{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.206 visninger | Oprettet:

Crosser: Udstødning bliver rødglødene i tomgang {{forumTopicSubject}}

Jeg har en 450ccm crosser. den plejer og køre fint, men jeg har så fået den renoveret ved et firma hvor de skiftede stempel, kæde og de ting. efter en halv times kørsel har jeg stillet den i garagen vinteren over, men nu når jeg starter den bliver udstødningen rødglødene efter 30 sek. og den står og skyder ud af udstødningen.
jeg har prøvet et andet brugt tændrør og renset dyserne, og justeret luft skrugen.

men det hjælper bare ikke rigtig noget. er der nogen af jer som har en ide hvad jeg kan prøve.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Crosser: Udstødning bliver rødglødene i tomgang
  • #1   4. mar 2013 Lyder som om tændingen er helt hen i skoven

  • #2   4. mar 2013 Har du glemt at lukke for benzinhanen så benzin er løbet ned i motoren og har blandet sig med olien? I så fald må motoren ikke køre et sekund mere..

  • #3   4. mar 2013 selvom det ikke omhandler emnet men hvad er det for en crosser og hvad måtte du slippe for det?

    for jeg har en der skal ha gjord det samme


  • #4   4. mar 2013 Det er tomgangssystemet, der ikke virker som det skal.... Så det er bare rensning, at karboratoren.



  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #6   4. mar 2013 Hej
    De fleste foreslag er helt hen i hegnet. Jeg kører selv cross, og skruer også selv (også for andre)

    Har de justeret ventilerne i forbindelse med service? Kørte den fint de første 30 min du har kørt? Har du skiftet luftfilter for nyligt (til et rent/nyt, med filterolie på)?

    Har du haft maskinen startet op i et par minutter, for at konstatere at den går dårligt, eller har du været ude og køre på den?

    Udstødningen bliver rødglødende på alle 4-takts crossmaskiner, så intet at være bange for der.

    Hvad mærke/model er der tale om?


  • #7   4. mar 2013 kasper... har du forstand på huqvana?

  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #8   4. mar 2013 Jeg har skruet i alle mærker undtagen husqvarna. Dog vil jeg gerne hjælpe dig hvis jeg kan. De minder jo om hinanden allesammen.

    Hvad er problemet med den?


  • #9   4. mar 2013 kan ikke forklare over tekst... kan jeg evt ringe til dig i morgen engang? (skriv nummer i pb)

  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #10   4. mar 2013 Har sendt dig en pb

  • #11   5. mar 2013 Honda crf 450 4 takt.

    Jeg har kun holdt stille med den, for den bliver meget hurtig rød, og så skyder den en del ud af udstødningen.

    Jeg ved ik om der er justeret ventiler ved service, det er gjort ved en crosser mekaniker. Ja den kørte fint de første 30 min. Men det er 3-4 måneder siden.


  • #12   5. mar 2013 jeg har ikke turde og køre på den fordi jeg er bange for den fik for mager blanding.

  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #13   5. mar 2013 en renovering af din motor burde ikke ændre noget på blandingen.

    Jeg er 100 % sikker på at den kommer til at køre ordentligt, hvis;

    luftfilteret er nyt
    ventilerne står rigtigt (tjek/juster)
    luftskruen står som beskrevet i din manual (hvis din maskine er nogenlunde std)

    Jeg ville dog først lige prøve at hive den ud og lade den blive ordentlig varm. Sådan en ældre kaburator-cykel der har stået stille i lang tid + der er koldt uden for skal være ordentligt varm før man kan give den gas / den kan tage gassen.Start den op, lad en stå med choker i 2-3 minutter og så tril en tur på den.

    Har maskinen stået i minus grader? Tænker på om der er kondens i tanken. Det kan også være problemet


  • #14   5. mar 2013 der blev sat nyt filter på ved service
    jeg har ikke forstand på og tjekke om ventilerne står rigtig.
    luftskruen er skruet 1½ gang ud.
    har tømt tanken og hældt nyt benzin på
    kaburatoren har jeg haft bundkaret af, dyserne ude og blæst igennen, den ene var der lidt skidt i.
    jeg har også prøvet 3 forskellige tændrør.
    jeg har prøver og lade den blive varm, og har trillet en tur på den nu her, men den går underligt når den sej trækker/lave omdr. hvis jeg giver den gas trækker den som den skal.


  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #15   5. mar 2013 Jeg er nu 100 % på at det er ventilerne der skal justeres. Jeg har desværre ikke et shims-kit til en 450 i mit værksted, kun til 250ere. Ellers kunne jeg have hjulpet dig.
    Det sker tit at indsugningsventilerne bliver for stramme, og så kører den ikke ordentligt. + man kan risikere at de brænder af.


  • #16   5. mar 2013 Jeg har en udstødnings ventil på papiret skal være mellem 0,25 - 0,31. Men jeg kan ik få et 0,25 søge blad i mellem men et 0,20 kan jeg godt. Kan den lille smule være nok til at udstødningen står åben når den køre?

  • #17   5. mar 2013 Hvordan tjekker man om en ventil er brændt?

  • #18   5. mar 2013 Så er der ingen kompression på den cylinder

  • Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #19   5. mar 2013 Ja det kan sagtens være nok. Min erfaring siger mig at de går lidt bedre når ventiler er en tand for løse end for stramme. Derfor få justeret din ventil så et 0.30 søgerblad kan gå i, men IKKE et 0.35

Kommentér på:
Crosser: Udstødning bliver rødglødene i tomgang

Annonce