8.261 visninger
|
Oprettet:
Audi A3 2.0 fsi {{forumTopicSubject}}
Overvejer kraftigt at købe en A3 2.0 fra 2005. Den har gået 140 og står serviceret og pæn på det ydre. Er der nogle som har dårlige oplevelser med versionen. Ved godt det er VAG, men udover det generelle brok, er der så nogle som har haft problemer/set artikler med evt. elektronik, motor/gearkasse eller noget tredje?
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.548
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Jeg har ikke undersøgt prisforskellen, men med mindre den er <i>enorm</i>, ville jeg - som Lasse også skriver - helt sikkert vælge den med turbo i stedet.
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 25
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
Har sgu aldrig været særlig stor tilhænger af turbo, og på 2.0 trækker det vel over 200 heste, som går lige i kaskoen.
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
mar 2005
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 6 Emner: 60 Svar: 2.394
Så hav lige ca 6000,- i gemmerne til udskiftning af knastkæde og strammer.
Ellers syntes jeg bare de køre fint.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Nå, ingen grund til at køre mere i det. Det er en udmærket motor, men en anelse sløv. Ikke meget, men alligevel ...
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
Bay - Den største og første grund til, at jeg er lidt anti-turbo pt. er pga. forsikring. Plus turbo på små benzin motorer virker lidt meningsløst. Og ja, har kørt både audi og vw tdi modeller med turbo, og de kører helt fint ja, men priserne er også derefter
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Downsize turbomotorer er blot en måde at lave økonomiske biler med en tålelig effekt. Ideen er for så vidt smart nok.
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 32 Svar: 824
Nu du nævner chip - har bare en forestilling om at over 200 på fwd er meningsløst, ihvertfald i de lavere gear. Helt sikkert, at det har meget at gøre med moment, vægtfordeling og dæk, men det er vel bare en præference-sag.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.246
Det er heller ikke, fordi jeg er særligt stærk fortaler for TFSI, men mere turbobiler generelt. Det var så bare FSI-motoren, der var i tale i denne tråd.
En TFSI med 200 hk er bestemt ikke meningsløst. Heller ikke en med 300 hk eller 400 hk, for den sags skyld.
mar 2008
Følger: 72 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 205 Svar: 1.859
FWD virker fint, dog kan man ikke burge 1 gear til så meget, men den regel gælder jo stort set alle FWD biler.. Min laver 380 hk ca og står fint fast i andet gear, det kommer meget an på opsætning, undervogn, dæk osv.
En Golf GTI er jo også en FWD TFSI.
Audi A3 2.0 fsi