{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.264 visninger | Oprettet:

Lyd fra gearkasse {{forumTopicSubject}}

http://www.bilgalleri.dk/video/off_topic/51283-lyd_fra_gearkasse_206_s16_

Bilen kører fint nok og det er kun når man "cruiser" i 5 gear mellem 50-65km i timen ved 1500-2000omdr er det noget jeres også har. Jeg går ud fra at lyden kommer fra gearkassen. Er mit 5 gear ved at dø eller er det bare almindelig fransk skavank. Der er blevet skiftet olie på gearkassen fornyeligt og har faktisk også hældt en halv dåse lindemann abcon den grå T additiv i da jeg skiftede olien. Bilen er en 206 s16 fra 2002 og har kørt dags dato 154.456km ved ikke hvor godt lyden er fanget på video men vil tro at den er så speciel at hvis man har hørt den før kan man kende den. Mener min fars xsara Picasso har samme lyd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lyd fra gearkasse
  • #1   30. mar 2013 ja de er ikke særligt stærke de gearkasser der desværre..

• #2   30. mar 2013 Nej øv! Næste gang prøver jeg noget andet en fransk ! Men spørgsmålet er så om den lige pludselig går i stykker uden varsel. Tænker på det er jo kun 5 gear og h or slemt lyder det ?

• #3   30. mar 2013 ja det ved man aldrig men hvis det ikke er så slemt og det ikke har stået på i længere tid så sker der nok ikke det store sådan lige med det samme

• #4   30. mar 2013 Tjaa altså synes altid den har haft det lidt Og jeg har haft den i godt og vel et halvt år. Men det er også kun ved lige præcis den fart det kommer. Jeg har bare hørt at det er svært at finde en ordenlig brugt gearkasse til sådan en s16. Og hvad er det helt præcis der sker på de gear kasser? Hvis det er et generelt problem må der jo være nogen der ved hvad problemet er smiley

• #5   30. mar 2013 jeg kan faktisk ikke huske hvad det er der sker med dem smiley men der hvor jeg arbejdede før skiftede vi rimeligt ofte gearkasser på disse modeller.. der var enda en som havde fået skiftet gearkassen 3 gange på hans bil

• #6   30. mar 2013 Fordi hvis det er et leje der larmer som jeg har hørt ka være et problem de de franske kasser så kunne jeg jo prøve med ny olieog et gearkasse additiv. Gearskifte og alt det der virker fint og den virker også solid. Den har heller ikke problemer med syncroen.

• #7   30. mar 2013 jeg mener at jeg har hørt noget om at der er noget i gearkassen der er af plastik som normalt er af metal på andre gearkasser

• #8   30. mar 2013 What! Så er de jo syge i hovedet de franskmænd !

• #9   30. mar 2013 Hehe ja det kan man vidst roligt sige at de er smiley

• #10   30. mar 2013 Ja jeg kan sgu sagtens leve med det smiley gider bare ikke stå nede i Kroatien til sommer med en gearkasse der er eksplofandmederet Hehe;) dr.house siger at hele gearkassens går i stykker. Tænker at det måske bare er et træt leje men igen det kommer kun i 5 gear

• #12   30. mar 2013 du kan sagtens få den renoveret smiley men ved ikke om det bliver dyrere i sidste ende

• #13   30. mar 2013 Okay er det noget en mekaniker lærling som mig kan skifte selv ? Og hvor dyrt bliver det;) kunne godt finde på at kører lidt tid med det men nu ved jeg jo ikke om den også havde den lyd før jeg købte den:) hvad med sådan noget som en special gearolie eller additiv ville det kunne hjælpe på levetiden af det leje ?

• #15   31. mar 2013 Nu har jeg læst mig frem til at lejekransen i højgearakslen er lavet i plastik. Og nu er spørgsmålet så hvor finder jeg et leje og pakdåse til gearkassen i ordenlig kvalitet uden at blive flået? Og måske et nyt forstærket leje. smiley

• #16   31. mar 2013 Min fatter har en xsara Picasso og den har kørt 220.000 med den samme lyd og det har været der siden den havde kørt 165.000 så det er åbenbart noget der kommer tidligt. Men det sgu svært en ny kasse koster 5000kr en brugt som i øvrigt kan være lige så dårlig koster ca 2-3000kr og så et nyt lejesæt koster 1500kr men så skal jeg jo bruge en som kan renovere den da jeg ikke lige har mod på det selv og det er sikkert også halv dyrt. smiley

Kommentér på:
Lyd fra gearkasse

Annonce