{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.613 visninger | Oprettet:

whc
whc
Tilmeldt:
4. sep 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22

Søger mekaniker i københavn til eftersyn af brugtbil. {{forumTopicSubject}}

Fejlsøgning/fejludlæsning Service Jeg er i færd med at købe en gammel Mitsubishi Carisma 1,8 GDi LX 4d fra 1998. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at få en fagmand til at se på bilen, og vurder/fejlsøge om den er værd at investere i. Det er altså bare et eftersyn uden skift af dele, men blot til vurdering hvad der evt. skal laves osv.

De ting jeg kunne tænke mig at få tjekket er følgende:
-Undervogn (og generelt rust i skærme osv.)
-Olie, væske
-(Generelt eftersyn af motor, tandrem osv.)

De ting jeg har bemærket og gerne vil have en vurdering af er følgende:
-Gennemtæret rust ved benzin indtag
-Væske i bagagerummet (formegentligt følge af ovenstående)
-Bag inder skærm sidder skævt på
-Bløde bremser
-Lidt hård kobling
-Motor går ujævnt i tomgang
-Mistanke om dårligt batteri
-Centrallås er lidt "hård" at dreje når den skal åbnes.

Ja og så hvad men ellers tjekker ved eftersyn/fejlsøgning. En fagmand med viden/kendskab til mærke og model er at foretrække.

Skal som skrevet være i København, og til en billig penge, da jeg ikke vil smide for meget i da den kun koster 16.000,-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søger mekaniker i københavn til eftersyn af brugtbil.
  • #1   3. apr 2013 gal der er sgu lidt tekst der men hold dig væk fra det gdi modeller har haft to af dem og dyser skal renses hele tiden skal hav renset/skiftet gasspældet tit ellers begynder det at hakke og går ud og den er opgivet til at køre 15 km/l men det får du den aldrig til at køre vil heller køb glx modellen

  • whc
    whc Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22
    #2   3. apr 2013 Ok, tak dejligt at høre fra en med erfaring med modellen, ellers en ret lækker bil til prisen syntes jeg, men da gode pointer du kommer med, tak :).

  • #3   3. apr 2013 det er den ja med en del udstyr og lidt komfort man får meget bil til små penge og jeg har haft tre carisma to gdi og en glx som du kan se under min profil men gdi modellen er bare ikke mig for de har det med gasspjædet og dyser der solr til og den køre ikke over 11 -12 på litren men glx modllen har jeg haft den op på 17km/l

  • #4   3. apr 2013 men 16 er for meget for såen en gdi fra 98

  • whc
    whc Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22
    #5   3. apr 2013 Ok ja må se på en glx model så, men ellers hører man at Mitsubishi bare holder, er på udkig efter en bil der bare kører i et par år uden nogen særlig udgift i reparationer, men som ny og uerfaren er det godt nok en jungle.

  • #6   3. apr 2013 jeg har nu en toyota corolla galla fra 95 som nr 2 bil og den køre og køre bare har haft den i snart to år og har kun brugt 425 kr på reservdele ellers hvis den skal være med en del udstyr så vil jeg sig finde en honda civic vtec der køre langt på litren og de køre bare og 17 på litren med elruder ac osv...

  • whc
    whc Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22
    #7   3. apr 2013 Ja også hørt meget godt om Corolla, de er virkelig kvalitet. Kender ikke så meget Honda, men vil da lige kigge efter en smiley

  • #8   3. apr 2013 held og lykke med jagtn

  • #9   3. apr 2013 Ja en gammel Corolla, Carina, Starlet, Camry, Avensis T22, Civic, og Accord det er biler der bare köre derudaf uden så meget pjat smiley

  • #10   3. apr 2013 Gdi modellen var 10.000 dyrere og den soder helt vildt, mister op til 10-20% effekt nemt, så får man en carbon-kur, så er alle hk hjemme igen og de er derudover også uøkonomiske, kører noget kortere end de lover.

  • whc
    whc Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 22
    #11   4. apr 2013 carbon-kur hvad er det?

  • #12   4. apr 2013 Carbon-kur er en behandling den autoriserede Mitsu forhandler kan give for at fjerne soden og koks/carbon.

Kommentér på:
Søger mekaniker i københavn til eftersyn af brugtbil.

Annonce