Nubira vil ikke stoppe {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Vi har lige købt en Chevrolet Nubira 1,6 stc.
Vi startede med at køre den på værksted da den skulle ha service + tandrem skift og ujevn tomgang.
Men nu opdagede jeg lige her idag, at når bilen var tændt så kunne jeg dreje nøglen tilbage (som ville jeg slukke bilen) uden der skete noget og jeg kunne tage nøglen ud (bilen er stadig igang) Men når jeg så åbnede døren slukkede bilen. Men hvis døren står åben og jeg starter bilen så kan jeg godt slukke bilen med nøglen.
Dertil når bilen er slukket og alle døre er lukkede så tænder positions lyset + baglys og nummerplade lys efter ca 20-30 sek.
Hva dælen kan der være galt.?
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 1 Emner: 16 Svar: 1.881
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 25 Svar: 1.064
jan 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 5 Emner: 10 Svar: 14
mar 2004
Følger: 90 Følgere: 89 Biler: 3 Emner: 78 Svar: 965
jul 2007
sep 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 18 Svar: 128
jul 2007
sep 2004
apr 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 122 Svar: 4.248
sep 2004
maj 2004
Følger: 16 Følgere: 18 Biler: 2 Emner: 113 Svar: 3.388
sep 2004
apr 2007
sep 2004
sep 2004
apr 2007
sep 2004
apr 2007
sep 2004
apr 2007
sep 2004
jul 2007
Grunden til at mange folk ikke gider bruge autoriserede værksteder, er at autoriserede værksteder tro det er helt i orden at de er 3-800 kroner dyrere i timen. Og oven i købet, så mener de heller ikke at det haster at få Hr. Hansens bil klar.
De forventer også, som Morten D siger, at folk bare stiller bilen, og betaler regningen uden spørgsmål. De bliver næsten fornærmet hvis man beder om et overslag inden man overdrager nøgler...
Og en sidste ting. Jeg vil SKIDE højt og flot på om et autoriseret værksteder bruger 2 eller 200 timer på at finde en fejl. Hvis det er en fejl i produktionen, så er det producentens ansvar, og det skal da aldrig lægges over på forbrugeren. Og hvis det bliver en reklamationsfejl, så er det producenten der bør betale, og så får i også pengene refunderet. Og så skal i ikke skjule sådanne fejl. Det burde oplyses offentligt, så den private person ikke skal punge ud, pga producentens inkompetence!
I udnytter bare at kunden betaler, for så er det ikke jeres ellers producentens pung det går ud over... Bræk....
sep 2004
Og Morten den episode med din OPC det kunne ligeså godt have været sket på eks. et automester værksted.
jul 2007
Hvem er det lige der udtaler sig om ting de ikke ved? Jeg skrev at det BØR være producenten der betaler. Og du ved da ikke hvor jeg har arbejdet og desuden, bare fordi den producent du arbejder "under" ikke betaler den fulde omkostning, så er det da ikke sikkert at det er sådan alle steder. Vi må ikke skære alle mærkeværksteder over en kam, men det er ok at du som grisk mekaniker skærer alle kunder over en kam??
Og så er der forskel på en alminelig reklamation og så en decideret fejl i produktionen, som bliver redegjort for og og krævet udbedret på alle solgte eksemplarer...
sep 2004
jul 2007
Hvis du nu læste hvad jeg skrev, så havde du læst, at jeg skrev at der var forskel på almindelig reklamation og så decideret produktionsfejl.
Nu ved jeg jo ikke noget om alderen på pågældende bil, og man kan jo ikke sige hvor længe sådan et stykke slange skal kunne holde. Men min bmw er jo af ældre dato, men havde det været en nyere bil, så kunne det da meget vel være dækket ind af rust garanti.
Jeg kalder dig grisk, fordi dit syn på hvordan man skal holde på sine kunder er egoistisk. Som mærkeværksted burde i vinde kundernes trofasthed, ved at yde en god service. Ja, jeg ved godt at det er surt at bruge x antal timer på at finde en fejl. Men hvis i så har en inkompetent mekaniker ansat, så kan han være 6 timer om at finde samme fejl, som en god mekaniker havde fundet efter 2-3 timer. Men regningen sender i jo bare videre.
Så man kan ikke klandre folk for at bruge billigere værksteder, når man oftre kan få 12 timers arbejde, for samme pris som man skal give for 6 timers arbejde på et mærkeværksted. Og der er jo slet ingen grund til at tage så skyhøje timepriser, som nogle mærkeværksteder tager.
Og jo, jeg arbejder.Du kan skam ikke provokere mig, med en hentydning om at du ikke tror jeg har et job. Men jeg er da glad for at jeg ikke får lavet bil der hvor du er ansat.... Bare fordi jeg ikke kan sætte mig ind i jeres pengepugeri, er det da ikke ensbetydende med at jeg er en dårligere mekaniker end dig. Måske jeg bare er mere kundeminded end grisk..
Som sagt ved jeg ikke hvor gamle de Nubira´er er, når det nævnte problem dukker op. Det kan jo være at den sprinklerslange knækker, fordi den bukker over en kant eller over samme lille koncentrerede sted hver gang. Måsker der skulle være en større "sløjfe/bue" på. Eller det kunne måske forlænge levetiden, hvis man lagde noget beskyttelse udenom, eller en fjeder så man fordelte belastningen ud over et større stykke.
I fortæller det vel heller ikke til kunden. Der siger i vel bare at multistikket var iret, eller der var en løs forbindelse, uden at fortælle dem hvorfor.. Så renser i stikket og skifter i slangen, og så kommer de igen om nogle år, når problemet er der igen.
sep 2004
Thomas, nogle af de ting du skriver er til at lukke op og skide i, eks sidder der en fjeder i slangen som knækker, så luk nu røven med at kommentere den slange da du intet ander om den. de andre punkter du kommer med er også bare noget du selv tror, vi laver da kundens bil så de ik skal komme igen med samme fejl, fordi så blir de da først utilfredse, Og ja der er forskel på reklamation og produktions fejl, og som jeg skrev før, det her er en reklamations fejl som ikke er på alle biler og ikke en produktionsfejl.Og jeg klandre bestemt ikke folk for at bruge de mindre uaut. værksteder, hvis jeg ik selv var mekaniker så ville jeg da nok også benytte dem. Nu har vi heldigvis lige fået vores tal om hvor gode vi er omkring kundetilfredshed, og der ligger vi som landets 3 bedste inden for vores bilmærke, og hvordan kan du udtale dig om hvorledes du er mere kundeminded end jeg er. jeg udfører jo bare mit arbejde som mekaniker og lader værkførene om at snakke med kunderne, så er det da op til dem at fortælle om det er slangen eller multistikket som er irret, jeg skriver jo bare på arbejdskortet hvad fejlen er. Og hvis vi skal til at blive personlige, så håber jeg sgu ik at du er inden for et fag hvor man skal være kundeminded, fordi du lyder sgu som et kæmpe fjols. Jeg har ikke en eneste gang i denne tråd udtalt mig om ting jeg ikke vidste noget om i denne sag. Du kommer med konklusioner som du selv opfinder, kan godt være at man kan se du har ret i nogle af de konklusioner du kommer med. Men lad os da stoppe her, inden der går alt for meget tøseri i den, vi er her for at hjælpe hinanden men vi kunne jo starte en tråd omkring hvad folk synes om mærkeværksteder og uaut. værksteder, også få folks meninger, selvom jeg godt ved at de fleste vil kører på de små værksteder for at spare penge.
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
sep 2004
jul 2007
Det er da DIG der drager konklusioner!! Jeg har på INTET tidspunkt sagt at jeg ved noget om den slange! Jeg har skrevet hvad der KUNNE være af problemer med slanger. Igen så læser du ikke hvad jeg skriver, men hvad du gerne VIL læse.
Og så her jeg på intet tidspunkt sagt at jeg var bedre end dig. Jeg har sagt at jeg ikke nødvendigvis er en dårligere mekaniker. Og så har jeg sagt at jeg måske er mere kundeminded end jeg er grisk.
Hvorfor håber du at jeg ikke er indenfor et fag hvor man skal være kundeminded? Det er jeg tilfældigvis, og kunderne ringer da og roser mig UDEN at vi selv sætter en undersøgelse igang om kundetilfredshed. Og du udtaler dig tilsyneladende selv om hvad andre burde arbejde med, hvad andre kan finde ud af, du drager selv konklusioner og bliver selv personlig. Alle de ting du selv kritisere andre for at gøre. Det eneste der mangler nu, er at du svare "Det gør jeg kun fordi i gjorde det først".
Heraf kan jeg så konkludere at du er et dobbeltmoralsk fjols af højeste grad!
jul 2007
Og så fik du også lige selv raget en udestemme til dig for at blive personlig, da du jo selv deler dem ud til andre. Jeg tager gerne en retur for at svare dig tilbage med samme attitude. Men jeg synes ikke du skal have så travlt med hvad andre gør.
Fortsat god påske til dig og alle andre herinde.
maj 2004
Følger: 80 Følgere: 317 Biler: 4 Emner: 1.391 Svar: 13.654
jul 2007
Ha ha ha. Jamen det er nogle sjove løsninger der er en gang imellem. Som sagt kunne min gamle Astra G heller ikke slukke. Jeg kunne også dreje nøglen og tage den ud. Jeg kunne tænde og slukke lys, åbne døre og så videre. Men lige så snart jeg åbnede bagklappen, så gik den ud. Så skiftede jeg bundstykket, og der har ikke været noget siden.
sep 2004
3 gange drager du dine egne konklusioner, og ingen af dem passer. Jeg drager ingen konklusioner jeg fortæller dig hvordan verden hænger sammen.
Og hvem siger at vi selv sætter en undersøgelse igang med kundetilfredshed, det er konceren som består af 100 vis af forhandler, som sætter undersøgelsen igang, så der igen drager du din egen konklusion om at vi sætter undersøgelsen igang. Så du fik da også lige en udstemme. Også drager jeg ingen konklusioner om hvorledes andre burde arbejde osv, jeg skrev om dig, jeg HÅBER ikke at du arbejder med noget serviceminded... det er ingen konklusion, det er et håb...der er forskel lille per...
sep 2004
Og undskyld, det var vist 2 konklusioner jeg kom med der, det kan jeg godt stå inde for...
jul 2007
Og det jeg skriver, ved jeg personligt fra mærkeværksteder, det er ikke en konklusion jeg selv drager. Jeg har selv været ved et, og kender flere der arbejder der. Jeg sagde jo ikke direkte at det er sådan i gør. Men bare at mærkeværksteder ofte er sådan. Jeg kommer også selv på et mærkeværksted med min bil. Så ja, de ting jeg skriver har jeg personligt oplevet, så er det ikke konklusioner jeg selv drager, men konstateringer...
jul 2007
Desuden har jeg rigeligt råd til at komme på jeres værksted, med de priser du oplyser, men det er ikke ensbetyden med at jeg har lyst. Synes stadig det er pengepugeri at forlange så høj en timeløn og jeg tjener med garanti mere end du gør, hvis du er mekaniker.
sep 2004
sep 2004
jul 2007
Apropos penge. Så er vi fynboer og jyder jo mere kreditværdige end jer sjællændere. I skal jo betale før i må køre over broen - vi må godt vente og betale bagefter....
sep 2004
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 7 Emner: 203 Svar: 1.032
og alt i alt handler det om tilid til værkstedet, intet andet,
og den bedste reklame man kan lave er fra mund til mund med tilfredse kunder sådan er mit kommet igang,
lækker lørdag og god påske,
sep 2004
jul 2007
Det er da fint nok. Jeg kan bare ikke se hvor vores økonomi har noget med emnet at gøre. Og du har dine holdninger, og jeg har mine. Kan sagtens se fornuften i nogle af de ting du siger. Jeg er bare ikke tilhænger af at man skal være "tvunget" til at betale op imod 1000 kroner i timen, eller endda mere nogle steder, bare fordi at det værksted er "eksperter" i mit bilmærke. Det bliver ofte for stort og for upersonligt. Men jeg har skam også gode erfaringer med store mærkeværksteder. Og du har da ret i at de ofte er bedre til tekniske fejl, end det lille lokalværksted.
Nubira vil ikke stoppe