{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Jasmin B
Jasmin B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Stjålet bil {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at vi i fredags fik stjålet vores bil....
Vi har heldigvis komplet fuld forsikring på og vi håber jo så bare de finder den igen, hvis ikke for vi udbetalt penge til en ny en.

Men sådan noget må da rent lovmæssigt maks tage 3 uger havde jeg hørt fra en bekendt, men forsikringen siger 4 uger? Hvad er sandt?

Samt vi regnede med når vi havde fuld forsikring på at vi kunne få stilt en låne bil til rådighed indtil de finder vores bil igen, men dette siger de at de ikke gør. Så nu har vi et enormt problem.

Vi bor midt på landet, og i hele 4 uger har vi nu ikke mulighed for at køre i skole, køre mig til behandling, køre ud til hesten osv.

Vi kan låne en bil for egen regning, men vi har altså ikke flere 1000 kroner til dette...

Så nu søger jeg råd, for jeg er simpelthen tude færdig. Hvad dælen kan vi gære i sådan en situation? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stjålet bil
  • #1   8. apr 2013 Det står i jeres forsikringsbetingelser hvad i har ret til..

Og fristen er 4 uger. .

• #2   8. apr 2013 har i ik noget familie / venner som i kan låne en bil af eller som i kan kører med ?

• Jasmin B
    Jasmin B Tilmeldt:
    apr 2013

#3   8. apr 2013 Jes

Desværre bor alle vores familie medlemmer og venner 60 km fra os, og skal alle selv bruge deres bil..

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal stille op...

• #4   8. apr 2013 Så det heldigt vejret så småt bliver bedre og bedre, så op på jernhesten smiley

• #5   8. apr 2013 Køb en billig bil og sælg den når i får den anden. Man kan få biler til spot pris(5.000 med syn) Forsikring og vægafgift skal i kun betale for den periode i skal køre den... efter den periode sælger i den bare 1000 kr billigere

• #6   8. apr 2013 Gør som Jake siger! Det er selvfølgelig enormt træls for jer, men større problem er det ikke, at finde en bil til små penge. Der er jo ikke rigtig noget tab, på den bil i køber, når det alligevel er så kort en periode.

• #7   8. apr 2013 Nu ved jeg jo ikke om det drejer sig om en nyere bil , eller en ældre og meget billig bil, men i kunne jo tale med der hvor i køber/skal købe ny bil. Om de er interesseret i at hjælpe jer med en låne bil ( de har gerne et eller andet stående , de har fået ind i en bytte handel ) imod at i køber den nye bil hos dem, når i får udbetalt forikringen, eller at de får reperationen af den gamle bil , hvis den bliver fundet....

• #8   8. apr 2013 så på jeres næste bil der vælger I tilvalgsdækningen der hedder bilsagn, så får man dækket et vist beløb til lånebil.

og som andre skriver så er det 4 ugers frist
    http://www.fdm.dk/love-og-faerdselsregler/stjaalet-bil-hvad-saa

• Jasmin B
    Jasmin B Tilmeldt:
    apr 2013

#9   8. apr 2013 Kasper

Som der står bor vi ude på landet. Jeg cykler ikke 90 km til der hvor jeg skal behandles, min lillebror kan ikke cykle 40 km til hans skole, og 25 km ud til min hest kan jeg heller ikke (jeg har desværre skader efter et ældre biluheld)

Så ikke muligt, ellers havde jeg godt nok gjordt det da...

Jake
    Vi har desværre bare ikke lige 5000kr i lommen... Ellers havde vi bare lånt den bil, som ville koste os 4000 for en måned...

smiley

• Jasmin B
    Jasmin B Tilmeldt:
    apr 2013

#10   8. apr 2013 Kim

Tusind tak.. Den skal vi klart have på vores nye bil.

• #11   8. apr 2013 Hvad er det for en bil ?

• #12   8. apr 2013 5000 på lommen???
    Det er jo ingenting, så har man da nogen man kan låne af. ?

• Jasmin B
    Jasmin B Tilmeldt:
    apr 2013

#13   8. apr 2013 Jeg kan kun sige dig det er en KIA Mengentis (tror jeg den hedder?). Mere forstand har jeg ikke på det..

• Jasmin B
    Jasmin B Tilmeldt:
    apr 2013

#14   8. apr 2013 Patrick

Desværre nej. 5000 er mange penge for os, det er faktisk mere ned det vi har tilbage at leve for om måneden.

Længere historie pga skilsmisse og en masse gæld vi så fik lov at sidde på alene..

• #15   8. apr 2013 http://www.dba.dk/fiat-brava-16-sx-1997-km/id-502156017/

Tillod mig at kigge lidt på nettet. (det er jo lidt svært) smiley

• Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.712
    #16   8. apr 2013 Skal vi lave en indsamling eller hvad er det du vil have hjælp til ?

Ingen penge til at leje eller købe ingen bil !
    Og kan man ikke låne en så det ingen bil !

Ved ikke om jeg overser noget, men kan ikke helt følge hvad der skal hjælpes med ?

• #17   8. apr 2013 nysynet.dk har en billig bil du kan låne, 180 kr om dagen inkl 100km, og hvis det er længere tid end en uge så ring og snak med ham, han er flink og hjælper helt sikkert til en pris der kan betales..
    held og lykke smiley

• #18   8. apr 2013 Det er desværre som den gode gamle "Der bor en bager" sang fra de små synger... Har du penge så kan du få... har du ingen så må du gå.

Nu har man så diverse låne muligheder(som ofte vist i Luksusfælden) men der er nok ikke nogen der kommer og giver dig penge desværre...

Held og Lykke med det hele... jeg kan godt nok ikke lige se nogen løsning

• Jasmin B
    Jasmin B Tilmeldt:
    apr 2013

#19   8. apr 2013 Mackie
    Tusind tak! smiley

ALLE:
    Jeg søgte evt muligheder som jeg ikke selv har haft i tankerne. Og har da allerede fået hjælp bl.a med den tilvalgsdækning.
    På et andet fora fik jeg også foreslået den ide at evt finde en ven med 2 biler der er villig til at låne den ene ud for et mindre beløb. Så langt har jeg slet ikke tænkt selv fordi jeg er så oprevet over siuationen.

Så jeg siger TAK! smiley

Kommentér på:
Stjålet bil

Annonce