{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

Køre bil ud af landet eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej BG,

Jeg står i den fede situation at jeg har fået arbejde i Tyskland og derfor skal der jo foretages en masse, blandt andet omkring bilen. smiley

Det er således at jeg i dec. sidste år købte en Golf Plus 1,9 TDi Van fra 2007 for 90.000 som dengang havde 84.000km på bagen. Alle service er overholdt og den fik fuld service og fik et helt nyt spejl da den tidligere ejer havde ramt et træ i siden hvor spejlet så havde fået fat. Bilen er i fantastisk flot stand (næsten som ny) og jeg har siden hen kørt 6000km i den så den nu er godt og vel 90.000km. Jeg har eftermonteret org. Xenon og org. Navi (samlet værdi omkring 46.000 kr), så den er måske lidt mere værd end de 90.000 jeg gav for den.

Bilen har fuld aut. klima, mfsw, stor kørecomputer, osv. osv. osv. det er en lang liste. smiley

Nu er det så bare... Skal jeg køre bilen ud af landet og få noget af afgiften tilbage eller skal jeg sælge den herhjemme og købe en ny i Tyskland? Jeg har taget lån i bilen så det kunne egentlig være meget rart at få det afviklet så jeg var i "nul" herhjemme og finansielt kunne starte godt i Tyskland. Jeg har en polo stående som jeg kan køre rundt i mens at jeg evt. skulle lede efter en ny bil.

Mit problem er dog at SKAT ikke kan give en vurdering af hvor mange penge jeg vil kunne få igen mh. afgift og de vil heller ikke fortælle om det er en 50% eller 95% varebil.

Hvad ville i gøre? Ville i gå efter en ny bil eller ville i køre den gamle ud? Alle jeg snakker med siger at jeg bør sælge den herhjemme da jeg kan få mest profit. Jeg vedhæfter også lige nogle billeder så i kan se den. smiley

takker for alle svar der evt. måtte komme smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre bil ud af landet eller ej?
  • #1   18. mar 2013 Et nyt billede

profilbillede
  • #2   18. mar 2013 Indeni

profilbillede
  • #3   18. mar 2013 sælg den herhjemme

• #4   18. mar 2013 har du givet 46k for navi og xenon!? wtf

• #5   18. mar 2013 Jeg kan ikke sig om det er økonomisk bedst, men jeg tror bare jeg ville sælge den herhjemme og købe en ny i Tyskland. Der er jo ikke noget der hedder gulplade i tyskland (billig i afgift i hvert fald) så det er jo oplagt at få sæder i hvis den skal indregistreres der = bøvl. Mon ikke også du langt hellere vil have noget helt andet bil, end en golf plus, når du pludselig kan købe så meget billigere.

• #6   18. mar 2013 Sælg herhjemme og køb ny(ere) i Tyskland! Der er ingen fidus i alt det bøvl med afgifter tilbage, tab ifbm det og om/indreg. her og der...... Biler der er 1-2-3år gamle i Tyskland, koster intet dernede....

• #7   18. mar 2013 @LowDog h - Nej det var hvad jeg skulle give i Danmark. smiley jeg har selv eftermonteret det til 4 gange mindre.
    @Thomas R - ja bilerne er rigtig billige dernede, har fx. set den her passat fra 2011 til 15000 euro ca. http://kortlink.dk/c78n

• #8   18. mar 2013 Ja tyskerne er jo heldigvis beviste om, at en normal bil er en brugsgenstand og ikke en værdigenstand af samme kaliber, som man her i Danmark gør den til..... :o(

• #9   18. mar 2013 du får ihvertfald ikke over 90 for den, for en gammel 07ér med næsten 100 på klokken, langt fra... se hvad de står til, og prissæt din bil fornugtigt, så skal den nok blive solgt, skat tager 15% hvis den skal ud af landet, og der går mange mdr. før du får pengene fra den er solgt. og der er nok betalt 50% i afgift på din bil, det er ihvertfald de fleste der er det.!

• #10   18. mar 2013 Jeg er hellere ikke ret meget i tvivl, sælg den her hjemme. I mod sætning til Brian, syntes jeg bilen er 120.- værd. Den står rigtig flot, og med det ''rigtige'' udstyr.

Jeg tror i virkeligheden ikke den bliver det helt store problem, at komme af med. I følge Bilbassen, har den rimelig høj popularitet.

Har du eventuelt hørt hvad Vw vil give for den?

• #11   18. mar 2013 Jamen så er der vel ret meget enighed smiley jeg har virkelig ikke lyst til at sælge den for det er en utrolig fin vogn! Det bliver svært men det sparer mig jo både for en masse besvær med omregistrering og giver også nogle flere kroner og øre. Har dog ikke hørt hvad VW vil give, jeg tror at de vil underbyde den. smiley Men jeg kan da gøre et forsøg, Wegersleff.

Brian, du finder mange golf plusser på bilbasen som er prissat til omkring 110.000 der har langt mindre ekstraudstyr og har flere km på bagen, så mon ikke at 120.000 er et fint sted at starte...

Tak for alle der har skrevet. smiley

• #12   19. mar 2013 Skal du bo i Tyskland ellers er det jo ligegyldig med en tysk bil da det vil være ulovlig medmindre det er en bil det tyske firma stiller til rådighed. Så jeg ville beholde Golfen

• #13   20. mar 2013 Jeg skal bo i Tyskland permanent ja. smiley Det firma jeg skal arbejde hos stiller ikke en bil til rådighed desværre.

Kommentér på:
Køre bil ud af landet eller ej?

Annonce