset til 120.000 km så forskellen på garantierne er ikke helt så stor igen med mindre man køre meget lidt.

Hvis man så sammenligner Golf 7 og Seat Leon så skal man sammenligne med deres Reference model med 1,2 litters motor og den koster 210.000 kr. uden 2 års ekstra fabriksgaranti. Underligt nok, så er den grønne afgift på Seat'en 540 kr. dyrere årligt.

Der er dog en markant forskel på Golf og så Ceed og Leon og det er at jeg kun har købt en 3 dørs model og de to andre har 5 døre. 3 døre mere på Golfen koster 15.000 kr. Men man kan jo ikke vælge en 3 dørs model på Ceed og Leon, så behøver man ikke de 3 døre, så er det jo ligegyldigt.

Er I enige med mig i mine betragtning om at Golfen da er et rigtig godt køb og det inden man overhovedet begynder, at tage højde for værdien af mærkevare/prestige og værditab/gensalgsværdi.

Faktisk så overvejede jeg også en VW Up. Golfen koster rundt regnet 100.000 kr. mere og låner man over 10 år så er det ca. 1000 kr. om måneden i ydelse efter skat. Dog er driftsomkostningerne til service, forsikring og grøn ejerafgift det samme. Up'en kører dog noget mere på literen. Ser man på de samlede udgifter til lån, forsikring, service o.l. så er forskellen egentlig ikke så stor i ydelsen på en golf og en UP. Lidt tankevækkende synes jeg når man tænker på hvor meget mere bil man får for pengene i en Golf. Min mor har lige købt en Up og jeg sagde til hende, at jeg ikke håber hun har puttet for meget udstyr i den fordi så koster den det samme som Polo'en og næsten det samme som Golfen.....i ydelse altså.

Sammenligner man med den billigste polo så er prisforskellen kun ca. 400 kr. om måneden (ved lån over 10 år) og Polo'en koster lidt mere i grøn ejerafgift.

Og så kan jeg se der ikke er nogen der har oprettet et galleri af en Golf 7 endnu herinde. Det vil jeg da opfordre til.

Der må være en del der efterhånden har fået en Golf 7. Er i indtil videre tilfredse med jeres investering......

Jeg får bilen om 8-10 uger og kan ikke vente........


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 7 startline 1,2 - Den er billig....
  • #1   2. mar 2013 Hvem vil køre i en 1,2 l ??

  • #2   2. mar 2013 Det er en 1,2 TSI med 86.. Den gør det godt den lille turbo motor smiley

  • #3   2. mar 2013 Jeg ville da uden tøven vælge Golf'en. Har på fornemmelsen den holder prisen noget bedre end asiateren gør smiley

  • #4   2. mar 2013 Mit formål med at købe en ny bil var at spare nogle penge i ydelsen i forhold til min Audi A3 Sportsback ambition. Så derfor så jeg også på en Up og en Polo og Seat samt Ceed. Men når man for bare 1000 kr. mere om måneden (Golf kontra Up) kan få en flot udstyret golf så slog jeg til.

    Så derfor er spørgsmålet egentlig ikke så meget om man kan nøjes med en 1,2 liters motor, fordi det skulle jeg have uanset hvilken bil jeg valgte. Penge er jo nogle gange en selvvalgt eller tvungen begrænsning.....

    Min undren er mere over hvor billig Golfen er blevet.......men tak til vw for at sætte golfen ned i pris......


  • #5   2. mar 2013 Ville helt klart os vælge Golfen, syntes ikke det lyder til mange penge. Har set der os snart kommer en GTD udgave.

  • #6   2. mar 2013 det er en god pris for at at sammenligne med en Opel Astra J som også koster 209.900,- er det et godt køb for tror du har fået lidt mere udstyr for pengene sådan som infotainment og lidt andet godt hvor astra så ville ha en 1,4 liters motor med 100HK nu ved jeg ikke hvad en 1,2 Fsi har

  • #7   2. mar 2013 tillykke med din nye bil...


  • #8   2. mar 2013 men for hulan.. 10 år dælme længe at afdrage på en bil... det gad jeg fanme ikke

  • #9   2. mar 2013 Utroligt så meget udstyr der er i den "billige" model - bare trist at måtte undvære alufælge og læderrattet smiley

    - Tillykke med den


  • #10   2. mar 2013 Den audi A3 jeg har nu har 1,9 tdi med 105 heste. Kigger man på de officielle tal for 0-100 kmt og brændstof forbrug på blandet bykørsel så er denne motors tal faktisk helt magen til 1,2 TSI motorens. Jeg har aldrig manglet noget på 1,9 TDI'en......det synes jeg heller ikke der gjorde da jeg prøvekørte 1,2 TSI. Dog er 1,2 TSI motoren meget mere lydlys, hvilket nok også har noget at gøre med lydafskærmningen i den nye golf, kontra min 7 år gamle audi....

    Jeg kom til at skrive FSI ovenfor i stedet for TSI......


  • #11   2. mar 2013 Jeg har afdraget min audi A3 ambition, der kostede ca. 400.000 kr., over 10 år og det er med 0 kr. i udbetaling. Den har jeg lige fået 112.000 kr. for efter lidt over 7 år og 190.000 km senere. Dette svarer inden for få tusind kr. til restgælden. Jeg hader at skulle ligge udbetaling på 20% og behøver man ikke det så behøver man jo heller ikke at have en mindre restgæld i bilen end man kan sælge den til. Golfen regner jeg da også at have i mange år......Så hvorfor egentlig afdrage bilen over kortere tid, det forstår jeg ikke. Jeg kan godt lide, at udgifterne til bilen hviler i sig selv, så kan man tænke på formueopbygning på anden vis....

    Jeg har sommeralufælge fra Audien, som kommer over på Golfen.....


  • #12   2. mar 2013 en benziner vil alti være mere lydsvag end diesel smiley

  • #13   2. mar 2013 det da en ok, pæn bil.......


    http://www.the-car-addict.com/2012/10/volkswagen-golf-7-gallery.html


  • #14   2. mar 2013 Skal du have en ceed der er tilsvarende giver du 55.000 mere for en golf da du skal op i 5 dørs modellerne. Men hvis du laver et 10 årig lån er du da dømt til og beholde den golf i alle årene. For du skal da have den store penge pung op for og skifte de o. 4-5år hvorfor har du taget et bank lån kontra forhandler finans?

  • #15   2. mar 2013 Morpheus: Er forskellen ikke kun 38500 kr incl 4 års fabriksgaranti på golfen......og ikke 55.000 kr....på en 5 dørs.....men man kan jo ikke vælge en 3 dørs i en Kia Ceed, hvis man ikke har lyst til 5 døre.....hvad er det jeg har misset i udstyrsforskel hos Kia Ceed og Golf 7.

    Forhandler Finans kræver 20% udbetaling. Jeg låner altid med 0% i udbetaling. Min rente i banken er tæt på den hos forhandlerne da de jo har en lav rente, men en del omkostninger, der kommer oveni.

    Hvis jeg skifter bil om allerede 4 år, så ved jeg godt at lånet er højere end salgsværdien, men så er det jo ikke anderledes end jeg havde lagt 20% i udbetaling, så må jeg jo til lommerne.....


  • #16   2. mar 2013 Jeg tror bestemt, at du har gjort en fornuftig handel. Og ud fra dine udregner og betragtninger, lyder det som om, at du ved hvad du laver, i modsætning til 90% af dette forums brugere...
    Men det er da virkeligt tankevækkende, at der ikke er større forskel på de mdl. afdrag ift. UP'en.
    Husk at uploade en masse gode billeder, og nogle fyldige reviews når du får bilen!


  • #17   2. mar 2013 Christian L: Ja det er bemærkelsesværdigt med "kun" 1000 kr. i forskel i ydelsen på lånet i forhold til den billigste Up med 4 døre. De andre omkostninger til bilen er stort set de samme.

    Jeg ser mange som putter en masse ekstraudstyr i deres Up, og gør man det så koster den hurtigt 150.000 kr., eller mere, dvs det samme som den billigste Polo.

    Jeg tror de fleste ikke kan finde ud af, at lave en simpel låneberegning i excel, så de kan simulere lidt på købsprisen og den månedlige ydelse og derfor er det dem ikke bevidst hvor lille den månedlige forskel i ydelsen reelt er. Vi taler jo kun om biler til mellem 100.000 (Up) til 220.000 kr. (Golf) og indenfor dette interval så har prisforskellen ikke så voldsom effekt på ydelsen.

    En Golf er jo kendt for at være dyr og man kan jo sagtens få en golf til 400.000 kr. og her er ydelsen jo selvfølgelig en helt anden. Men jeg er som sagt selv overrasket over den relativt lille forskel efter jeg har lavet beregningerne.


  • #18   2. mar 2013 Du har fuldstændig ret. Og dette er jo især udtalt, når standardniveauet i UP'en er så skrabet, og Golf'ens er så højt.
    Man må sige, at med de nye priser og udstyrsniveauer, er Golf'en blevet en bil for alle igen, efter at have været lidt en luksusvare i et par år. Men VW har også helt sikkert mærket KIA, Hyundai og de andre ånde dem i nakken...
    Lad os så bare håbe, at de kan holde sig fri for alle motor- og rustproblemerne på de nye modeller.


  • #19   2. mar 2013 Et link til billede af 3 dørs modellen;

    http://www.caricos.com/cars/v/vw/2013_volkswagen_golf/1024x768/16.html

    Det er dog ikke startlinen......den kan jeg ikke finde billeder af.......


  • #20   2. mar 2013 Man kan jo sige at de måske igen prøver at leve op til deres "folkevogn" altså en bil til folket, og ikke forbeholdt folk med større indtægt end gennemsnittet, som det var ved at udvikle sig til. Det kan også ha noget at Gøre med at afgiften på økonomiske biler har fået en lavere registreringsafgift. Uanset, for så få penge i forhold til en ceed, valgte jeg golfen, også selv om jeg bestemt ikke er vw mand, 7 års garanti eller ej.

  • #21   3. mar 2013 mig bekendt skal du op i en trendline for og have varme i sæder osv så har du dog ikke varme i rattet men ellers det samme udstyr. og har du med samme hk kræfter og antal døre så koster en golf 257.994,- kontra 189.995. er helt enig i golfen er en rigtig fin bil ingen tvivl der og der er for og imod for begge biler. men gensalg er som regelt bare bedre % mæssigt på kiaen da den har den lange garanti og de gennemsnittet for og sælge en ny bil i danmark er 49 mdr så har du jo stadig en pæn garanti tilbage på kia.

  • #22   3. mar 2013 Den eneste forskel på startline og trendline er varme i forsæder og indfarvede sidespejle og dørhåndtag. Den billigste Kia Ceed har ikke farveskærm på deres entertainment system, fordi det er ekstraudstyr på Kia'en. Desuden har kia'en ikke fartpilot og kia'en har kun 6 højtalere i stedet for 8 som i golfen. Kia'en har så sikkert lidt andet udstyr såsom læderret, men alt i alt er ustyret det samme. Den mindste motor i Kia Ceed kører væsentligt kortere på literen og accelerer langsommere.Kia'en koster det dobbelte i Grøn ejerafgift, netop fordi den ikke kørere så langt på literen. Derfor skal man sammenligne den billigste Kia Ceed til 190.000 kr., med den billigste startline med 5 døre incl. 4 års fabriksgaranti. Den koster 228.500 kr. Men igen Golfen kører jo væsentligt længere på literen og er billigere i Grøn ejerafgift. Lig desuden mærke til, at Kia'ens 7 års garanti er begrænset til 150.000 km hvilket kun er 21.500 km årligt. Der er ikke ret mange som kører så lidt. Golfens 4 års fabriksgaranti er begrænset til 120.000 km eller 30.000 km pr år. Dvs at Kia'ens garanti jo reelt ikke er 7 år, men tættere på de 4-5 år for de fleste.......
    Man kan ikke vælge en Kia med 3 døre og har man kun brug for 3 døre så er prisforskellen derfor reelt kun 23.500 kr. (213.500 kr - 190.000 kr). Og denne lille prisforskel udlignes af, at Golfen kører væsentligt længere på literen og er billigere i grøn ejerafgift. Derfor er min simple konklusion, at golften er lige så billig i drift/ydelse som Kia'en og det er før man overhovedet begynder at tænke på præstige, værditab og lignende.


  • #24   3. mar 2013 ....10 år passer til mig i forhold til hvor mange km jeg kører årligt. Jeg kører ca. 25000 km årligt. En bil er billigere at eje, hvis man har den i en del år. Nu kunne jeg se, at min restgæld i bilen var på niveau med det bilbasen vurderer min bil til, så derfor begyndte jeg at kigge efter ny bil. Når man er over de 7 år, så er der jo kun få år til bilen er 100% afdraget, så derfor hvis restgælden overstiger salgsværdien væsentligt, så venter jeg bare et halvt eller helt år med at købe en ny.

    Jeg købte min Audi A3 Sportsback da Sportsback'en kom frem og der er da også først nu efter 7 år kommet en ny model frem. Der har været lidt facelifts i mellemtiden, men ikke en ny.

    Jeg regner lidt med det samme for Golfen. Den nye platform som Golfen og Audien er bygget på kommer til at holde i mange år. Om det lige er 7 år ved jeg ikke, men 7 år er jo ingenting at eje en bil for en Golf eller en Audi. Min Audi er lige som ny stadigvæk.....

    Men afdrag over 10 år forudsætter jo selvfølgelig, at man er forberedt på, at beholde sin bil i mange år, så hvis man skifter meget bil, så skal afdragstiden være kortere, men så er det jo også dyrere at have bil.

    Det er ikke ret meget forbedring der reelt set er i bilerne i dag i forhold til den audi jeg købte for 7 år siden. Der sker dermed ikke de store fremskridt i bilernes udvikling og derfor kan kan jo lige så godt beholde dem en del år......men skal man hele tiden have den nyeste faceliftede model så er det jo en anden sag....


  • #25   3. mar 2013 Golf 7 vinder i stor test af 13 biler i kompakt-klassen....en markant sejr vel og mærke.....

    http://www.autozeitung.de/auto-vergleichstest/neuer-vw-golf-7-im-vergleich-13-kompaktklasse-modelle-mega-test?page=0,15


  • #26   4. mar 2013 golfen er som sagt uden tvivl et godt køb men nu er jeg sælger til hverdag af kia og vil sige afskrivning ligger golfen bestemt ikke bedre end kia de ligger nok lige dårligt pt da det er en klasse bil der taber meget værdi pt grundet lav efterspørgelse og ovenikøbet en 3 dørs den er der endnu mindre kunder till

  • #27   4. mar 2013 hej Morpheus; Du har nok ret i det med den lavere efterspørgsel efter en 3 dørs, når jeg engang skal sælge den igen.

    Hvad mener du med, at en Golf er en klasse bil og dermed måske taber mere i værdi. Mener du, at mange ikke kigger efter en golf, men efter billigere biler i dag og derfor er efterspørgslen efter selv brugte golfer faldet forholdsvis mere end for f.eks. Kia. Sådan burde det jo ikke forholde sig med den nye Golf startline, fordi den er jo netop lige så billig som den billigste Kia Ceed ifølge min argumentation ovenfor.

    Til gengæld vil jeg mene, at hvis jeg kom kørende i en Kia Ceed til 190.000 kr., så ville naboerne tænke.....nå han har nok skiftet audien ud med en meget billigere og fornuftig bil...hvad er årsagen hertil.....har han mon mistet sit arbejde ????.......Kommer jeg kørende i den nye golf til 210.000 kr., så tænker naboerne, at han vel nok har flottet sig med den nye og dyre golf.....på trods af finanskrise så må han vist ikke mangle penge. Dette på trods af at bilerne koster nogenlunde det samme. Langt de fleste naboer kender nemlig ikke til hvor tæt i pris de to billigste modeller af Kia Ceed og Golf er og de vil ikke umiddelbart kunne se forskel på en dyr golf til over 400 t.kr. og en golf til det halve.........Dette er fordelen ved at købe en Golf i forhold til en Kia......Forskellen i image har dog nok udlignet sig de senere år, men jeg tror stadig dette er den gængse måde at tænke på. Jeg tænke jo selv sådan og det er jo også derfor jeg oprettede tråden, fordi jeg ikke ikke før jeg undersøgte bilmarkedet fandt ud af, at golfen jo reelt koster det samme som Kia'en når man kigger på de billigste versioner. At så golfen i dens dyreste version koster meget mere end Kia'en er så også med til at bygge denne image kløft op.

    Jeg har tidligere haft en golf 3 (dejlig bil), og den var 3 dørs. Den havde jeg ingen problemer med at sælge, men om værditabet ville på denne ville have været mindre en en 4 dørs ved jeg ikke.....


  • #28   4. mar 2013 Casper S:
    Det du kalder "mærkesnobberi", er noget der altid har, og vil eksistere. Og det er skam noget bilproducenterne bruger millioner af kroner på at opretholde, i form af eksempelvis markedsføring. Der er vel også en grund til, at du valgte Mercedes, frem for Hyundai?
    Man vil jo altid kunne argumentere for, at en bil bare er et transportmiddel fra A til B, og det er det jo også, helt isoleret set. Men man skal jo ikke tænke sig meget om, før det ikke holder helt stik alligevel.


  • #29   4. mar 2013 Når Kia'en og golfen jo reelt koster det samme, så kan man jo lige så godt tage image-effekten "gratis" med ved at vælge Golfen.....Det er jo også penge værd...ikke for alle, men for mange...

    Det der dog for alvor betyder noget er jo, at golfen efter min mening, jo er en bedre bil end Kia Ceed både designmæssigt, kvalitetsmæssigt, sikkerhedsmæssigt og også prismæssigt. Kia er tæt på generelt set...dog stadig langt fra mærkevaremæssigt.....


  • #30   4. mar 2013 ....har lige tjekket at den dyreste Kia Ceed koster 305.000 kr. Golfen kommer jo i meget dyrere udgaver i GTI og Golf R osv......Jeg tror så men ikke at VW tjener særligt mange penge på f.eks. salg af GTI, fordi de trods alt ikke kan sælge så mange heraf. Men til opbygning af Golfens image og dermed muligheden for at kunne tage en højere pris for alle de øvrige golf modeller, der er det, at udvikle en GTI model og lignende jo nok en glimrende forretning.....

  • #31   4. mar 2013 Den nye KIA Pro-Cee'd GT ser nu alligevel fin ud, tror de er ved at være godt med smiley
    http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/Kia-Ceed-2013-first-official-pictures/


  • #32   4. mar 2013 ......så er golf kåret til årets bil 2013 i Europa....en meget sikker sejr med dobbelt så mange stemmer som nr. 2.

    http://epn.dk/brancher/industri/bil/article5231839.ece


  • #33   4. mar 2013 Man skal købe det man tror på, og derefter kan man samle sine personlige erfaringer og blive klogere, det gjorde jeg.

    Det er nok de fleste der vil ryste på hovedet, når jeg fortæller at jeg gik fra en Audi A5 Coupe Quattro 3.0 TDI til en Kia smiley (dog ikke den normale billige model, men en klasse over de normale Kia modeller, den på mit profilbillede som pt. ikke sælges i DK endnu).

    Jeg gik imod strømmen, og er ligeglad med status symbolet ved at have et Audi emblem på snuden af bilen. Jeg gider ikke betale ekstra alene for et mærke/navn.

    Det her er så mine erfaringer. Jeg har både haft en A3 og en A5. Begge fine biler, helt klart, men i den tid jeg havde min A5 gik der så mange forskellige ting i stykker (både udvendigt som indvendigt - og elektroniske ting indeni bilen, fx elsæder etc. og bilen blev behandlet og kørt normalt) som jeg ikke mener burde ske i en bil i sådan en klasse. Jeg giver derfor intet for dem som siger at Audi er bedre kvalitet end alt andet - sludder, der kan gå ligeså mange ting i stykker i dem som i alle andre. Ingen af de ting der gik i stykker i min A5, er gået i stykker i min nuværende Kia - held? tja måske. Køreglæde er der vel så nogen der siger? jo men jeg har skam køreglæde i min Kia også selvom den kun har 140HK, den har meget mere udstyr (fx keyless entry, automatgear, laneasssist, kurvelys, parkassist etc.) end min A5er havde (jo jeg kunne da have fået disse ting også, men kun hvis man betalte kassen oveni igen), dog en mindre motor, men jeg smiler når jeg så tænker på hvor problemfri den har været indtil videre samt de penge jeg sparer hver dag. Plus de 7 års garanti jeg ved den har da jeg overholder alle services som man skal.

    Før var mit behøv en stor bil med stor motor og masser af HK, dette behov er skiftet, og i dag er det en pendlerbil som også er familievenlig, og med en lang garanti så jeg ved jeg er nogenlunde sikret imod bøvl, som jeg har brug for og der er Kiaen bare bedre.

    Så er der dem der siger at Kia er dyrere i service og reservedele, et rygte som ikke har hold i sig. Måske var det sådan engang, men det er ikke noget jeg har oplevet passer - tværtimod.


  • #34   4. mar 2013 Copy_Cat det er vel som man tager det, hvis man gerne vil skille sig lidt ud af den mængde af VWer man ser overalt. Jo så gør man! Det er da federe at køre rundt i noget som ikke alle andre også køre rundt i.... der er ikke noget kedeligere end at se alle de ens biler på vejene. Men det er så bare min mening.

    Hvad mener du med
    "Har kia Cee'd overhoved nogle benzin turbo'er på programmet?"

    Kia Pro Ceed GT er da med benzin turbo motor.


  • #35   4. mar 2013 Casper M: <i>Det er en 1,2 TSI med 86.. Den gør det godt den lille turbo moto</i>

    Hvad så med Ford's 1.0 med 125 hk? smiley

    Golf 7, er vi deroppe nu? Jeg aner ikke hvordan Golf 5-6-7 ser ud... De spytter da også de Golf'er ud!

    Det lyder lidt som om, du skal have "ro til at sove" med det her indlæg, ang. dit nye køb smiley

    Jeg ville også gerne have ny bil, men lige pt. ville det blive en Focus 1.0 smiley


  • #36   4. mar 2013 hold da kæft en fed Kia....den må vist også have været dyr.....

    Jeg selv valgte da også at få VW's 4 års fabriksgarati for 3500 kr. Det kan hurtig vise sig at være givet godt ud........Jeg har personligt aldrig haft nogle problemer med min audi i de 7 år jeg har haft dem. Ej heller har jeg haft problemer med en golf 3 købt brugt, som jeg havde i ca 3 år. Jeg har til gengæld haft masser af problemer med en peugeot 206. Jeg er dog også træt af de dyre omkostninger til service hos Audi, men det er jeg kommet uden om ved at få den serviceret hos Superdæk, der gør det billigere og lige så godt/dårligt om man vil.

    Min familie har i mange år kørt både VW og Audi og de har heller ikke oplevet nogen problemer. Min bror pendler 2 timer hver dag i henholdsvis en Passat og en Golf og har ikke oplevet nogen problemer i alle de år han har haft både en golf 4, 5 og nu en golf 6 blue-motion. Så personligt så regner jeg VW og audi for at være pålidelige biler. Havde jeg haft en mandagsbil, så ville jeg nok ikke have købt en golf, men sådan farver personlige erfaringer ens opfattelse.

    Den 7 års garanti Kia har er jo god, men den er begrænset til 150.000 km, eller kun 21.500km om året. Da VW's er begrænset til 120.000 km over de 4 år så er den begrænset til 30.0000 km årligt. Derfor så synes jeg reelt set ikke, at VW's garanti er så meget ringere end Kia's med mindre man kører meget lidt....ja faktisk kun bykørsel.


  • #37   4. mar 2013 Copy_Cat: Tror ikke man kommer til at se ret mange Pro Ceed GTer i Danmark, det er kun dem der tør at tage noget andet end alle andre. Men jeg ville personligt intet have imod at kører rundt i sådan en, design er selvfølgelig en smagssag, men synes den ser noget mere spændende ud end end enhver anden Golf, http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/226989_546336742063540_2060262751_n.jpg


  • #38   4. mar 2013 Jack: hvis du hentyder til min Kia, så kostede den cirka halvdelen af min A5er.

    Det du skriver synes jeg dog lyder rimelig fornuftigt. Hver person samler jo sine egne erfaringer, nogle gange er man uheldig andre gange heldig med sit valg.

    Uanset hvad ønsker jeg dig held og lykke med bilen smiley

    Copy_cat: OK, tror bare jeg misforstod dig, nevermind så.


  • #39   4. mar 2013 Martin: Formålet med denne tråd er, at jeg ville gøre folk opmærksom på det faktum at den billigste Golf 7 er lige så billig som den billigste Kia Ceed og dermed faktisk blandt de billigste i Golfklassen. Det er i sig selv bemærkelsesværdigt og retfærdiggør i sig selv en tråd, synes jeg. Desuden er Golf 7 i 1,2 liter TSI versionen lige så billig i grøn ejerafgift og forsikring som Up'en, så det faktisk kun er ydelsen på lånet der er forskellen mellem ydelsen på golfen og f.eks. Up'en. Golfen er billigere i Grøn ejerafgift end Poloen. Dette faktum er da også vigtigt at få frem, når nu mange køber en UP for at spare penge.......

  • #40   5. mar 2013 Men Jack den billigste golf er ikke samme pris som den billigste ceed du er simpelthen nød til og sammenligne 5 dørs med en 5 dørs for de biler har ca samme afskrivninger osv selvom dit behov er en 3 dørs og Kia pt ikke har den på programmet endnu er du nød til og sammenligne priser i de samme modeller. Og som der blev sagt højere oppe så er jeg fuldstændig enig i focus pt har den bedste motor i dennne klasse men nok også den kedeligste bil.

  • #41   5. mar 2013 Jack du skrev "Den 7 års garanti Kia har er jo god, men den er begrænset til 150.000 km, eller kun 21.500km om året. Da VW's er begrænset til 120.000 km over de 4 år så er den begrænset til 30.0000 km årligt. Derfor så synes jeg reelt set ikke, at VW's garanti er så meget ringere end Kia's med mindre man kører meget lidt....ja faktisk kun bykørsel."

    Vil dog lige nævne at de første 3 år er UDEN kilometerbegrænsning ved Kia, ved Hyundai (søster selskabet) er det helt uden kilometerbegrænsning dog max i 5 år, dette er faktisk endnu bedre. Det kan godt være man kan købe sig til ekstra garanti osv. ved VW (koster forskellig fra model til model), men så kan man jo spørge sig selv om, hvorfor er det ikke bare er med fra start? smiley det havde da været en meget bedre service overfor kunderne. Og så bare tilbyde det til hele deres palette af biler.


  • #42   5. mar 2013 en clio med alt i udstyr koster det samme...

    golfen er da meget fin men ikke nok udstyr til at jeg finder den attraktiv
    1.2 motoren er for lille. har prøvet 105hk i en polo og nøj den var kedelig.
    så tør slet ikke tænke på en G7 med 86hk.
    og efter deres 2.0tdi stunt ved jeg ikke om jeg tør stole på deres dieselmotore...

    men det er da en langt flotter bil en leon...


  • #43   5. mar 2013 Sø-Propel Ketil:
    Du kan ikke sammenligne Golf'en med Clio'en. Sidstnævnte er jo i Polo/Fiesta-klassen


  • #44   5. mar 2013 christian l
    jo det sku nemt. golfener ikke meget større end clio´en. lidt men ikke meget og hvorfor give 210 for en skrabet golf end at smide samme penge efter en loaded clio? golfen holder værdi´en bedre. uden tvivl men dens motor er meget kedelig.


  • #45   5. mar 2013 Zen: Enig i det du skriver. Når man sammenligner Kia og VW så kan man også sige at kører man 30.000 km årligt så gælder VWs garanti i 4 år og Kias i 5 år. Det er da ret tæt, men selvfølgelig stadig med et års fordel til Kia selvfølgelig.

    Mht om VW skulle tilbyde garantien "gratis" så synes jeg det ikke. Intet i denne verden er jo gratis....der kunne jo være nogen af Kia køberne der rent faktisk hellere ville have en billigere bil end 7 års garantien. 7 års garantien binder jo også en til at få sin bil serviceret hos Kia i 7 år (så vidt jeg er oplyst) så man kan ikke gå andre steder hen hvis man er utilfreds......

    .....mon ikke Golfen retfærdigvis prismæssigt skal sammenlignes med en Megane og ikke en Clio. Det interessante er også her, at den billigste Golf koster det samme som den billigste Megane, puls/minus et par tusind kroner....


  • #46   5. mar 2013 Sø-Propel Ketil:
    Jo jo, men en Polo er jo også kun en smule mindre end en Golf?
    Vi er jo nødt til at sammenligne og forholde os til biler i samme klasse, ellers er det jo helt uholdbart.
    Golf'en skal jo sammenlignes med biler som Hyundai i30, Kia Ceed, Ford Focus, Renault Megane, Seat Leon osv.
    Clio'en med biler som VW Polo, Ford Fiesta, Hyundai i20, Kia Rio, Seat Ibiza osv.


  • #47   5. mar 2013 Sø-Propel Ketil: Synes du den billigste golf startline er skrabet i udstyr.....den har vel alt det man skal bruge, aircondition, fartpilot, 8 højtalere, 5" farve-touch-skærm på infotainment-systemt og alt i sikkerhed. Det eneste den mangler er lidt læder på rettet og gearknop.

  • #48   5. mar 2013 jack
    køre 45-50.000km om året. og golfen mangler en motor...
    fartpilot er must. aircon lækkert. sædevarme. og varme i rettet (satmer lækkert og overset udstyr) er fint
    skræm. ligemeget. 8 højtaler. sejt. men hvis det ikke lyder ordeligt hvad det så værd. ? (har ikke hørt dem)

    kunne godt selv køre Golf 7 men ikke med den lille motor.


  • #49   5. mar 2013 Hvad kommer den til at koste dig i alt med lån og renter om 10år?H

  • #50   5. mar 2013 Så kom prisen på en Pro ceed på 169.995 idag

  • #51   9. mar 2013 Jeg ville ALDRIG, ikke engang overveje, at købe en KIA, Chevrolet, Hyundai, Dacia eller noget af alt det koreanske skrammel.. Du får ikke noget for dem ved gensalg, sikkerheden er tvivlsom, og kvaliteten kontra VW er slet ikke i nærheden.

    Kabinen består primært af billigt, knirkende plastik, ringe comfort sæder uden støtte og i fx Hyundai, har de tømt Silvan for blå dioder - ligner mildest talt lort.

    Må sige, at jeg ikke helt forstår folk der går fra den ene yderlighed til den anden. Bevares... VW/VAG er dyre biler iforhold til underklassen fra Korea, men så i det mindste stop ved halvvejen og køb super fine og lækre biler som Ford, Opel, Toyota osv. Der er kvalitet og sikkerhed da også noget de kan stå inde for.

    Og at motoren er en 1.2TSI?? Super fin motor og trækker sådan set fint nok. Jeg ville hvertfald ikke klage og hellere "nøjes" med en lille motor til billige penge, end at nuppe fx en 2.0 fra Hyundai og så stå skuffet og tomhændet tilbage efter naboen har fået Golf eller når bilen skal sælges.


  • #52   9. mar 2013 Hvordan kan du overhovedet sætte toyota i samme bås som ford og opel..

    Og at kvaliteten i vw skulle være bedre end vw, så har du vist ikk fulgt så godt med de sidste 5 år


  • #53   9. mar 2013 Golfen er da et utroligt godt tilbud. Hvis jeg skulle have ny bil den den prisklasse, så blev det da absolut sådan én.

  • #54   9. mar 2013 Hvad farver er gratis-farver?


  • #55   9. mar 2013 50+% af EU hvertfald kører i VW / VAG. Så klart at det er der problemerne ses. Og ja de har været plaget af rust, mekaniske fejl og så opståede fejl, pga forkert vedligeholdelse m.m. Men næsten det hele har kunne laves pr kulance.
    Og det har jo heller ikke været alle modeller der har haft sygdomme. Primært Golf og Passat.

    Koreanerne lever på deres lange garanti perioder, men på den anden side, så er deres dele/karosseri også af billigere kvalitet og deraf kan de tillade sig at give fx 10 års garanti på motor/gearkasser, lak osv. VW giver så 3 år på lak og 12år på gennemtæringer og så er det indviduelt for hver enkelt type motor, kode osv.

    Toyota laver da både fejlfrie biler, og umiddelbart også i rimelig kvalitet. Men tysk kvalitet kan de måske ikke hamle op med.


    Men tilbage til sammenligningen af VW og Koreanerne, så sætter vi det op sådan her:

    <b>Skal man køre til forretningsmøde, kan man tage en cykeltaxa eller en Mercedes S klasse.. Begge transporterer tager dig fra A til B - det er bare en lidt anden følelse du kommer frem med<b>


  • #56   9. mar 2013 Christian Z: Alle de alm Gloss farver, altså dem der ikke er metallak. Hvid fx.

  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #57   9. mar 2013 1000 kr. mere om måneden til forhold til en Up er så også lige 100% mere hvis man kun giver 1000 kr. Om måneden for Up'en

  • #58   9. mar 2013 Sebastian H: det er korrekt at det er 100% cirka på ydelsen på lånet, men kigger man på de samlede omkostninger til en bil, såsom ydelse på lån, grøn ejerafgif, service, forsikring mv., så regner jeg rundt regnet med at den billigste golf vil koste mig ca 3300 kr om måneden uden omk til benzin. Den billigste Up i 4 dørs vil cirka koste 2300 kr om måneden excl benzin. Forskellen over til den billigste polo er ca 400 kr om måneden i forhold til Golfen. Personligt kan jeg ikke nøjes med en så lille bil som Up'en, men regnestykket illustrerer hvor tæt de to biler reelt er i månedlige omkostninger. Begynder man så at putte ekstra udstyr i Up'en så er den reelt hurtig næsten ens i månedlig ydelse med poloen og ikke ret langt fra Golfen.

    Når man så tænker på hvor meget mere bil og udstyr man får i den billigste golf i forhold til den billigste Up og Polo, så synes jeg forskellen i ydelsen er lille og sikkert også mindre end de fleste lige går og tror.....


  • #59   9. mar 2013 Jeg vil give Copy_cat ret i, at de motorer som er i Golfen er bedre end dem i Kia'en. Man skal ikke lede længe på nettet for, at finde tests hvor Kias motorer ikke lever op til de lovede km på literen. Jeg så i går et bilprogram, vist Top Gear, og her testede de en Kia, som skulle kunne køre over 30 km/l. Deres tests viste, at de reelle tal var langt under, dvs under pænt under 20 km/l. Desuden har de små motorer fra Kia ikke særlig meget trækkraft. Bilen fik da også en meget lav samlet karakter......

    Den Kia Pro Ceed, som lige er kommet til 170.000 kr. har en lille motor. Denne motor hører til en højere grøn afgiftskategori end Golfens 1,2 TSI motor. Desuden kører den ifølge tests kun 16 km/l istedet for Golftens ca. 20 km/l i blandet kørsel. Hvis man sammenligner en Kia til 170.000 kr. og en golf til 213.500 kr. (incl 2 års ekstra fabriksgaranti), så vil man med ca. 30.000 km årligt have den samme ydelse fordi det koster ca. 465 kr. ekstra om måneden i benzin og grønne afgifter til Kia,en end til Golfen. Dette modsvarer næsten nøjagtigt forskellen i ydelsen på lånet......

    Jeg kan jo stadig nå, at annullere mit køb af Golfen, så jeg kiggede da med interesse på den nye Kia Pro Ceed, men når de to jo reelt set koster det samme i ydelse, så vil jeg altså hellere have en Golf.

    Alene det, at Kia ikke er til, at stole på mht til deres angivelser af Km/l gør mig urolig.......og ikke kun det.....jeg ville være pisse sur over det hvis jeg havde købt en af deres biler.....

    Ikke nok med at Kia,s mindste benzin motor kører kortere på literen, så har den et meget dårligt optræk i forhold til Golfens 1,2 TSI.......



  • #60   9. mar 2013 Der er da kæmpe forskel på 1000 og 2000 kroner om måneden. Golf'en er helt sikkert også dyrere i service, dæk osv.

    Golften er billig - men det er nu stadig meeeget billigere, at køre i Up!

    Personligt køber jeg kun biler kontant - og der kan man altså godt mærke forskel på 100.000 eller 200.000 smiley


  • Sebastian H
    Sebastian H Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 4 Emner: 7 Svar: 154
    #61   12. mar 2013 Altså alt andet lige er Golf'en dyrere i vedligeholdelse, service, forsikring og grøn ejer afgift etc. Så kan ikke lige se hvordan du kan komme frem til at Up'en kun er 1000 kr. billigere end Golf'en. Men igen, så er 1000 ud af 2300 stadig over 30% mere

    Deruover skal du også sammenligne en 5 dørs Up med en 5 dørs Golf


  • #62   12. mar 2013 Grøn ejerafgift på Up'en og Golfen 1.2 TSI er den samme, nemlig 580 kr. årligt.

    Der er nok lidt forskel i pris til slid af dæk, service, løbende reperationer og forsikring, men hvor meget er svært for mig at vurdere. Jeg kan se, at hvis man tegner en forsikring hos VW så vil der være ca. 2000 kr. i forskel på forsikring årligt på en golf og en Up. Hos mit eget forsikringsselskab, der er der ingen særlig forskel for mig personligt, da prisforskellen på ca. 100.000 kr. ikke bestemmer noget særligt. Det er mere at jeg går fra en 1.9 tdi til en 1.2 FSI og en næsten halvt så billig bil som Audi A3 Ambition der betyder en væsentlig nedgang i min forsikringspræmie. Der er nok forskel på forsikringsselskaberne.

    Men selv om man ligger et par 100 kr. om måneden oveni forskellen på ydelsen på en Golf 7 1.2 TSI og den billigste UP (med 4 døre), så synes jeg ikke det ændrer på min konklusion, at Up'en og Poloen ikke er særligt meget billigere end den billigste Golf og nok mindre end de fleste tror.

    30%-point er selvfølgelig en stor forskel, men om 1000 kr. eller lidt mere om måneden er en stor forskel når vi taler bil, tror jeg ikke for de fleste......særligt ikke når man tænker på hvor meget mere bil man får for pengene i en Golf 7 end i en Up og for den sags skyld i en Polo.

    Man kan godt sammenligne en Up med en Golf med 4 døre, men så skal man vel også retfærdigvis sammenligne med en Up med den største motor og mest udstyr, hvis man skal følge din logik. Dette udligner jo forskellen på en 4 dørs golf 7 og en Up og ændrer ikke min konklusion. Min sammenligning går på at sammenligne de billigste modeller, dog med aircondition, for dermed at synliggøre den forskel, eller rettere relativt lille forskel, der er i ydelsen på de 3 biler, Up, Polo, Golf, men også til andre og såkaldte billigere mærker i Golfklassen såsom Kia Ceed.


  • #63   13. mar 2013 Hvis du køre 30.000 km skal du sku nok ikke købe en benzin med hensyn til test af km/l er det jo meget forskelligt men man kan sige vi havd een Rio der var opgivet til 31.3 km/l med i Øresund rally som er et økonomi rally og der kan i jo finde resultaterne

  • #64   13. mar 2013 Generelt skal man ved ALLE mærker lægge lidt oveni det tal de opgiver at bilen kan køre pr. liter. Nu ser jeg en del tyske bilprogrammer i TV bl.a "auto-mobil" og de siger altid i deres tyske tests af bla. de nyeste VW modeller, at man skal lægge mindst 1 oveni producents tal.

    Min bil er opgivet fra Kia til 6/100 (16,66 km/l), bilen uden automatgear til 5/100. Da automatgearet tager lidt ekstra. Men på helt lige trækning, over 20 km med 110 og uden gearskift, bare med fartpiloten slået til og samme hastighed, har jeg kunne måle forbruget til 5/100 (20 km/l) via bilens kørecomputer, som dermed var bedre end opgivet. Men så snart man skifter meget gear, accellerere forskelligt, køre med højere hastighed, møder lyskryds, skal bremse lidt, bykørsel, ja selv hvis der er stærk modvind eller vejen man køre på er dårlig, etc. så er tallet pludselig et andet. Der skal intet til før tallene ændre sig. Det har utrolig meget med kørestil at gøre. Men ting som andre fælge, unødigt vægt i bilen etc. kan selvfølgelig også have noget at sige - noget mange ofte glemmer.


  • #65   13. mar 2013 Mine personlige erfaringer siger, at KIA overdriver rigtig meget med deres økonomiske egenskaber - og VW overdriver kun en lille smule. Faktisk har FDM testet de små VW-trillinger til at køre det de lover - i modsætning til ALLE andre, faktisk. MII kørte i deres test længere end de 24,4 de lovede..

  • #66   13. mar 2013 Ja det er så bare ikke mine personlige erfaringer. Men der er man jo forskellig. Men hverken Kia eller VW kan bare skrive nogle tilfældige tal - eller det de selv bare har lyst til, der er faste retningslinier for udregningen af forbuget som bilproducenterne skal følge nøje.

    Fx. i USA hedder det sig "The government has standard testing procedures it requires all automakers to use to produce mileage estimates, which can then be displayed on cars for sale in dealer showrooms. The tests measure aerodynamic drag on vehicles, how much energy is used to overcome road resistance and the amount of fuel used to drive the engine and wheels." og disse procedure skal alle producenterne følge på samme måde.


  • #68   13. mar 2013 Min Picanto kørte 15 på literen max. Var opgivet til 21, mener jeg. Min Citigo kørte 22 på sidste tank - på vinterdæk og ikke tilkørt. Den er opgivet til 24,4

    Ja - personlige erfaringer er det bedste..


  • Michal-J
    Michal-J Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Biler: 1 Svar: 7
    #69   14. mar 2013 Kasper ™ sjovt at det altid er dem der selv køre rundt i en discount VAG bil som altid skal råbe højest op om hvor vildt godt VAG er og hvor sej man er. Få dig nu først lige en ægte tysker/VAG før du kan udtale dig om noget som helst.

  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #70   22. apr 2013 Hej jack.
    Dine meninger omkring valg af vw golf 7 1,2 tsi startline kan jeg kun være enig med dig i
    jeg har tjekket brugt priserne på feks kia som er 10 år gammel kontra en vw golf som er omtrendt lige så gammel og vw golfen kan sælges til en bedre pris og er billigere at have kørende,
    den er også med til at støtte europæiske arbejdepladser hvilket jeg også syntes er vigtigt.
    har selv kørt i den nye kia ceed kontra den nye golf og de er meget forskellige.syntes golfen er meget mere helstøbt og lækker nærmest limusineagtig.
    skal selv have en golf 7er startline når min egen vw er solgt


  • #71   23. apr 2013 Eneste problem er lang leveringstid på Golf 7, men ventetiden er det hele værd.

    Der er 2,5 til 3 måneder i leveringstid.

    Min går i produktion 8 maj, og så skulle der ikke gå mere end et par uger.


  • #72   23. apr 2013 havde det så ikke været en god ide at vælge skoda Octavia - med samme motor og 5 dørs til kun 199.000???????

  • #74   23. apr 2013 kenn c du skriver "den er også med til at støtte europæiske arbejdepladser hvilket jeg også syntes er vigtigt."

    Ja det er fint, men du aner jo ikke hvad du taler om, da de KIA modeller der sælges i DK også produceres i Europa og Kia EU's hovedkontor ligger i Tyskland (Frankfurt) og de designes endda også af en tysker (Peter Schreyer, ex-VAG designer). Men jeg er da klar på en udfordring når du så har fået din "golf 7er startline"..... smiley


  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #75   24. apr 2013 det er da fint at kia også bliver lavet i europa.men jeg er nu en vw mand og kan godt lide deres design og måde at kører på.
    en ceed er der en arbejds kollega som har haft og det var hun ikke glad for.så hun solgte den da den begyndte at ruste,kun 2 år gammel.


  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #76   24. apr 2013 Har nu læst 4 forskellige tests hvor en kia ceed ingår og der er ingen første plads til denne bil endnu.
    1ste test witch.uk
    2 test bil zonen.dk.her er nøglen til din næste bil www b bilen.dk
    3 test autoexpress.uk
    4 test Daily motion.com
    disse 4 test taler for sig selv.
    total økonomi er også vigtig, for en bilejer.både at have og kunne sælge,og sikkerhed ved kolisition.


  • #77   24. apr 2013 Synes du mangler lidt links til de udenlandske tests der, uden kilde beviser det jo ikke det helt store, men så kan jeg da smide et til en dansk http://ekstrabladet.dk/biler/bil_anmeldelser/article1841035.ece

    Og så skriver du om total økonomien? ja det er netop den de går op i her Mellemklassebilsanalyse April 2013
    http://www.bilpriser.dk/analyse.do?analysisid=303

    Du snakker om sikkerhed? Du ved åbenbart ikke at sikkerheden er i top i de nye Kia modeller - Kia Ceed får topkarakter i den skrappe 2012 udgave af Euro NCAPs crashtest - http://www.hvilkenbil.dk/test-kia-ceed-skaber-rore-i-golf-klubben/ Det er flere år siden at Kia var bagefter, de er blandt en af de hurtigst voksende mærker i Europa, og de har forbedret og udviklet sig utrolig meget den seneste tid.


  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #78   26. apr 2013 Det er da fint at du kan lide en kia bil.men jacks indlæg som dette drejer sig om.
    måske skulle du lave et separat indlæg om en kia bil.og dens fortræffeligheden.jack og jeg kan nu bedst lide en folkevogn.


  • #79   26. apr 2013 Baggrunden for mit indlæg (så vidt jeg husker) var den lidt hovsa oplevelse jeg fik da jeg fandt ud af, at en Golf 7 i startline modellen faktisk var næsten lige så billig som den biligste Kia Ceed. De fleste mennesker vil nok når de tænker på en Golf tænke at det er en relativ dyr bil, hvor man modsat vil tænke, at Kia er en relativt billig bil. Så for en lille smule mere i anskaffelsespris og måske det samme i ydelse når man tager højde for benzinøkonomi, så får man mere prestige i en Golf. Om Golfen så rent faktisk er en bedre bil end Kia Ceed har jeg egenligt ikke taget stilling til, da jeg ikke har prøvekørt en Kia Ceed.

    Flere af mine kammerater brokkede sig da de fandt ud af at jeg både så på en Kia Ceed og en Golf 7. Alle som en ville vælge en Golf 7 og det er uden nogen af dem har prøvekørt eller endda set nogen af bilerne i virkeligheden. Dette illustrerer for mig, at der for mange er meget mere prestige i at køre i en Golf. Nu er min vennekreds ikke skolelærere, så her ville holdningen måske være en anden....

    Jeg kan dog bedst lide designet på Golfen både udvendigt og især indvendigt.....og så har alle de tests jeg har læst klart valgt Golf 7 til den bedste bil i golf klassen. Desuden er der et punkt hvor Kia er et pænt stykke bag ud VW og det er på motorsiden. Kias billigste modeller kommer ikke med turbo motor (medfører lav trækkraft) og de har ikke ry for, at holde hvad de lover med hensyn til brandstofsøkonomi...


  • #80   26. apr 2013 Benjamin J: Jeg vælger 3 døre fordi jeg altid kører alene i min bil. Jeg har ikke kone og børn.......Hvis mange kan køre i en 3 dørs GTI så kan jeg også.....

  • #81   26. apr 2013 Hvad er der galt i at erkende, at mærket betyder noget......mærkevare er jo heller ikke noget et mærke har fået af ingenting. VW er kendt for at have bedre kvalitet i kabinen og bedre motor......

  • #82   26. apr 2013 Jeg sammenligner ikke en GTI på motorstørrelsen, men på det faktum at hvis en GTI ejer kan nøjes med 3 døre så kan jeg vel også i min 1,2 TSI.....

    Kører en Kia Ceed bedre end en Golf 7 ????


  • #83   26. apr 2013 Nu er kvalitet i kabinen jo ikke kun noget at gøre med hvor længe interiøret holder, men også hvordan det opleves, føles og ser ud, samt hvordan det er designet, så det føles let at overskue.....

    Der er jo ikke nat og dag forskel på de to biler, men find en motorjournalist, som ikke synes Golfen samlet set er en bedre bil end en Kia Ceed. Nå ja en kan man sikkert godt finde, men ellers tror jeg der er enighed blandt motorjournalisterne....

    Skoda Octavia, ser interessant ud på pris og udstyr, men jeg bryder mig ikke om bilens udseende. Ved ikke rigtig hvorfor den minder mig om en bedstefars-bil. Jeg føler mig stadig ung, så en Golf passer nok bedre til mig......


  • #84   26. apr 2013 " Dog er garantien begrænset til 150.000 km, mens Golfs 4 års garanti er begrænset til 120.000 km så forskellen på garantierne er ikke helt så stor igen med mindre man køre meget lidt."
    Er 21.000 km om året meget lidt :S ?


  • #85   26. apr 2013 Tjaa.....om 21.000 km om året er meget lidt......Har man bare lidt km til arbejde og børn der skal køres og bringes så rammer men vel hurtigt mere end 20.000 km årligt. Men det er jo helt afhængig af hvem man er. Om den typiske Kia ejer i overvejende grad kører mindre end 20.000 km årligt ved jeg ikke noget om.....men det er et forhold man skal være opmærksom på når man køber bil, dvs. at man kan køre 30.000 km i 4 år hos VW og ca. 21.000 km over 7 år hos Kia, før Garantien udløber. Eller 30.000 km over 5 år hos Kia før garantien udløber, dvs kun et år mere....

  • #86   26. apr 2013 Jeg ved nu ikke lige... Så skal du køre over 57 km hver eneste dag i et år. Eller for at stille det op på en anden måde (5 dage om ugen) kører 80 km hver dag. Det er vel de færreste der kører så langt.

  • #87   26. apr 2013 Nu skal jeg til Hartzen med cykelklubben og det kræver så vidt jeg husker 1000 km og det er jo bare for en 3 dags tur. Så er der alle turene til sommerhuset og til familien rundt i landet. En familie har mange små gøremål hele tiden og bruger de bilen, så løber km meget hurtigere op en man lige tror.

    Mange af dem der køber Kia går jeg ud fra er familier og de kører rigtig mange km.....men jeg er på ingen måde ekspert i hvor meget den typiske dansker kører i bil og da heller ikke hvor meget en typisk Kia køber kører i bil...


  • #88   26. apr 2013 For de Golf 7 interesserede så er der her et link til en facebook side, hvor der løbende kommer billeder ind fra medlemmerne af deres nye golf 7.

    http://www.facebook.com/VwGolfVii


  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #89   26. apr 2013 Hvor er det typisk dansk.
    fordi en mand har købt en folkevogn golf,så skal han nærmest stå til regnskab for hvorfor han tillader sig at have en vw i stedet for en kia.
    han har selv betalt skat af sine penge og det eneste han gør er at skrive om det herinde fordi han er glad og glæder sig til at hente den.
    kære jack skid på hvad andre siger og glæd dig til at hente din fede bil.


  • #90   26. apr 2013 Men altså ligemeget hvordan du stiller det op, så vil kia'en stadigvæk yde garanti i længere tid. 30k flere km/3 år mere.

  • #92   26. apr 2013 Har du lånt til en golf over 10 år !?

    Hold da op.. hvor er du da smart smiley


  • #93   26. apr 2013 Mikkel: Jeg er enig i at Kia's garanti er bedre en Golfen. Man skal bare huske og sætte det i perspektiv til at golfen jo rent faktisk også har mulighed for en udvidet garanti.....

  • #95   26. apr 2013 Endte faktisk op med at låne den over 3 år og 20% udbetaling, da det jo er en billig bil i forhold til min Audi A3.......

    Men der er jo ikke noget galt i at låne den over 10 år eller mere for den sags skyld. Køber man den kontant så har man jo bundet sine penge i bilen indtil den sælges. Dette sparer man låneomkostninger på, men har så tilgængæld ikke disse penge og gøre godt med. De kunne f.eks. indsættes på en ratepension og reducere ens topskat eller bare placeres i aktier eller virksomhedsobligationer og så håbe de tjener mere ind end de renter det koster at låne til bilen.


  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #96   26. apr 2013 Benjamin J

    Hvorfor kritisere du Jack så meget i hans bilvalg? Det er HANS bil! Han bestemmer selv om han vil have 3 eller 5 døre. Han bestemmer også selv hvilken motor han vil have. Og om en Kia Ceed kører bedre end en Golf 7 - det er vel meget en individuel vurdering hvad man synes er godt, så jeg synes ikke man kan bruge nogle af dine "svar" til noget som helst.

    Hvilken bil har du selv????


  • #97   26. apr 2013 I denne tråd diskuterer vi forskellen på de billigste biler i golf-klassen. Så relevansen i forhold til biler med V8 motor har jeg lidt svært ved at se.

    Hvis jeg vandt 10 mio kr. i Lotto, så tror jeg min foretrukne bil ville være en Audi TT. Men derfor kan man jo godt være rigtig glad for en golf eller en Ceed.

    Hvis du finder denne diskussion irrelevant så kan du jo bare lade være med at deltage i den.....


  • #98   26. apr 2013 Vil da nok nærmere sige at man køber en KIA, fordi man ikke har råd til andet.. Du modsiger lidt dig selv.....

  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #99   26. apr 2013 Du er seriøst uintelligent at høre på! Jack har købt en bil, som han forventer er relativ billig og køre i - brændstoføkonomi, reservedele mm
    Og så sammenligner du den med et gammelt lig af en V8 - hvor fedt er det lige at køre i sådan en, med det store kørselsbehov Jack har?
    Alt handler jo ikke om at have den største motor.

    Ja. Der holder bla. en 2.0 TDI som nu har gået 198000 fejlfrie kilometer, med blot normal service. Derudover holder der en 1.8T, og en 2.0 TFSI. Vi har ikke oplevet nogle havarier på nogle af dem!



  • #100   26. apr 2013 Elsker bare de folk, som er totalt Anti-VAG, fordi, de tuller rundt i en gammel udkneppet Mazda 323 smiley :D



  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #101   26. apr 2013 Kører du 52.000 km i en V8 Amerikaner årligt?

    Jamen fint med mig, så gør jeg dig en tjeneste en anden gang.



  • #102   26. apr 2013 Derfor du køre Polo??

    "VAG er lort, vil heller dø, det for dyrt til min kontanthjælp, bla bla bla" Og så køre du selv VW Polo? Det er sku meget flot mester smiley


  • #103   26. apr 2013 Nevermind... Spil du noget Truck Simulator istedet for..

  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #104   26. apr 2013 nu er bunden nået drenge.

  • #105   26. apr 2013 Tillykke med vognen! Det er sgu en lækker en af slagsen smiley

  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #106   26. apr 2013 det er vist først den 8 maj den skal hentes
    tager du så ikke fri hele dagen jack


  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #107   26. apr 2013 Også tillykke med din skønne smukke Folkevogn GOLF

  • #108   27. apr 2013 Tillykke med vognen, Jack. Jeg kan udmærket forstå dit valg. Lækker vogn til relativt små penge. Ville jeg bruge de penge på en ny bil, så havde jeg bestemt også købt den.

    smiley


  • #109   27. apr 2013 Golfen går i produktion 8 maj, så levering er først nogle uger herefter.

  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #110   1. maj 2013 har lige læst det sidste nye motorblad og der er vw på en flot 4 plads ud af 24.over tilfredse kunder.
    flot gået Folkevogn


  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #111   8. maj 2013 hej jack.
    så er der ikke så langt tid til din bil skal bygges er der noget ekstraudstyr du skal have på.
    glæder mig til at høre hvad du syntes om bilen.
    mvh kenn,c


  • #112   25. maj 2013 Så har jeg fået Golfen......Nu kan jeg bare ikke rigtigt beslutte mig for om der skal 17" eller 18" alufælge på. Jeg er lidt nervøs for om jeg vil miste den komfort der er i Golfen lige nu på 15" hjul.

    Jeg har kigget på følgende hjulsæt i 17 og 18"
    http://www.vw-amager.dk/Tilbehoer/Tilbud-paa-sommerhjul/Default.aspx


  • #113   25. maj 2013 Kansas til passat

    eller Syenit til polo...

    Synes ikk de andre er fede.


  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #114   25. maj 2013 hej jack
    Hvornår får du din golf seven.
    mvh kenn


  • #115   25. maj 2013 Kenn, jeg fik den i går.....

  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #116   25. maj 2013 super så er du en glad mand.
    skal du så ud at kører aftentur
    Du må endelig fortælle om den og hvordan den kører og sidst men ikke mindst hvor meget benzin den bruger


  • #117   28. maj 2013 ....så er Golfen oprettet herinde.....kig forbi....

  • #118   28. maj 2013 Virkelig flot bil, tillykke med den smiley

  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #119   29. maj 2013 hej jack.
    Kan du lægge et billed ind af din bil.
    så vi kan se den.
    Forresten hvad kører den på literen?
    mvh kenn


  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #120   29. maj 2013 Hej igen.
    Har lige set den på galleriet den er nydelig rigtig fed bil jack.
    mvh kenn,c


  • #121   30. maj 2013 Hej Kenn, jeg skal nok skrive herinde omkring hvor meget den kører på literen........jeg prøver forskellige kørestile af, så det tager lige lidt tid......

  • kenn C
    kenn C Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 2 Emner: 20 Svar: 130
    #122   30. maj 2013 ok jack.

Kommentér på:
Golf 7 startline 1,2 - Den er billig....

Annonce