{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Mindre pr. liter {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har fået rigtig meget god hjælp herinde fra og nu er det tid til at spørge alle jer glade bilentusiaster til råds igen. smiley

Min corolla fra 1994 er gået fra at køre 15 - 16 km/l til kun at køre 12 km/l og jeg har ikke ændret kørestil.. Kan det være jeg skal skifte lambasonden, luftfilter, oliefilter?? Nogen forslag til hvordan jeg får det løst. Måske nogen der selv har prøvet noget lignende??..

Vh. Rune M

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mindre pr. liter
  • #1   14. mar 2013 samme her..
    dog med en focus smiley

• #2   14. mar 2013 Måske jeg skulle bruge indvendig olierens?

• #3   14. mar 2013 Ingen ide..
    jeg har skiftet termostat, men det har ikke rigtig hjulpet noget..
    Det kan måske også skyldes vinterdæk? men jeg er lost.. aner virkelig ikke hvad det kan være .

• #4   14. mar 2013 det koldt. meget normalt. vent til sommer og mål igen

• #5   14. mar 2013 Yes sir !

• Flemming  L
    Flemming L Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Svar: 2
    #6   14. mar 2013 Jeg vil nok prøve at skifte lamdba først

• #7   14. mar 2013 Jeg ville vente til det bliver varmere i vejret inden du gør noget

• #8   14. mar 2013 Din motor bruger 20-30% mere benzin de første 5km når det er så koldt som det er nu ifht om sommeren..

• #9   14. mar 2013 ville tjekke din lamda sonde som det første og så luftfilter, lamda kan udmåles med en multimeter

• #10   14. mar 2013 Det samme gør min også, men jeg ville vente med at gøre noget ind til det bliver sommer da det næsten er helt sikkert pga at det er koldt.....

• #11   14. mar 2013 tjek først og fremmest om der er en bremse der hænger. Løft et hul - drej - og se om den stopper hurtigt, eller om der er frit friløb. I disse saltfyldte vintertider, kan håndbremsen sagtens komme til at hænge lidt - især hvis du har tromler i bag. Har du tromler i bag, så afmonter og rens først som sidst.

Alternativt kan du tjekke om der er tilpas dæktryk i alle dæk - for lidt tryk kan sagtens resultere i at den kører væsentligt mindre på literen.

• #12   14. mar 2013 Alternativt kan du tjekke om dit termostet virker - bliver motoren ikke ordentligt varm, suger den mere benzin...

Derudover bør din forvarmerslange fra udstødningsmanifolden til luftfilterkassen være hel og tæt. En ny købes bedst og billigst hos biltema (flexslange)

Har din motor vaccumslanger, så udskift dem først som sidst.

Tjek også om dit luftfilter trænger til en udskiftning - ved du ikke hvornår det er skiftet, så skift først som sidst og skift hver anden gang du skifter olie.

Du bør også efterse/udskifte dine tændrør, tændkabler, rotor, rotorhus og evt. tændspolen, hvis intet af ovenstående virker.

• #13   14. mar 2013 Min corsa kørte 14-15 km/l i sommerhalvåret og om vinteren gik den kun 11-12 km/l .. sådan er det bare når det er koldt, motoren bruger rigtig mange kræfter på at varme op fra 0 grader, i forhold til hvis den feks er 20 grader..
    Men ja en god ide at tjekke dæktrykket da det også kan påvirke forbruget smiley

• #14   14. mar 2013 Det er faktisk så slemt at hvis jeg motorbremser ned af bakke med 60km/t i 6. gear i civicen så bruger den 3L/100km

når jeg gør det mens den er driftsvarm, så bruger den selvsagt intet benzin, det er ret vildt synes jeg..

Kommentér på:
Mindre pr. liter

Annonce