{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.084 visninger | Oprettet:

betongulv til lift. {{forumTopicSubject}}

nogen der ved hvad styrkeklasse cement der kan bruges til underlag for en lift? jeg støber et stykke på 30m2.
pt har jeg en 2 søjlet 2t med bundramme men planen er at der skal en 4 søjlet til med tiden. men er det nok at støbe med styrkeklasse 42.5 eller skal jeg op i 52.5 nogen der kan hjælpe? bruger blandingforhold 1-2-3 cement sand sten

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  betongulv til lift.
  • #1   13. apr 2013 Jeg støbte til en 4.5tons 2 søjlet lidt, 30 kvm gulv. Jeg gravede bare lidt dybere der hvor søjlerne står, cirka ned i 35 cm, og så 60x60 cm omkring. Det holder uden revner eller noget, og der har hængt 3 tons på den indtil videre..
    Brugte ganske alm beton

• #2   13. apr 2013 jo men nu er der jo en pæn pris forskel på 25kg cement. 30-50kr fra styrkeklasse 42.5-52.5. kan du huske hvad du brugte? havde selvfølgelig i tankerne at støbe dybere fundament til de 4 søjler når det kommer men vil gerne have noget der ikke bare flækker og samtidig ikke betale næsten det dobbelte hvis ikke det er nødvendigt hvis du forstår smiley

• #3   13. apr 2013 Kan ikke huske hvilken cement det var, men mindes ikke det var en specielt styrkeklasse.
    Hele gulvet er selvfølgelig armet.

• #4   13. apr 2013 ja men rionet :)? men altså så prøver jeg sq bare. den 2 søjlet står jo også bare på jorden på ramme så hvis det flækker under den ved jeg bare at jeg skal bruge større styrke til fundament til den 4-søjlede. men jeg takker for hjælpen.

• #5   13. apr 2013 min 4 søjlet står på 17 cm, uden armering, på en 42,5 i styrke, uden problemer, dette råd er fra en lift montør, lift op til 2,5 t kan nøjes med 50 til 60 cm armeret beton under, en halv meter ud på hver side, og en halv gange liftens brede for og bag til, er det en 4 t skal du 1 meter ned

• #6   14. apr 2013 tak for info alex smiley

Kommentér på:
betongulv til lift.

Annonce