{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.808 visninger | Oprettet:

Momsfri biler kun til folk med Cvr nr.?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa BG

Jeg har været på bilbasen og se efter ny vogn. Jeg vil gerne have en Van med gulplader og vælger så varebil momsfri i søge funktionen og søger så der ud af.

Det jeg så ikke forstår er at mange af de annoncer som er listet op derinde kun sælges til folk med Cvr. Nr. Selvom bilen er moms fri??

Er der noget jeg har glippet?? For jeg vil jo mene at momsfrie biler er for alle, så er det overhovedet lovligt ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Momsfri biler kun til folk med Cvr nr.??
  • #1   9. mar 2013 Fordi de ikke vil yde garanti på den

Så det er jo ganske simpelt smiley

• #2   9. mar 2013 det er helt rigtigt det er kun fordi at de ik vil giv garanti

• #3   9. mar 2013 Så man kan simpelthen skrive sig ud af købeloven, som forhandler ved kun at sælge til folk med Cvr nr.??

• #4   9. mar 2013 Man kan som forhandler ikke fraskrive sig købelovens bestemmelser omkring forbrugerkøb og dermed reglerne omkring pligt til at yde reklamationsret over for forbrugere. Derfor vælger forhandlere ofte at sælge til folk med CVR-nummer i stedet, så man kan fraskrive sig reklamationsretten.

Man skriver sig ikke ud af købeloven. Bestemmelserne omkring forbrugerkøb gælder simpelthen bare ikke ved salg til andre erhvervsdrivende. Man <i>kan</i> dog godt aftale sig ud af købelovens øvrige bestemmelser, men man gør det ikke nødvendigvis alene ved at sælge til andre erhvervsdrivende.

Garanti kan man altid fraskrive sig, uanset om det er forbrugerkøb eller ej.

• #5   9. mar 2013 Okay så langt så godt.

Nu har jeg en bror med eget firma og kunne jo realiteten købe bilen for mig, sådan som jeg forstår det ud fra det i skriver. Men så skal jeg tage højde for der ingen reklamation er på bilen kan jeg forstå, så er det sgu da som at købe katten i sækken.

• #6   9. mar 2013 Korrekt

• #7   9. mar 2013 Så reklamerer du bare til din bror, da han jo sælger bilen til dig. Fra virksomhed til privat. smiley
    Så står din bror for "garantien"

• #8   9. mar 2013 Johnny... hvorfor tror du at de vil sælge den engros, til nogen med CVR,,

Det er for at slippe for private der kommer rendende med alle mulige småfejl, på en bil de har solgt videre uden fortjeneste.,.

Så du køber ikke katten i sækken, du har bare mistet dine flæbe rettigheder... er du voksen nok til at handle engros, er du også mand nok til at klare de småting der bliver med bilen selv. smiley

• #9   9. mar 2013 din brors firma behøvs slet ikke og eje bilen og heller ikke være mellemmand.
    Det eneste du skal gøre er bare at hans CVR nummer skal stå på slutseddel og så skal du bare betale med dine egne penge mv som hvis du købte den almindeligt

• #10   9. mar 2013 Haha godt ord igen smiley

Men i og for sig er det vel ikke meget anderledes end hvis jeg købt en bil af en af jer her inde.

Den er denne her jeg har haft kigget på.
    http://m.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/altea/20-tdi-170-fr-van/1441761

Den har lidt km på bagen, men er det noget der gør det helt store ved den type vogn. Har godt nok aldrig haft seat før.

Hvad syntes i??

• #11   9. mar 2013 Det er ligesom KaspeR skriver, har selv gjort det. Det er jo lidt ligesom at købe en bil privat, altså det er en chance man tager og så er det bare at satse på det er et godt købt smiley

• #12   9. mar 2013 Min svoger har en 170HK FR, hannahs skiftet gearkasse, topstykke, samt generatorninden for 20.000km. Kam selv godt være han bare er uheldig:-) Og så er den MEGA uøkonomisk smiley

• #13   9. mar 2013 Sorry stavefejl, sidder på IPad smiley

• #14   9. mar 2013 Med mindre din bror også er bilforhandler eller lignende, er der ingen reklamationsret, hvis han køber den og sælger den videre til dig. Det er kun bilforhandlere og lignende virksomheder, der skal yde det.

Jeg vil som udgangspunkt stadigt hellere købe en bil af en forhandler via mit CVR-nummer, end jeg vil købe bilen privat. Selv om den sælges uden reklamationsret, har forhandleren - alt andet lige - stadigt sit ry at tage hensyn til. Det er jo ikke ensbetydende med, at det er en dårlig bil, men oftest blot en bil, der ikke er undersøgt og som afviger fra forhandlerens normale bilportefølje.

• #15   9. mar 2013 Nej han er skam ikke mekaniker eller forhandler for den sags skyld.

Men syntes da umiddelbart at det ser ud til at være en fin vogn.

Mark: jeg håber umiddelbart at det er din svoger som er uheldig smiley bilen er da sat til 16km/l så helt uøkonomisk kan den vel heller ikke være, bare den som min. kan køre 13/14 km/l så er jeg som egentlig tilfreds, nu er min højre fod heller ikke så tung.. smiley

• #16   9. mar 2013 De æder ikke andet en dyser, turbo, topstykke, svinghjul, egrkøler osv. En 2,0tdi fra vw er ikke lige sagen, det er virkelig en dårlig motor

• #17   9. mar 2013 Og den larmer ad helvedes til inden i

Kommentér på:
Momsfri biler kun til folk med Cvr nr.??

Annonce