{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
705 visninger | Oprettet:

Barnesæde {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen.

Ja jeg skal være far til august og skal derfor have et barnesæde til bimmeren smiley

Uden isofix desværre.

Men hvad kan i anbefale?

Jeg kan så læse mig frem til dette

Gruppe 1: 0-12 mdr. Op til 13 kg. Findes til liggende eller siddende position eller som en kombi-model.
Gruppe 2: 9 mdr - 4 år. 9-18 kg. Siddende model til mindre børn.
Gruppe 3: 3 - 12 år. Op til 36 kg. Selepude med ryg til større bør

Jeg kan så læse at FDM lavede en test i 2009 af børnstole hvor Römer Baby Safe Plus II vandt.

De har også lavet en ny test hvor denne vinder
http://www.fdm.dk/autostole/cybex-aton-2-med-isofix-base-fdm-test-af-autostole-2012

Den er så med base smiley

Men jeg kan også læse godt om Recardo.

Det skal være nemt at tage ind og ud af bilen (bliver ikke nemt i forvejen smiley )

Findes der nogle systemer som gør det nemt at få ind og ud uden at bøvle med seler osv?

Håber i vil hjælpe smiley

mvh Daniel og mange tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barnesæde
  • #1   4. mar 2013 Vi har en cybex aton 2 og den tager 10 sek at sætte i og tage ud.
    Og du skal ikke bruge base til selemontering
    og tillykke smiley

• #2   4. mar 2013 Vi har været glade for Recaro(uden D) til begge vores børn.
    Man lærer hurtigt hvordan de skal sættes ind. Vi skiftede i mellem 2 biler

• #3   4. mar 2013 Tillykke smiley

Vi har selv 2 unger og begge har / har haft denne kombination af stole:
    1. stol som koster omkring 1000 kr fra ny
    http://www.interseats.dk/recaro/12/Young-Profi-plus
    begge stole solgte vi efter et år for 500 kr på dba, det tog under en uge begge gange at komme af med dem.

2. stol ca 1350 kr - og det er her du sparer penge i det lange løb
    http://www.interseats.dk/recaro/49/Young-Sport
    Grunden til du vælger denne stol er at den holder helt fra de smider den første stol og lige indtil de skal ud af autostol smiley
    hvis du kikker på engelske hjemmesider så kan du finde andre farver end dem der er herhjemme.
    denne stol nummer 2 er ikke ment til gensalg, så når den er brugt til ende så skal den blot smides ud.

• #5   4. mar 2013 Har selv erfaring med Recaro også - det fungerer i E30ern - 2 døret model - det kan man sagtens hvis det er det man vil! smiley .. Tillykke mester! smiley

• #6   5. mar 2013 Rigtig mange tak allesammen smiley
    Sorry Recaro smiley
    Men jeg kan se at de skriver dette til sidst

"Jeg gør opmærksom på, at mange forældre oplever, at autostolen bliver for lille alt for tidligt. Det betyder, at der er risiko for, at barnet allerede i 6-7 mdr’s alderen skal over i en anden autostol, hvilket betyder ekstra omkostninger for dig, da barnet ikke er stor nok til at komme i næste størrelse autostol. Læs her, hvornår man bør skifte autostol.

Jeg anbefaler derfor, at du ser nærmere på babystolen fra Cybex, Maxi Cosi eller Römer."

Jeg kan godt ikke blive helt klog med hensyn til "basen" om man kan bruge den til almindelig sele så den blot kan klikkes i smiley

Mvh Daniel

• #7   5. mar 2013 Var ca. lige så forvirret som dig, da jeg skulle ud at købe min første Autostol..

Så jeg endte med at smutte i ønskebørn / babysam, og bedte dem om hjælp smiley
    Jeg endte med noget Izi Besafe x1 / x3

• #8   5. mar 2013 altså begge vores unger er iflg. standarden et trin over deres "normal" størrelse af deres alder, og ingen af dem har haft problemer med at bruge 1. stol...der er jo mulighed for at pille noget f støtten ud så den bliver større.

basen er KUN til <b>isofix</b>, og IKKE til almindelig sele.

Kommentér på:
Barnesæde

Annonce