{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.261 visninger | Oprettet:

Audi A3 2.0 fsi {{forumTopicSubject}}

Overvejer kraftigt at købe en A3 2.0 fra 2005. Den har gået 140 og står serviceret og pæn på det ydre. Er der nogle som har dårlige oplevelser med versionen. Ved godt det er VAG, men udover det generelle brok, er der så nogle som har haft problemer/set artikler med evt. elektronik, motor/gearkasse eller noget tredje?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Audi A3 2.0 fsi
  • #1   25. mar 2013 Se på hvem der har haft den, er den møj-gejlet eller står den standard? Det fortæller MEGET om hvordan standen på bilen er

• #2   25. mar 2013 Motoren er meget holdbar. Nu er det godt nok ikke en TFSI, men en FSI (den turbo). Har du overvejet en turbo udgave?

• #3   25. mar 2013 Jeg har hørt, at turboen har det med at blive væk på netop de modeller smiley

Jeg har ikke undersøgt prisforskellen, men med mindre den er <i>enorm</i>, ville jeg - som Lasse også skriver - helt sikkert vælge den med turbo i stedet.

• #4   25. mar 2013 Jeg har en kolega der har sådan en bil. Han har fået ny motor i fordi at lige den motor har problemer med den kæde der sidder imellem de to knaster. Det er noget med at kædestammeren går til også hopper den på den ene knast.

• #5   25. mar 2013 Det er en tidligere firmabil, som er blevet privat købt efterfølgende, men står standard mere eller mindre. Desuden er det også lidt generaliserende, at antage 'stylede' biler er blevet smadret rundt i gear, fart og sving smiley

Har sgu aldrig været særlig stor tilhænger af turbo, og på 2.0 trækker det vel over 200 heste, som går lige i kaskoen.

• #6   25. mar 2013 Prisen på forsikring gør nok en forskel. Nogle sleskabers grænse går dog ved 210 hk for hvad der bliver rigtig dyrt. Du får MEGET mere motor for pengene med en TFSI.

• #7   25. mar 2013 Det er en fin nok motor, det eneste jeg rigtig er stødt på er kæden mellem knasterne, godt kan larme.
    Så hav lige ca 6000,- i gemmerne til udskiftning af knastkæde og strammer.
    Ellers syntes jeg bare de køre fint.

• #8   25. mar 2013 Aldrig været tilhænger af turbo? Har du <i>prøvet</i> en bil med turbo? smiley

Nå, ingen grund til at køre mere i det. Det er en udmærket motor, men en anelse sløv. Ikke meget, men alligevel ...

• #9   25. mar 2013 Det er vel bare penge på kontoen til potentielle udgifter, men hvis der ikke er andet, end kæden lyder det da ikk for slemt.

Bay - Den største og første grund til, at jeg er lidt anti-turbo pt. er pga. forsikring. Plus turbo på små benzin motorer virker lidt meningsløst. Og ja, har kørt både audi og vw tdi modeller med turbo, og de kører helt fint ja, men priserne er også derefter smiley Måske når jeg er elitebillist om halvandet år..

• #10   25. mar 2013 Så kan jeg bedre forstå argumenterne - hvis det er pga. prisen smiley

Downsize turbomotorer er blot en måde at lave økonomiske biler med en tålelig effekt. Ideen er for så vidt smart nok.

• #11   25. mar 2013 Hvis du mener at Turbo og benzin ikke hører sammen, så har du i hvert fald aldrig kørt en TFSI smiley De er ret specielle da de laver en del moment i forhold til andre benzin biler. Smid en chip på sådan en motor og du vil ALDRIG køre andet. I shit you not.

• #12   25. mar 2013 Sjovt i begge sidder i SEAT og argumenterer for tfsi smiley Nu vil jeg ikke tale imod noget jeg ikke har kørt, men tfsi fwd er ikke så tiltalende i min verden..

Nu du nævner chip - har bare en forestilling om at over 200 på fwd er meningsløst, ihvertfald i de lavere gear. Helt sikkert, at det har meget at gøre med moment, vægtfordeling og dæk, men det er vel bare en præference-sag.

• #13   25. mar 2013 Nu er min Seat jo ikke ligefrem en TFSI smiley

Det er heller ikke, fordi jeg er særligt stærk fortaler for TFSI, men mere turbobiler generelt. Det var så bare FSI-motoren, der var i tale i denne tråd.

En TFSI med 200 hk er bestemt ikke meningsløst. Heller ikke en med 300 hk eller 400 hk, for den sags skyld.

• #14   25. mar 2013 TFSI motoren sidder jo i både VW, Seat, Skoda og Audi...

FWD virker fint, dog kan man ikke burge 1 gear til så meget, men den regel gælder jo stort set alle FWD biler.. Min laver 380 hk ca og står fint fast i andet gear, det kommer meget an på opsætning, undervogn, dæk osv.

En Golf GTI er jo også en FWD TFSI.

Kommentér på:
Audi A3 2.0 fsi

Annonce