{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.533 visninger | Oprettet:

Nubira vil ikke stoppe {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Vi har lige købt en Chevrolet Nubira 1,6 stc.
Vi startede med at køre den på værksted da den skulle ha service + tandrem skift og ujevn tomgang.

Men nu opdagede jeg lige her idag, at når bilen var tændt så kunne jeg dreje nøglen tilbage (som ville jeg slukke bilen) uden der skete noget og jeg kunne tage nøglen ud (bilen er stadig igang) Men når jeg så åbnede døren slukkede bilen. Men hvis døren står åben og jeg starter bilen så kan jeg godt slukke bilen med nøglen.
Dertil når bilen er slukket og alle døre er lukkede så tænder positions lyset + baglys og nummerplade lys efter ca 20-30 sek.

Hva dælen kan der være galt.?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nubira vil ikke stoppe
  • #1   28. mar 2013 Min gamle astra gjorde det samme. Der var det bundstykket i tændingslåsen der var færdigt. Jeg kan ikke forklare hvorfor man skal åbne døren for at den slukker. Jeg skulle åbne bagklappen..

  • #2   28. mar 2013 Vil skyde på bundstykket er færdigt normalt når man har lys på og stopper bilen og åbner døren slukker lyset.selv når du så sætter nøglen i låsen tænder lyset igen .det er lavet som sikkerhed for at man ikke glemmer at slukke lyset. Har du ikke den der irriterende bib lyd så snart du sætter nøglen i låsen med åben dør

  • #3   28. mar 2013 Okay. Min mekanikker menete også at det var bundstykket. Så han har fået bilen så håber han kan fixe et eller andet da vi skal til sverige i påsken. (Eller der sker måske ikke noget ved at køre med det.)

  • #4   28. mar 2013 Er der alarm i den evt? Magicar eller lignende. smiley

  • #5   28. mar 2013 Vi kunne sagtens køre med det. Kørte da en måned eller to... Men ingen garanti for at du kan. smiley

  • #6   29. mar 2013 Jeg ved 100% hvad fejlen er. Det er ikke bundstykket. skriv i en pm så forklarer jeg dig problemet.

  • #7   29. mar 2013 Så vi andre må ikke vide det. Need to know insider viden. Top hemmeligt...

  • #8   29. mar 2013 Der er jo en grund til at visse firmaer bruge mange mange tusind kr om året på at uddanne folk, jeg hjælper gerne folk, men jeg synes ikke at alle fif behøver gå ud til alle folk, der blir i øjeblikket taget for mange kunder fra de aut.værksteder, så man skal vel gøre noget for at holde på sin kundekreds. Men lad ham da skifte bundstykket på den, men det er penge ud af vinduet..... Kan da sige at det har noget med sprinkleren at gøre, så folk som kender fejlen ved hvad jeg snakker om. har lavet chevrolet/daewoo siden 2002, så kender lidt til dem.

  • #9   29. mar 2013 hehehe sejt... bilen vil ikke slukke pga sprinkleren? fuck den må være skruet alternativt sammen så'n en snot æske. smiley

  • #10   29. mar 2013 Jaa det er jo altid nemt at spille smart når man ik kender fejlen 100%, ik bob o, som kører fnat, undskyld Fiat....

  • #12   29. mar 2013 LOL


  • #13   29. mar 2013 Ja de bruger samme lorte slanger som opel, og nej de smulder ik men knækker faktisk midt over, og ja så når de knækker så løber sprinklervæsken ned i det store multistik, som styrer bagklaps låsen, så nej selvom det ik er svært at finde på nettet, så kan det stadig være godt at holde sådan nogle fif for sig selv, da kunden som så har problemet muligvis kommer på et aut.chevrolet værksted, så de kan tjene penge som deres folk er uddannet til.


  • #15   29. mar 2013 Jesper G : fik du samtidig set at der osse er en nissan i stalden som dig, før du selv spiller "king know it all". smiley

  • #16   29. mar 2013 Det har ik noget at gøre med at være uærlig, men forestil dig at jeg er den første som får sådan en bil ind, jeg fejlsøger måske 3-4 timer før jeg finder fejlen, og det kan man jo ik klantra kunden for når det "bare" er en sprinkler slange som skal skiftes, nej så næste gang man får sådan en bil ind, så siger man måske det tager 1½ time at lave´, pga man allerede kender fejlen. Jeg som Nissan tekniker kender så mange fejl som de små uaut.værksteder ik kender til, så derfor smider de deres kunde biler op til os, og det er vi jo glade for, men hvis alle fif blev lagt ud (som de nok gør på nettet et eller andet sted) så ville vi jo ik få de kunder. håber du kan se hvad jeg mener. Og jeg har skrevet med trådstarter her og forklaret ham problemet. du kan bestemt ik sammenligne tyske og danske værksteder, eks får du lavet meget mere på dit service her i danmark end du gør i tyskland og sverige for den sags skyld. vi får mange kunder som kommer ind 1-2 mdr efter du har fået lavet service i tyskland/sverige hvor der er så meget galt med deres biler, fordi de yder ikke samme service derfor er deres priser også lavere, og i sverige er størstedelen af folk på værkstederne ikke uddannet mekaniker, men har en anden uddannelse.

  • #17   29. mar 2013 Og smarte Bob, hvis du så ser i bunden af min tekst på min GAMLE nissan primera, står der sgu at den er solgt.... Så stop din flabet attitude., og læs tingene for du udtaler dig...

  • #18   29. mar 2013 puuuuuuha der skal ikke meget til at pisse dig af hva? jeg kommenterede bilen, du blev personlig og nu er du tøsefornærmet? smiley

  • #19   29. mar 2013 Fordi du kommer med smarte bemærkninger, du skriver snot æske om mandens nubira, ja det er ik verdens dyreste men ingen grund til at kalde det en snot æske. Vi har jo ikke alle råd til at kører rundt i fine gule fiat og rustne gamle nissaner. Folk som dig skulle bare holdes væk for sådan et forum, du kommer ikke med nogle gode fif til manden, du sviner kun hans bil. Og by the way, "king know it all" det er vist at blive personlig... Udstemme til dig BOB O.

  • #20   29. mar 2013 wauh..... Jam hva faen... bare du har fået det bedre. ^^

  • #21   29. mar 2013 Det har jeg. det er skønt. Og vigtigst af alt håber jeg at trådstarter får lavet hans bil, så den virker som sådan en udemærket bil skal. God påske til alle som hjælper folk i forum, og til dig Bob O, fuck dig.

  • #22   29. mar 2013 sure kælling. hahahaha

  • #23   29. mar 2013 Nope, hehehehehehehe...

  • #25   29. mar 2013 Jesper G

    Grunden til at mange folk ikke gider bruge autoriserede værksteder, er at autoriserede værksteder tro det er helt i orden at de er 3-800 kroner dyrere i timen. Og oven i købet, så mener de heller ikke at det haster at få Hr. Hansens bil klar.
    De forventer også, som Morten D siger, at folk bare stiller bilen, og betaler regningen uden spørgsmål. De bliver næsten fornærmet hvis man beder om et overslag inden man overdrager nøgler...

    Og en sidste ting. Jeg vil SKIDE højt og flot på om et autoriseret værksteder bruger 2 eller 200 timer på at finde en fejl. Hvis det er en fejl i produktionen, så er det producentens ansvar, og det skal da aldrig lægges over på forbrugeren. Og hvis det bliver en reklamationsfejl, så er det producenten der bør betale, og så får i også pengene refunderet. Og så skal i ikke skjule sådanne fejl. Det burde oplyses offentligt, så den private person ikke skal punge ud, pga producentens inkompetence!

    I udnytter bare at kunden betaler, for så er det ikke jeres ellers producentens pung det går ud over... Bræk....


  • #26   29. mar 2013 Både thomas og morten jeg vil give jer ret i nogle af de ting i siger, men på det mærkeværksted jeg arbejder på og har gjort de sidste 11 år, der tager vi altså ik kunden i røven, fordi vi lever sgu af vores kunder og det skulle vi gerne blive ved med. Og det med at det skulle være producenten som har sat en forkert ting i i produktionen, det passer så ik i det her tilfælle, slangen blir hård med tiden pga bagklappen åbner og lukker utallige gange. (og ja der er vi enige om at det burde den kunne klare) .Og vi gør alt for at få Hr.Hansens bil klar hurtigst muligt, i kan ikke skære alle mærkeværksteder over en kam, der er altså forskel på værkstederne. Og nej folk betaler ik bare idag, det gjorde de før i tiden, (jo nogle få betaler bare regningen uden at spørge) men ellers skal alle have skåret ud i pap hvad diverse ting koster. folk idag vil eks. ikke have skiftet begge viskerblade foran hvis kun det ene er defekt, før i tiden skiftede man alle 3 hvis der sad det på bilen uden at ringe til kunden, fordi det var en selvfølge at bilen var 100% iorden når de hentede den. Og Thomas jeg kan hører at du aldrig har arbejdet med reklamations arbejde på et auto værksted, vi får BESTEMT ikke alle penge refunderet, hvis jeg bruger 5 timer på en fejlsøgning så gir de mere eller mindre kun for udbedring af fejlen og måske 1 time for fejlsøgning, så den går altså ik den der, det skal du ik udtale dig om når du ik kender til det.
    Og Morten den episode med din OPC det kunne ligeså godt have været sket på eks. et automester værksted.


  • #27   29. mar 2013 Jesper G

    Hvem er det lige der udtaler sig om ting de ikke ved? Jeg skrev at det BØR være producenten der betaler. Og du ved da ikke hvor jeg har arbejdet og desuden, bare fordi den producent du arbejder "under" ikke betaler den fulde omkostning, så er det da ikke sikkert at det er sådan alle steder. Vi må ikke skære alle mærkeværksteder over en kam, men det er ok at du som grisk mekaniker skærer alle kunder over en kam??

    Og så er der forskel på en alminelig reklamation og så en decideret fejl i produktionen, som bliver redegjort for og og krævet udbedret på alle solgte eksemplarer...


  • #28   30. mar 2013 Så burde det jo også være producenten som skal betale en ny bagskærms kant til din gamle rustne bmw, pga de har brugt lorte metal til at fremstille den med..... På denne bil er det ikke en dicideret fejl i produktionen, slangen og stik sidder som de skal, men slangen bliver bare hård med tide, ligesom din bmw ruster med tiden. Og jeg ved ik hvorfor jeg skal kaldes grisk, det synes jeg du må komme med en forklaring på. Der er jo ikke 2 kunder som er ens. nu har vi 3 mærker der hvor jeg er og jo man kan ikke bare hive penge ud af producenten for fejlsøgning mere, det var nemmere før i tiden, men idag er de virkelig stramme. Og nej jeg ved ikke hvor du arbejder, eller har arbejdet, hvis du overhoved arbejder. Jeg vil da ikke håbe at du er mekaniker ihvertfald.

  • #30   30. mar 2013 Jesper G

    Hvis du nu læste hvad jeg skrev, så havde du læst, at jeg skrev at der var forskel på almindelig reklamation og så decideret produktionsfejl.

    Nu ved jeg jo ikke noget om alderen på pågældende bil, og man kan jo ikke sige hvor længe sådan et stykke slange skal kunne holde. Men min bmw er jo af ældre dato, men havde det været en nyere bil, så kunne det da meget vel være dækket ind af rust garanti.

    Jeg kalder dig grisk, fordi dit syn på hvordan man skal holde på sine kunder er egoistisk. Som mærkeværksted burde i vinde kundernes trofasthed, ved at yde en god service. Ja, jeg ved godt at det er surt at bruge x antal timer på at finde en fejl. Men hvis i så har en inkompetent mekaniker ansat, så kan han være 6 timer om at finde samme fejl, som en god mekaniker havde fundet efter 2-3 timer. Men regningen sender i jo bare videre.
    Så man kan ikke klandre folk for at bruge billigere værksteder, når man oftre kan få 12 timers arbejde, for samme pris som man skal give for 6 timers arbejde på et mærkeværksted. Og der er jo slet ingen grund til at tage så skyhøje timepriser, som nogle mærkeværksteder tager.

    Og jo, jeg arbejder.Du kan skam ikke provokere mig, med en hentydning om at du ikke tror jeg har et job. Men jeg er da glad for at jeg ikke får lavet bil der hvor du er ansat.... Bare fordi jeg ikke kan sætte mig ind i jeres pengepugeri, er det da ikke ensbetydende med at jeg er en dårligere mekaniker end dig. Måske jeg bare er mere kundeminded end grisk..
    Som sagt ved jeg ikke hvor gamle de Nubira´er er, når det nævnte problem dukker op. Det kan jo være at den sprinklerslange knækker, fordi den bukker over en kant eller over samme lille koncentrerede sted hver gang. Måsker der skulle være en større "sløjfe/bue" på. Eller det kunne måske forlænge levetiden, hvis man lagde noget beskyttelse udenom, eller en fjeder så man fordelte belastningen ud over et større stykke.

    I fortæller det vel heller ikke til kunden. Der siger i vel bare at multistikket var iret, eller der var en løs forbindelse, uden at fortælle dem hvorfor.. Så renser i stikket og skifter i slangen, og så kommer de igen om nogle år, når problemet er der igen.


  • #31   30. mar 2013 Morten. jeg forstår dig udemærket og vil give dig ret, det er fornuftige ting du kommer med der. MEN:
    Thomas, nogle af de ting du skriver er til at lukke op og skide i, eks sidder der en fjeder i slangen som knækker, så luk nu røven med at kommentere den slange da du intet ander om den. de andre punkter du kommer med er også bare noget du selv tror, vi laver da kundens bil så de ik skal komme igen med samme fejl, fordi så blir de da først utilfredse, Og ja der er forskel på reklamation og produktions fejl, og som jeg skrev før, det her er en reklamations fejl som ikke er på alle biler og ikke en produktionsfejl.Og jeg klandre bestemt ikke folk for at bruge de mindre uaut. værksteder, hvis jeg ik selv var mekaniker så ville jeg da nok også benytte dem. Nu har vi heldigvis lige fået vores tal om hvor gode vi er omkring kundetilfredshed, og der ligger vi som landets 3 bedste inden for vores bilmærke, og hvordan kan du udtale dig om hvorledes du er mere kundeminded end jeg er. jeg udfører jo bare mit arbejde som mekaniker og lader værkførene om at snakke med kunderne, så er det da op til dem at fortælle om det er slangen eller multistikket som er irret, jeg skriver jo bare på arbejdskortet hvad fejlen er. Og hvis vi skal til at blive personlige, så håber jeg sgu ik at du er inden for et fag hvor man skal være kundeminded, fordi du lyder sgu som et kæmpe fjols. Jeg har ikke en eneste gang i denne tråd udtalt mig om ting jeg ikke vidste noget om i denne sag. Du kommer med konklusioner som du selv opfinder, kan godt være at man kan se du har ret i nogle af de konklusioner du kommer med. Men lad os da stoppe her, inden der går alt for meget tøseri i den, vi er her for at hjælpe hinanden men vi kunne jo starte en tråd omkring hvad folk synes om mærkeværksteder og uaut. værksteder, også få folks meninger, selvom jeg godt ved at de fleste vil kører på de små værksteder for at spare penge.


  • #32   30. mar 2013 Tror altså også, at hvis værkstederne ikke tog overpriser, var det slet ikke nødvendigt at "skjule" div. fif....

  • #33   30. mar 2013 Ja det har du nok ret i Brian O.. Vi har også skåret ned i vores time pris for at holde på nogle kunder, men vi tager vist stadig 689kr plus moms i timen.

  • #34   30. mar 2013 Jesper G

    Det er da DIG der drager konklusioner!! Jeg har på INTET tidspunkt sagt at jeg ved noget om den slange! Jeg har skrevet hvad der KUNNE være af problemer med slanger. Igen så læser du ikke hvad jeg skriver, men hvad du gerne VIL læse.

    Og så her jeg på intet tidspunkt sagt at jeg var bedre end dig. Jeg har sagt at jeg ikke nødvendigvis er en dårligere mekaniker. Og så har jeg sagt at jeg måske er mere kundeminded end jeg er grisk.

    Hvorfor håber du at jeg ikke er indenfor et fag hvor man skal være kundeminded? Det er jeg tilfældigvis, og kunderne ringer da og roser mig UDEN at vi selv sætter en undersøgelse igang om kundetilfredshed. Og du udtaler dig tilsyneladende selv om hvad andre burde arbejde med, hvad andre kan finde ud af, du drager selv konklusioner og bliver selv personlig. Alle de ting du selv kritisere andre for at gøre. Det eneste der mangler nu, er at du svare "Det gør jeg kun fordi i gjorde det først".
    Heraf kan jeg så konkludere at du er et dobbeltmoralsk fjols af højeste grad!


  • #35   30. mar 2013 Jesper G

    Og så fik du også lige selv raget en udestemme til dig for at blive personlig, da du jo selv deler dem ud til andre. Jeg tager gerne en retur for at svare dig tilbage med samme attitude. Men jeg synes ikke du skal have så travlt med hvad andre gør.

    Fortsat god påske til dig og alle andre herinde. smiley


  • #36   30. mar 2013 Kom lige til at tænke på min kammerats golf 3...hehe....den havde også en fejl, så han kunne tage nøglen ud...men løsningen lå lige for...trykkede han på hornet gik den nemlig ud..:-D

  • #37   30. mar 2013 Brian O *Præsident*

    Ha ha ha. Jamen det er nogle sjove løsninger der er en gang imellem. Som sagt kunne min gamle Astra G heller ikke slukke. Jeg kunne også dreje nøglen og tage den ud. Jeg kunne tænde og slukke lys, åbne døre og så videre. Men lige så snart jeg åbnede bagklappen, så gik den ud. Så skiftede jeg bundstykket, og der har ikke været noget siden.


  • #38   30. mar 2013 Er det her ikke at drage egne konklusioner: Og oven i købet, så mener de heller ikke at det haster at få Hr. Hansens bil klar. De forventer også at folk bare stiller bilen, og betaler regningen uden spørgsmål. De bliver næsten fornærmet hvis man beder om et overslag inden man overdrager nøgler...Og hvis det bliver en reklamationsfejl, så er det producenten der bør betale, OG SÅ FÅR I PENGENE REFUNDERET....
    3 gange drager du dine egne konklusioner, og ingen af dem passer. Jeg drager ingen konklusioner jeg fortæller dig hvordan verden hænger sammen.
    Og hvem siger at vi selv sætter en undersøgelse igang med kundetilfredshed, det er konceren som består af 100 vis af forhandler, som sætter undersøgelsen igang, så der igen drager du din egen konklusion om at vi sætter undersøgelsen igang. Så du fik da også lige en udstemme. Også drager jeg ingen konklusioner om hvorledes andre burde arbejde osv, jeg skrev om dig, jeg HÅBER ikke at du arbejder med noget serviceminded... det er ingen konklusion, det er et håb...der er forskel lille per...


  • #39   30. mar 2013 Og til sidst, du siger at du er glad for at du ik får lavet bil der hvor jeg arbejder, det er jeg skam også, for det første har du ikke råd til det, og for det andet kan det ikke betale sig at kører det lig til bil du har der på værksted. GOD PÅSKE....
    Og undskyld, det var vist 2 konklusioner jeg kom med der, det kan jeg godt stå inde for...


  • #40   30. mar 2013 Ja, forhandlere som du også på en måde arbejder ind under. Og bare fordi du ved hvordan det lige foregår ved jeres mærker, så ved du ikke alt i verden. Du drager da konklusioner, når du prøver at fortælle mig hvad jeg mener, i stedet for at læse hvad jeg skriver.

    Og det jeg skriver, ved jeg personligt fra mærkeværksteder, det er ikke en konklusion jeg selv drager. Jeg har selv været ved et, og kender flere der arbejder der. Jeg sagde jo ikke direkte at det er sådan i gør. Men bare at mærkeværksteder ofte er sådan. Jeg kommer også selv på et mærkeværksted med min bil. Så ja, de ting jeg skriver har jeg personligt oplevet, så er det ikke konklusioner jeg selv drager, men konstateringer...


  • #41   30. mar 2013 Ha ha ha. Du gjorde selv nar af Bob O for at konkludere hvad du kører i. Men jeg kører ikke i Bmw´en mere.Ha ha ha!

    Desuden har jeg rigeligt råd til at komme på jeres værksted, med de priser du oplyser, men det er ikke ensbetyden med at jeg har lyst. Synes stadig det er pengepugeri at forlange så høj en timeløn og jeg tjener med garanti mere end du gør, hvis du er mekaniker.


  • #42   30. mar 2013 Ja du kan dreje det som du vil, men du kan ikke løbe fra det du har skrevet... Og jeg har heller ik sagt at jeg ved alt i verden, det er din konklusion IGEN...men ja du lyder virkelig selv mega klog, også arbejder du sikkert på et lille uaut.værksted.

  • #43   30. mar 2013 Hahaha, du kommer fra fyn, derover har i vel ik engang set en 1000kr seddel..hehehe... jeg tjener rigeligt som tekniker... men du kan jo skrive hvad du tjener, så kan vi se hvem der tjener mest, også burde du nok også skrive hvad du laver.....

  • #44   30. mar 2013 Det er sagen uvedkommende hvad jeg laver. Men jeg er ikke mekaniker mere, så nej, jeg arbejder ikke på et lille autoværksted. Men jeg har heller ikke storhedsvanvid. Det er fint at du prøver at virke nedladende, bare fordi jeg ikke lige kommer fra det store fine Sjælland. Men jeg kan da fortælle at jeg tjener rigeligt til at jeg betaler topskat og lidt til... Og vi har sgu mange værksteder herovre der er dyrere end jeres, jeg kommer der bare ikke.

    Apropos penge. Så er vi fynboer og jyder jo mere kreditværdige end jer sjællændere. I skal jo betale før i må køre over broen - vi må godt vente og betale bagefter....


  • #45   30. mar 2013 Haha den var meget fed den med broen... Du er ikke nedladende eller hva? Jeg tror ikke at du finder en mekaniker på fyn som tjener mere end en mekaniker i hovedstadsområdet.... Haha, topskat ligger da kun fra 400 tusind kr, den er jeg bestemt også over OG MERE TIL...... jaa fyn er stor og fin.... det er jo noget dyrere at købe hus osv her på sjælland....

  • #46   30. mar 2013 puha efter og have læst det meste af tråden, har alle lidt ret på den ene og lidt på den anden måde. ( er selv selvstændig mekaniker,)

    og alt i alt handler det om tilid til værkstedet, intet andet,

    og den bedste reklame man kan lave er fra mund til mund med tilfredse kunder sådan er mit kommet igang,

    lækker lørdag og god påske,


  • #47   30. mar 2013 Fedt indslag Kasper s, og hatten af for dig at springe ud i det. God påske til dig også.

  • #48   30. mar 2013 Jesper G

    Det er da fint nok. Jeg kan bare ikke se hvor vores økonomi har noget med emnet at gøre. Og du har dine holdninger, og jeg har mine. Kan sagtens se fornuften i nogle af de ting du siger. Jeg er bare ikke tilhænger af at man skal være "tvunget" til at betale op imod 1000 kroner i timen, eller endda mere nogle steder, bare fordi at det værksted er "eksperter" i mit bilmærke. Det bliver ofte for stort og for upersonligt. Men jeg har skam også gode erfaringer med store mærkeværksteder. Og du har da ret i at de ofte er bedre til tekniske fejl, end det lille lokalværksted.


Kommentér på:
Nubira vil ikke stoppe

Annonce