{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.562 visninger | Oprettet:

male med autolak {{forumTopicSubject}}

Hey.
Jeg skal til at male med noget 2k autolak.
Så jeg ville høre om nogen havde en guide til hvordan jeg skal gøre?

Grunder - den skal vel tørre helt inden jeg begynder med farven, hvis ja hvor lang til tager det ca?

Sort lak - skal den tørre helt imellem hvert lag, eller hvor længe skal der gå?

klar lak - skal den først sprøjtes på når den sorte farve er helt tør?

Hvis der er noget jeg har glemt at spørge om må i meget gerne skrive, jeg har brug for alt den hjælp jeg kan få smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  male med autolak
  • #1   7. mar 2013 Du skal slibe efter Primer/Grunder, ellers har du nogenlunde styr på det.
    Det plejer at stå på lakken hvornår du kan give det næste lag (:

• #2   7. mar 2013 Husk lige sort er den sværeste lak at arbejde med, for du ser ALT flimmer skidt mm smiley men prøv evt at søge efter det på youtube "how to paint a car" osv, for det er ikke sådan lige at skrive, der er en grund til det kræver uddannelse at mestre og ha et håndelag samt de rigtige forhold (15 plus grader)

• #3   7. mar 2013 Hvornår malingen er tør har selvfølgelig noget at gøre med hvor varmt og fugtigt der er.. så det er et vidt begreb.

Efter Primeren skal du vådslibe med korn 500 til overfladen er helt glat uden du har slibet igennem primeren, så husk at give 3 gode lag primer til at starte med.

Der skal 2lag basefarve på og skal vådslibes derefter med allerhøjst korn 1000 ellers begynder malingen at slippe.

Når du påføre klarlak skal du begynde med et let lag og derefter skal du skal du give den så meget at lakken lige nøjagtig ikke løber smiley

• #4   7. mar 2013 hvis det er en 2kompenent sort farve du har (almendelig uni farve) er det ikke nødvendigt med klarlak oven på. da den har glans i sig selv

grundren skal bare være mat og tør. du kan ikke sætte minuter på ude at vide hvad temperaturen og luftskiftet/cirkulation er der hvor du står

• #5   8. mar 2013 vil sige som andre hva har du til rådighed med kabine osv hvis det ikke har den rette temperatur kan det gå i vasken

• #6   8. mar 2013 Hmm..Hvorfor skulle man ikke bruge klarlak ? Klarlakken er til at beskytte mod UV lys fra solen så lakken ikke falmer osv . 2kompenent er bare en lak hvor man selv tilsætter hærderen andet betyder det jo ikke .

• #7   8. mar 2013 FAIL andré! smiley
    uni farve er der glans i lakken og det er lidt ligesom der er klarlak i farven.

Kig sidste side på dette link, den volvo er malet med serie 68 i Glasurit og den har ikke fået klarlak smiley
    - http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/udstillinger_og_messer/97020-lidt_mere_fra_jobbet_

• #8   8. mar 2013 hvis du skal starte helt fra bunden er der en lille guide her:

Slib alt ned til bart metal.
    spartel buler hvis der findes sådan nogle.
    slib alle overflader med korn 240
    smid grunder på
    lad grunder tørrer helt og smid fylder på
    efter fylder sliber du hele overfladen med 500-600
    påfører base farve
    når basefarven er ca. 50% tør påfører du klarlak

hvis der er andet du vil spørge om med hvordan runtinen er i mere detaljeret form, så skriver du bare en pb. så skal jeg gerne give dig et hurtigt kursus i det smiley

• #9   8. mar 2013 André
    Er jo tilfældigvis autolakere. Så hvis du vil lære mig noget er det fint smiley men du skal nok ikke regne med jeg tager det seriøst smiley

• #12   8. mar 2013 Men skal basefarven (den sorte) være helt tør inden jeg kommer næste lag sort på? eller skal den sprayes vådt i vådt hvis i forstår, med kun 15min imellem feks?
    Jeg har både kabine med udsugning og varme

• #13   8. mar 2013 Har bedst erfaring med at give næste lag når forgående lag er nappetør, en mellem ting mellem våd og helt tør.
    Er ikke autolakør, men hjemme lært

• #14   8. mar 2013 Du kan ikke sætte tid på, hvornår en lak er overlakerbar midt i processen, da mange faktorer spiller en.
    Lav første lag med halvt aftræk på pistolen, så du kun lige lukker lakfilmen. Den er klar til 2. Omgang når lakken "bider" dvs rør den et sted hvor der er afdækning og så skal den klæbe til fingrene.

Hvis der er tale om hellak eller større mængde materiale kan du ofte starte 2. Omgang umiddelbart efter første påføring.

Og så lader du den stå natten over. Hvis du så vil have klarlak på, så lad den gerne stå en dag mere inden du mellemsliber, hvis ikke den har fået varme.

• #15   8. mar 2013 Fedt! Lige et svar som dit Christina j som jeg har brug for.

Andre med råd/erfaringer?

• #18   17. okt 2017 #17 Jeg tænker at vind og vejr allerede har slidt hans maling ned, men bedre sent end aldrig
    Men fint at du lige kunne smide lidt billig reklame, hva? smiley
    Du kunne lige læse brugerbetingelserne igennem for siden her, det lader til at du har overset et punkt.
    http://www.bilgalleri.dk/brugerbetingelser

"Ikke at foretage kommercielt salg eller erhvervsmæssige aktiviteter i øvrigt (firmasalg) udenfor erhvervskategorien eller på anden måde reklamere for erhvervsmæssige aktiviteter uden for erhvervskategorien."

Kommentér på:
male med autolak

Annonce