Snydt af TDC!! {{forumTopicSubject}}
Jeg skal lige starte med og sige jeg bor på landet hvor de gamle kabler i jorden til internet er meget dårlige og derfor er store 10-20mbit forbindelser udelukket.
I sidste uge ringede jeg til tdc fordi mit daværende internet kørte med en 4mbit forbindelse, men min upload kun var på 0,20.
Det fik jeg af vide af en medarbejder at den kunne forbedres til 0,5 til 1,5 i upload og så de samme 4 i download. Jeg modtog i sidste uge i gennemsnit 3,55/0,20
Så det tilbud takkede jeg selvfølgelig ja til over telefonen.
Jeg modtager så en tdc homebox og slutter den til og opdager at hastighedstesten så nu viser 1,79/0,10. Det vil jo sige enm halvvering af min hastighed,, ikke højere som han har lovet mig.
Så ham sælgeren har da snydt mig, så det er jeg rimelig skuffet over. Jeg ringer i dag 5/3 og får at vide jeg ikke kan få min gamle 4mbit forbindelse tilbage.
Hva det er for nogle forretningsmetoder de kører med? For så må deres kunde antal da være drastisk nedadgående!
sep 2003
Følger: 47 Følgere: 51 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 425
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
Skift hellere til en af de andre selskaber som waoo eller de andre, nogle af dem bruger godt nok TDC's netværk, men servicen og prisen er en helt anden
Håber du får løst det!
maj 2006
Følger: 76 Følgere: 91 Biler: 5 Emner: 49 Svar: 437
jan 2009
Følger: 39 Følgere: 45 Biler: 7 Emner: 4 Svar: 659
Det lyder lidt som en der bare har tænkt han sku' ha' et salg igennem, og ikke tjekket konsekvensen ved det, eller i hvert fald advaret dig om at den ville falde ned på en anden forbindelse.
Det sgu træls..
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 37 Biler: 1 Emner: 139 Svar: 1.658
Kan det virkelig passe at der ikke er gravet Fiber ned ude hos dig?
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 6 Biler: 1 Emner: 2 Svar: 905
Bare se at komme af med TDC og skift til det gamle du havde.
maj 2006
De kan ikke give mig den gamle tilbage for den eksisterer ikke mere siger de.
Og de 14 dages returret kan jeg ikke bruge siger de.
Nej ingen fiber. Der mangler både fjernvarme og fiber herude:)
Det er på landet...
apr 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 133 Svar: 448
feb 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 677
jul 2012
Følger: 48 Følgere: 235 Biler: 6 Emner: 7 Svar: 283
maj 2004
Følger: 135 Følgere: 142 Biler: 7 Emner: 80 Svar: 1.167
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
TDC ejer kobberledningen, og har også servicen herpå hvis en fejl skal udbedres, men det er muligt for andre udbydere som DanskNet, Fullrate, Telenord, Telia osv at have deres eget udstyr tilsluttet overalt, således TDC ikke er indblandet rent teknisk. Det kræver dog at udbyderen har sat udstyr op på den telefoncentral man bor tættest på. Hvis den central ligger i det mørke jylland, langt fra civilisationen er der formegentlig ingen der har sat udstyr op ud over TDC, selvom de har muligheden. Det der med at investere 6-cifrede beløb i at etablere en central med eget udstyr, også have et kundepotentiale på under tusinde kunder dur ikke. Tager mange år at tjene ind, sammenlignet med storbyerne hvor kundepotentialet på en central er langt større.
I de tilfælde er det muligt for andre selskaber at benytte TDC's udstyr så kunden i princippet har en TDC forbindelse, men tror de har en forbindelse fra en anden udbyder.. det er dog kun tilfældet for folk tilsluttet meget små centraler.
TDC er tvunget af til at opsætte udstyr på alle telefoncentraler i Danmark, selvom det er en underskudsforretning for at kunne levere internet til størstedelen af den danske befolkning.
sep 2003
Følger: 29 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 79 Svar: 1.991
har hørt utrolig mange historier fra kunder..
den bedste var nok en ældre mand der fik en regning på 5000 kr fordi hans voksne søn var flyttet til Tyskland uden at opsige sit abonnement.
og så forsøger de at hente pengene hjem hos farmand..
men TDC gider ikke bruge penge på nye kabler da omkostningerne er for store i forhold til indtjeningen..
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 759
apr 2006
FIS, ved Telefonsalg og internet salg SKAL der være 14 dages fortrydelsesret.
Snak med en anden medarbejder
maj 2006
Det skal lige siges jeg har snakket med 3 andre personer som har sagt jeg kunne fise af.
Men ham jeg lige snakkede med sagde at det var da nogle fjolser, så det rettede han da bare uden beregning.
Så nu slipper jeg både for regning for den nye Tdc homebox, og mer regning for det mere net. Så fik jeg hans direkte nummer, for han sagde da at de har da teget dig ved næsen. Du har betalt for mere men du har ikke fået det..
Så jeg siger da tak til ham. Ikke alle er idioter ved tdc. Kun 95% af dem!!!
apr 2006
maj 2006
Og der er ingen der vil grave nye kabler herned hvis ikke der kommer fjernvarme. Og det gør der ikke pga der er for få tilmeldte til ordningen... Men at der er flere huse der i 2013 ikke kan få net er sku godt nok dårligt. Og de her usb nøgler med net virker heller ikke her:/
aug 2005
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 25 Svar: 544
Dog lyder det meget sandsynligt at alle i det område du bor, har meget langt op til centralen. Når man leverer internet over telefonlinie betyder kabellængden 90% af den hastighed du kan få.. kabeltykkelsen og kvaliteten af kobberet de sidste 10%.
Så lad os sige TDC brugte et par millioner på at ligge nye kabler ud til området, så ville du måske kunne få 5mbit istedet for 4mbit, da der stadig ville være langt op til centralen.
Ledningen må max være 1500m (tommelfingeregel) for at kunne levere 20mbit. Med de 4mbit du kan få er der nok noget der ligner 4000-5000m ledning fra centralen hjem til dig.
Men rart at høre du fik fat i en medarbejder der kunne hjælpe dig. De fleste ved ikke noget, men har et skema de følger. De skemaer passer ikke altid med virkeligheden, men de handler ud fra det. Så hvis der står på det du ikke kan få 4mbit, selvom du har kørt det stabilt så vil disse medarbejder holde fast i det ikke kan lade sig gøre - i det tilfælde kan du bare blive ved med at ringe til du får fat i en som vil hjælpe
maj 2006
Jamen ja der er sikkert langt til centralen herfra.
Ja ham fra Support sagde da bare de havde kludret helt i det.
For de havde jo sat mig ned fre 4 til 3mbit.
Men nu virker det sku, og upload'en blev hurtigere:)
Snydt af TDC!!