{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.576 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
15. feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Køb af lille økonomisk bil. {{forumTopicSubject}}

Hej

Skal have købt en lille økonomisk bil der kører langt på literen, og er billig at have. Regner med at købe en 2009/2010 model der har kørt lidt kilometer, for at få prisen en smule ned.

Har bl.a. kigget på Aygo, 107, C1, Picanto, Up!, Ka, i10, Spark, Citigo osv. og umiddelbart hælder jeg mest til enten Aygo eller Picanto.

Jeg er sådan set ligeglad med hvor mange hk den indeholder, den skal bare kører langt på literen, og så må den rigtigt gerne se godt ud i kabinen. Ergo, synes jeg at sæder og udstyr der ligner 20 år gammelt IT-udstyr er grimt. Med det sagt skal jeg have en billigste model uden ekstra udstyr, så det er bare helheden i at den godt må være pæn indeni.
Bryder mig f.eks ikke om Aygo'en skyde vinduer bagtil. De kan ikke rulles ned elektrisk, sådanne detaljer irriterer mig..

Budget ligger på ca. 60.000 - 70.000 Kr,- og regner med at købe en model der er et par år gammel og har kørt mindre end 50.000 km. Hvilken bil skal jeg vælge for at få flest muligheder, og hvilken synes i er pænest indrettet?
Ligger primært vægt på pæne sæder, gear og ordenligt rat. Der er virkelig nogle af modellerne hvor rattet ligner noget fra en radiobil.. Derudover er detaljer som indgange til iphone, elektriske vinduer, varme i sæderne osv. kæmpe plus.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af lille økonomisk bil.
  • #2   15. mar 2013 min mor har en Aygo, og jeg syntes at det er en skotøjsæske på hjul, der er ikke meget sikkerhed i den og den larmer en del til at være en forholdsvis ny bil, den køre udmærket, men den har ingen kræfter, det er ikke en bil jeg bil køre meget lang i, men hvis man bare skal til arbejde og tilbage igen er den udmærket, og i benzin køre den ca 19 afhængig af højre fod smiley

  • #3   15. mar 2013 Prøv at kigge efter Smart Fortwo cdi omkring årgang 07-09 smiley

  • #4   15. mar 2013 Jeg ville gå langt uden om up!
    Især fordi de allerede har problemer med rust smiley
    AYGO er kedelig men pålidelig


  • #5   15. mar 2013 Casper s, jeg arbejder på et toyota værksted, hvo vi også har en plade afdeling. Og vores værkfører der nede sagde den anden dag at det allerede var problemet med dem smiley
    Men det er da en værre lorte spand når de allerede har problemer med så mange ting.


  • #6   15. mar 2013 Jeg ved ikke om det er zink op kogning eller decideret rust smiley
    Men han sagde rust smiley


  • #7   15. mar 2013 Hør nu her
    I får hvad i betaler for klart en bil til under 100 k ikke er samme kvalitet som andre der ska jo tjenes på den alle steder og når den er 5 år er den intet værd jeg ville hellere finde en lidt ældre der har kostet lidt fr starten
    Men må sige jeg er positiv overrasket over swift vi købte vores i 7 1 år gammel de havde taget det store prishug ned og der har bare ikk været noget udover hvad der er er alm slid og den har kørt 180 nu uden bøvl og der er ingen rust el noget


  • #8   15. mar 2013 Aygoen larmer meget og trækker tungt i den høje gearing har selv en picanto og den er frisk i forhold til størrelsen, og min har gået 336000 km eneste fejl har været en vinduesviske motor smiley

Kommentér på:
Køb af lille økonomisk bil.

Annonce