{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.579 visninger | Oprettet:

Værksted forberedes til Epoxy Gulvmaling og males {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg skal til at lave gulv i værkstedet, og jeg er sku lidt på bar bund her, og har prøver ot søge på nettet. Og dette er hvad jeg er kommer frem til. Gulvet er MEGET ujævnt og har nogle revner, så jeg skal have det glatte ud først. Dette ville være min fremgangsmåde:

1. Først skære jeg alle revner op og banker alt løs af der sidder.
2. Så bliver det hele støvsuget og så højtryksrenset.
3. Så ville jeg rette gulvet op med noget selvnivellerende Spartel - ved dog bare ikke hvad man skal bruge. Da jeg har højde forskelle på ca 2 cm i gulvet.
4. Efter dette vil gulvet stå og tørre noget tid med varme på, og så vil jeg støvsuge gulvet.
5. Så skal det primes - Med hvad skal man prime det med?
6. Og så ville jeg lægge epoxigulvmaling ud i 2 lag - Dog tænker jeg på om man skal hælde det ud og bruge en straber af en slags til at fordele det med, frem for at male det. Da jeg måske tror det bliver pænere?

Så ville gerne høre jer om der skulle være noget jeg har glemt?

Så jeg skal finde:
Noget selvnivellerende?
En primer?
Og en god 2 komp. epoxy maling?

Dette er mit forslag, vil gerne lige høre jeres input til dette?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Værksted forberedes til Epoxy Gulvmaling og males
  • #1   20. mar 2013 God fremgangsmåde! Selvnivellerendfe spartelmasser på programmet hos de fleste producenter, så som LIP, Alfix etc. bare prøv om ikke du kan finde noget fiber forstærket og så er det ikke noget problem med de 20mm.... Alt efter hvilken producent af epoxyen du vælger, kan de oplyse dig om der skal bruges primer og hvilken en der er bedst egnet - de har somregel i deres eget sortiment! Men primer bør du bruge, nu det er en frisk overflade med åbne porer!

• #3   20. mar 2013 vi kan lave alle former for beton gulve poler beton gulve op til korn 1500 det bliver rigtigt pæn eller voks det eller eller farve det hvad nu man kan finne på der er ingen grænser

• #4   20. mar 2013 Husk nu osse lige at prime inden du bruger selvlimenrrende spartel, og husk at det er ikke bare lige og hælde spartlen ud på gulvet og så regne med at det selv løber derhen hvor det skal være, men når der "kun" er 2cm behøver du ikke en fiberspartel, ville faktisk være spild af penge smiley
    er udannet gulvlægger så ved da en smule om det smiley dog ved jeg ikke så meget om epoxy da jeg ikke har fået det kursus smiley

• #5   20. mar 2013 Ok,

Så det jeg tænker:

1. Prime inden selvnivellerende med LIP Primer 54
    2. Så bruge det selvnivellerende - kunne være LIP 228 - hvor jeg ville glatte det ud til alle kanter/hjørner og kroge - og hvis jeg fandet det nødvendigt, så fik det et lag mere... Evt bruge en Pigrulle
    3. Så jeg tænker Sikafloor 161 som primer, kun fordi jeg det var dem jeg lige kendte...
    3. Sikaflooer 264 på i 2 lag - Evt bruge en Pigrulle

• #6   20. mar 2013 nu kender jeg ikke lige de mærker, men det lyder meget rigtig, og pigrulle er en rigtig god ide smiley og husk, at hvis du skal give det et lag mere, så skal det have primer igen, dvs primer mellem hvert lag i hvert fald med spartlen smiley

og ang dine revner, nu ved jeg ikke hvor store de er, men en mulighed er bare og gøre dem godt rene og så putte noget hurtigtørrende spartel i for at lukke hullerne, evt noget net imellem og så selvnivellerende ovenpå smiley

• #7   20. mar 2013 *Martin C

Har du andre produkter du ville forslå end LIP? og ja må lige finde noget til revnerne i gulvet - revnerne er meget fine, det vil sige det er ikke meget der kan komme i dem, dog havde jeg tænkt mig lige at rende dem over med en vinkelsliber, de er for små til at jeg kan få noget i dem - dog er der en meget lang en...

Og skal nok huske at prime i mellem hver gang - viste jeg ikke lige man skulle.

• #8   20. mar 2013 må man spørge om hvad sådan en omgang ca. koster pr. kvm?

• #9   20. mar 2013 Gulvtrim.dk

• #10   20. mar 2013 Nu ved jeg ikke hvad de koster, men vi bruger jo normalt noget der hedder enten schonox eller ardex, men kunne godt forestille mig det sikkert er lidt hvis ikke noget dyrer smiley
    og nej det med at prime mellem hver lag er der nemlig en del gør det selv folk der glemmer, vi har rettet en del fejl på den bekostning, især et sted som i en garage med meget belasting er primning en rigtig vigtig ting smiley

• #11   21. mar 2013 Hej Martin C - grunden til at jeg foreslog Henrik at bruge fibertilsat spartelmasse er fordi, at det er det jeg selv har haft bedst erfaring med i mine 15år i byggebranchen - både som projekterende og byggeleder...... Og de få kroner det koster ekstra, kan i den sidste ende være godt givet ud, kontra et gulv med revner!

• #12   22. mar 2013 Thomas : det er self rigtig nok, men det kommer jo an på belastningen osv, og nu kender jeg igen ikke de produkter man kan købe som privat person, men de produkter vi bruger i firmaet, der er prisforskellen altså væsentlig højere med fiber kontra uden fiber, og fiberforstærket er jo osse ofte gipsbasseret hvilket altid ikke er så godt oven på beton smiley fordelen ved det er jo så self at med et tykt nok lag er det nærmest selvbærende smiley

• #13   26. mar 2013 Lige et ekstra spørgsmål, nu viste sig at da vi gik hele gulvet igennem, så endte det med at være ustabilt/revner for mange reparationer oven på hinanden... Så derfor rev vi det hele op for at smide ny beton i den del, og så vare der nogle af revnerne der viste sig at være større...

Så hertil er mit spørgmål, hvad betydning har dette - her tænker jeg på, hvornår kan jeg primer og hvornår kan jeg forvente at male epoxy? Det er mere jeg mener at betonen, ved jeg jo hurtig bliver gangbar, men må man så også prime det der, eller skal jeg vente 14 dage for at det er gennemtørt eller hvad gør jeg?

Kommentér på:
Værksted forberedes til Epoxy Gulvmaling og males

Annonce