{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.026 visninger | Oprettet:

Bilens kæde hoppet af. HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Jeg har lige fået konstateret af min mekaniker at min Nissans motor er gået "død". Altså dens kæde er gledet og dens starter virker heller ikke. smiley

Bilen har ugerne op til udfaldet haft problemer ved tomgang hvor den gik ud.. dette hændte måske en 7-8 gange over en måneds tid. Da jeg havde meget travlt i den periode, fik jeg den derfor ikke kørt til min mekaniker.

Anyway.. min mekaniker har rådet mig til at smide en ny motor samt starter i, da kæden ellers igen kan glide af, selv efter at den er blevet "fixet".

Men om jeg vælger den ene eller den anden løsning så kommer det til at koste mig alt mellem 11-13.000 kr.
Ny starter 3.000 kr. + ny motor 5.000 (det så med ½ års garanti) + arbejdsløn.

Man kan købe en tilsvarende bil, i samme stand til omkring 20-25.000. Og jeg gav i sin tid selv deromkring.

Så mit spørgsmål er om I har nogen idéer til hvad jeg bør gøre her?

1. Skal jeg få smidt ny motor og starter i den?
2. Skal jeg sælge den som den er? - i så fald, hvor meget kan jeg realistisk set kunne få for den?
3. Alternative løsninger?

I kan se min bil på dette link, billederne blev taget sommer 2012: http://www.bilgalleri.dk/galleri/239454-nissan_primera_p11_144_acenta_cvt_m6?status=2

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bilens kæde hoppet af. HJÆLP!
  • #1   9. apr 2013 Jeg ville sælge den som den var, har lige selv været igennem det rod. Det kostede mig over 10.000kr samt jeg gav omkring 11.000kr for bilen. Dog stod jeg i den situation, at det bare var motor, men så løb der lige andre ting ind på listen. Ny kobling, da den ikke medfulgte med den anden motor etc etc. Så det løb op. Find en anden nysynet bil eller tilsvarende og spar bøvlet. Se om du kan sælge din egen for en 5-6000 til en mekaniker som ikke skal have penge for at lave det, men som vil bruge sin fritid.

• #2   10. apr 2013 En kæde kan sgu ikke bare glide af. Den kan hoppe en tand eller 2 hvis kæden er blevet slap eller også springer den.
    Hva har din motor kørt, og hva har den af skavanker? 250000-300000? Bruger den meget olie, Sterter den som den skal (når starter ikke er defekt), laver den udsættere osv? Hvis den er ok ville jeg få lavet den motor du har. Ny kæde, knasthjul og kædestrammer. Du ved hva du har men ikke hva du får.
    Mange har været ude for at må skifte kæde på en SR20DE der har gået langt.
    Nissan tager maskinen ud for at gøre det, og det koster kassen. Men flere mindre værksteder har fundet ud af at det godt kan lade sig gøre uden ved at samle den nye og gamle kæde og trække den rundt.
    Få en anden mekanikers mening. Gerne en med erfaring i nissan

• #3   10. apr 2013 http://www.bilgalleri.dk/marked/Reservedele/1534578-sr20de-30_000km så er det da bare at få en til at smide den i for dig

• #4   10. apr 2013 Den passer ikke i

• #5   10. apr 2013 Hej igen BG

David J - tak for forslaget jeg overvejer det samme. Dog er min en automat så ved ik om der bør følge andet med motoren.

¤ GTI-R ¤ - Den har kørt lige under de 222.000. Bruger ikke mere olie end normalt. Den starter hver gang selv når starteren var "defekt". (Min mekaniker troede at det var den til at starte med derfor skiftede han den ud med en ny men den reagerede ikke, så åbnede han motoren og så at kæden ikke sad på men var "gledet af" ) .
    Udsættere? Den har kun dét problem jeg har nævnt med at gå ud nogle gange ved lave omdrejninger/fart og i tomgang. Siden dette problem startede er håndbremse lyset begyndt at lyse og været der. Den fejler intet andet.
    Og jeg er helt enig jeg ved hvad jeg har men ikke hvad jeg får. Er desuden ret glad for den bil.

Tak for jeres feedback!

Kommentér på:
Bilens kæde hoppet af. HJÆLP!

Annonce