{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.326 visninger | Oprettet:

Bmw 320d kører ikke langt på literen {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har købt mig en Bmw 320d 2.0 som jeg er rigtig glad for. Den er oplyst til at skulle kører 16,9 km pr liter. Og har læst i flere forums at den snildt skulle kunne køre 20+ pr liter.

Det er desværre ikke hvad jeg har oplevet, jeg ligger på mellem 13 - 13.8 km/l. Så jeg tænker om den måske trænger til et nyt luftfilter eller lignende?. - Det skal siges at jeg har kørt meget pænt for at se om det havde indflydelse på brændstof økonomien.

Det skal dog bemærkes at bilen er blevet motor optimeret så den har 200 hk. Dog håber jeg ikke at det er skyld i at den ikke kører længere pr liter.

Håber der er nogen som har et forslag til hvad der kunne være galt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw 320d kører ikke langt på literen
  • #2   20. mar 2013 Først og fremmest, så er det kolde og våde vejr meget ugunstigt for god brændstoføkonomi, så vent il varmere vejr, inden du begynder at bruge alt for mange penge på den. Derudover hjælper store, tunge alufælge heller ikke positivt. Og til sidst, kan det skyldes at du f.eks. kører meget i byen?

  • #3   20. mar 2013 Søren j

    Mooon ikke at den stadigvæk ville køre lidt længere end 13 pr liter selvom den er motor optimeret.

    Christian L
    Så håber jeg at varmen medbringer en bedre brændstof økonomi smiley
    Nej jeg kører ikke meget i byen, kører mellem Brande og Skive hver dag, så det er rigtig meget motorvej og landevejs kørsel.


  • #4   20. mar 2013 Mark j

    Har selv kigget på den type bil. Grundet dens hk og km/l og så er den lækker.

    Kan dog trøste dig med, at min TDI normalt køre 640 km på en halv tank og nu grundet kulde og sne er den kun på 450 km så det har noget at sige også alt det vind.


  • #5   20. mar 2013 Casper S
    Her hvor jeg har prøvet at få den til at være så økonomisk som mulig, har jeg kørt 110, og har måske en sjælden gang sneget mig op på 120. Så det er jo ikke fordi jeg har spændt alle heste for smiley

    Tommy P,
    Det er jeg glad for at høre!, så håber jeg at det bliver bedre når det her skod vejr er overstået smiley


  • #6   20. mar 2013 Hvad måtte du smide for din fine BMW? smiley

  • #7   20. mar 2013 Den har kostet lidt over 160k smiley

  • #8   20. mar 2013 Har lige kigget på din bil model med 163 hk.

    Den er opgivet til 16.9 km/l så 13 km/l i disse tider er ikke helt ved siden af..

    Tager du den model som har 177 hk også 2.0 så køre den 20.1 km/l ved ikke om det er den du samme ligner med??


  • #9   20. mar 2013 Tommy p

    Jeg har sammenlignet med samme model som min som er opgivet til de 16,9 km/l
    Men krydser da fingre for at den bliver mere fornuftig i takt med vejret smiley


  • #11   21. mar 2013 Søren J,

    Det er bestemt ikke noget der gør mig søvnløs, men dog undrer det mig stadigvæk at det er så meget kortere på literen.

    Men emnet er blevet besvaret af nogle af de andre brugere, så nu venter jeg og ser til der kommer varmere vejr!.


  • #12   21. mar 2013 Dæk har MEGET at sige smiley

  • Niels D
    Niels D Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #14   24. mar 2013 Tillykke med din fine bil. Hvis det er en BMW-godkendt ACSchnitzer-chip, så kører den i al fald ikke færre km/l. Du kan ikke stole på kørecomputeren mht forbrug, så prøv at checke på gldags vis med triptæller. Har selv kørt godt 340.000 km på 6,5 år med Schnitzerchippen, det dur!! Har aldrig været under 12 km/l over en hel tank, selv ved lange stræk med 160-200+ på tysk motorvej. Husk nu at få passet den på et aut værksted, så er der ingen problemer.
    Brede dæk og store fælge trækker ikke meget ned, det er noget vrøvl, sådan en bil skal have ordentligt fodtøj:-)
    Gute Farht!


  • #15   25. mar 2013 Lige en rettelse.

    Brede dæk og større fælge de trækker en del nu km/l

    Med 14/185/65 køre jeg tæt på 21 km/l når det er varmt.

    Med 17/205/45 køre jeg på en varm dag 18 km/l

    Og en anden ting..

    Det er bevist at det kræver så meget mere. At køre 130 isteddt for 120 at der vil være en mærkbar brændstof forskel.


  • Niels D
    Niels D Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #16   26. mar 2013 Hvordan får du 14" på en E90??. Det jeg skriver er at det ikke er pga store dæk og fælge, at den ikke kan køre det den skal. Med mindre man deltager i et økoløb så er det da i daglig brug fuldstændig ligegyldigt, der er i praksis så mange andre forhold der influerer på forbruget. Ja den kører længere pr liter jo langsommere man kører.
    Og lige en rettelse:
    Gute Fahrt!


  • #17   4. apr 2013 Hej jeg køre med 163 hp version som dig. Kører kun motorvej omkring 16km/l på mine vinterdæk og 15 på brede 19 tommer 265/35-19, håber det hjælper dig.
    HØJ


  • Henning W.
    Henning W. Tilmeldt:
    apr 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #18   15. apr 2013 Hejsa. Tillykke med den meget fine bil. Det er min den gamle, så jeg ved jo ALT om den. Jeg har haft fornøjelsen af den i 3½ år indtil den indgik i en byttehandel til Sand Jensen i februar måned på en 530d. Har kørt til Italien i den 3 somre i træk og her var gennemsnittet ca. 16,1 km/l. Men gennemsnitligt forbrug med blandet kørsel skal du ikke regne med mere end det du opgiver. Og du behøver ikke tænke på filtre osv. Jeg har overholdt alle service (var meget hysterisk med netop det). Du er meget velkommen til at henvende dig, hvis du har spørgsmål.

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #19   2. jul 2016 få renset din egr-ventil. og kontroller vacuum-slangerne der sidder på den. de kan godt blive møre og revne

  • Claus M
    Claus M Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Svar: 7
    #20   20. jan 2018 Luftmassemåler og MAP-sensor er også en god ide at skifte

Kommentér på:
Bmw 320d kører ikke langt på literen

Annonce