{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.995 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Ford Ka/Hyundai i10/Kia Picanto {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvilken bil ville i vælge? En ny ford Ka eller en brugt hyundai i10 eller Kia Picanto fra 2010/2011? Begrund gerne hvorfor. Personligt hælder jeg mest til at købe en ny Ford Ka som første bil (18 år) men er ret usikker.

Er der desuden nogen som ca. ved hvor lang leveringstid der er på en ford ka, og om det er muligt at forsikre den hos ford? I så fald hvor meget skal man af med som 18 årig? Er det muligt at gøre for under 12k om året?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford Ka/Hyundai i10/Kia Picanto
  • #1   17. apr 2013 du kan ikke få avide hvad den vil koste i forsikring, men ville vælge ford ka'en, det en fin lille bil som er billig, hyundai i10 er en ikke den mest holdbare og den har heller ikke alverdens køreglæde, picanto er lidt bedre en i10eren, men jeg ville klart vælge ford kaen

• #2   17. apr 2013 de fleste bilforhandler kan gi dig en god forsikrings pris. nu ved jeg ik så meget om fords tilbud eller kia. men har 3 kollegaer og m in bror saom har købt en helt ny i10. og de er alle rigtig glade for den bil:D og der kan du få den forsikret i ETU forsirkinbg ved jeg og de er okay billige. men sys da du ska prøvekøre dem allesammen. ku jo være du sys den er køre bedre end den anden osv:D

• #3   17. apr 2013 kia kører godt men er dyre i dele syndes jeg og ville ikke personligt vælge det mærke

Hyundai er billig men er en meget stiv bil at kører i ikke godt med dårlig ryg eller lange ture.

De nye ford ka`er, har behagelige sæder og er billig i dele og har en god motor selv på motorvej.

er aldeles ikke tilhænger af ford biler men ud fra de tre ville ford være mit valg.

• #4   17. apr 2013 har prøvet kia og den køre sindsyg dårligt.. men igen det er en smags sag sys jeg:D
    dækkene larmer og det rasler flere steder fra kia. har self haft en i30 og nu har jeg en sonata fra hyundai og de køre sku godt.. dog er min en 3,3 v6 hehe. og tro mig der er ingen fejl på i10. min bror fik den li da den kom ud og den køre stadig derud af. han køre til og fra sverige næsten hver dag og kør eik pænt men den holder bar:D

• #5   17. apr 2013 min mor har en anden historie mike p;) Hun har lige haft den til service, det kostede så lige 14k, tandrem og bremser.. derud over har hun haft den på pladeværkstedet for rust 4-5 gange, så det ikke alt lutter lagkage, derudover har den fået skiftet tårnlejer udrykkerleje og alle mulige sliddele som ikke normalt skulle være skiftet, dog det meste på garantien smiley

• #6   17. apr 2013 Jeg havde nok også valgt Ford Ka'en; Jeg er selv ret glad for den gamle britiske Ka (1,3i) men ved ikke helt hvordan de nyere brasilienere kører.

En veninde af mig, har en i10 (eller også var det en i20), og den syntes jeg virkede som noget kluntet og føltes "billig" at sidde i. Picantoen har mine bedsteforældre, men jeg har ikke fået kørt i den. De siger de er glade for den - også min morfar som ellers er Ford-mand som jeg selv og min mutter.

Mit umiddelbare valg ville nok være Ford Ka - selvom jeg måske ikke ville syntes om den når jeg har været vant til den gamle (vi har er oppe på 145.000 km siden 2005).
    Alternativt Picanto'en.

Men det er som sagt kun i10/i20 som jeg har prøvet (og føler ikke det var det store - i vinters duggede den også forfærfeligt når hun kørte) af de tre modeller.

• zenza7
    zenza7 Tilmeldt:
    nov 2011

Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 213
    #7   17. apr 2013 kender til kia og ford, men ville ikke vælge ford ka, det er jo bare en fiat i forklædning og køre sku ikke godt, har man bare taget springet op i en fiesta vil man aldrig røre en ka igen !!! picantoen er skruet en tand bedre sammen end den fiat i forklædning "ka" og så er der ret meget støj i en ka,
    kaen er også ret dårlig i mange sammenhæng bagpotterne ruster op inden 2 år, gummislanger der revner på under 2 år, mange mislyde fra diverser steder og de ting ser man ikke på en picanto derfor ville jeg uden tvivl ta den hvis valget var mit nu hvor jeg kender begge biler ret godt.
    og så kan der iøvrigt ikke monters orginalt ekstraudstyr i en ka

• #8   17. apr 2013 andreas okay:D men min brors har været til service to gange og der var intet at komme efter:_D det ska li siges at han aner intet om biler og vedligeholder dem aldrig:D hehe.. men igen det er en smags sag.. alle folk har forskellige meninger og erfaringer.. men du ska bar ud og prøve dem og så finder du ud af hva du er til smiley

• #9   17. apr 2013 CrazyCatman, den nye Ka er ikke bygget i brasilien, men i Polen....
    Den bliver kørt på samme samlebånd som Fiat 500

• #10   17. apr 2013 Ok, jeg havde læst et sted at de kom ud fra fabrik i Brasilien, men det har jo så nok ændret sig.

• #11   17. apr 2013 Tag skridtet videre og køb en Ford Fiesta. Så får du satme en dejlig bil smiley Den er sgu bedre end de andre i dens prisklasse synes jeg. Både udseendesmæssigt, kørekomfort osv. Man får en del udstyr med, hvis man ofre lidt ekstra der, og nu hvor du er en relativ ung gut får du også klart det bedste standard originale anlæg i Fiestaen smiley

• #12   17. apr 2013 Jeg må lige give Thomas ret; Den ny Ka er produceret i Polen smiley
    Den der bliver produceret i Brasilien er en faceliftet udgave af den gamle Ka.

Det var mig der tog fejl

Kommentér på:
Ford Ka/Hyundai i10/Kia Picanto

Annonce