1.026 visninger
|
Oprettet:
buick regal automatgearkasse problem {{forumTopicSubject}}
hey, har for nylig købt min fars gamle buick regal sports coupe fra 79
der ligger en 5.0 v8 chevy smallblock i med en th350 automatgearkasse i...
spørgsmålet er hvor meget gearkasseolie der skal være i såden en fætter??
har for nylig været uheldig der var et rør der sprang a så olien pisset ud af den...
til nu har jeg helt 3 liter på
spørgsmål 2: at den mangler gearkasseolie, påvirker det at den ik vil køre? og hvorfor? sider den en føler eller hvordan?
den har maks kørt 70m hvor den smed olien
mvh
jan 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 127
nu har du vel ikke sælbet billen hjem da en automatgearkasse ikke kan tåle at blive slæbet
sep 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Biler: 5 Emner: 72 Svar: 1.370
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Har aldrig fanget ideen i hvad der sku ku gå galt i at slæbe en bil med automatgear?!
Kan ikke se noget i det indre der sku kunne tage skade og har ellers renoveret et par stykker efterhånden
Johnni N:
Ja den kan skutte rigtig køre hvis ikke der er (nok) olie på
Det svarer lidt til en manuel gearkasse uden kobling i grove træk
Men ja som Henrik skriver, så hælder du i lidt efter lidt til den står på mærkerne på pinden.
Det kan dog odt være et helvede og tage noget tid, da du fylder i samme tynde rør som du tjekker, så det kan sagtens sidde på pinden fra røret.
Og det er en lækker bil sådan en Regal, savner lidt min egen, for er du GAAAL alt det fiber grej og lækkerier man kan få til den
sep 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Biler: 5 Emner: 72 Svar: 1.370
fiber grej og lækkerier hvor finder du det .-) sys ik jeg kan finde noget
jan 2009
Følger: 14 Følgere: 13 Emner: 2 Svar: 127
nu kender jeg kun lidt til de amerikanske automatgearkasse der fik jeg altid vide at man ikke måtte, for ellers ville man brande koblinger af da de ikke bliver smurt, man kan dog godt slæbe dem vis man lader motor køre da den så pumper olie rundt og smøre den
buick regal automatgearkasse problem