{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Supra mk3 vs 635 CSI {{forumTopicSubject}}

Nu er tiden kommet hvor mit værkstedsprojekt nærmer sig sin afslutning (se evt mit fotoalbum). Og så skal jeg til at have mig en bil jeg kan gå og skrue i. Jeg har kigget på stortset alt hvad der har 4 hjul fra før 1990, da det er fra dengang man lavede "rigtige" biler smiley

Nu har jeg snævret det ind til at det måske bliver, enten en BMW 635csi eller en Toyota supra mk3 (turbo targa) men jeg kan sgu ikke bestemme mig!

Hvad har I af erfaringer, eller synspunkter med de to biler? Evt forslag til andre biler i det segment

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Supra mk3 vs 635 CSI
  • #1   23. apr 2013 Jeg kan ikke lige svare dig specifikt på MK3 vs 635 CSI, men jeg har haft en del bimmere og en Supra MK4 og jeg har været forelsket i dem alle sammen, nøøj det er kræs. Dog er Supraen lidt mere speciel at gå og skrue i, da man selv skal gøre meget forarbejde både for at skaffe dele og finde viden med andre ligesindede, så kunne forestille mig du ville få rigtig meget sjov ud af at bygge en MK3 op.

VH
    Rasmus

• #2   23. apr 2013 BMW'en får mere værdi med tiden, det gør Supraen ikke, desværre, men begge biler er ikoniske og fede

• #3   23. apr 2013 Jesper, hvad leder dig til at Supraen ikke skulle? Bare vent 10 år og se hvad der sker med en yderst velholdt, original Supra. De bliver jo umulige at skaffe, både MK3 og MK4, da de bliver smadret til drift og banekørsel smiley

• #4   23. apr 2013 Så må jeg jo lige henlede opmærksomheden på det 635-projekt jeg har til salg smiley
    Men misforstå mig nu ikke,en Supra er sq også en herre-vogn smiley

• #5   23. apr 2013 Rasmus J, hvad er en Celica Supra værd i dag? intet.. så hvorfor skulle en MK3 blive mere værd? - der er desværre ikke nok ikonisk over den.. det folk husker den for, er primært en tung rusten japaner med en doven 3 liters turbomotor med 235hk..

• #6   23. apr 2013 Allan : hvis du er fra Skørping-kanten så har jeg overvejet den et par gange ;o)

• #7   23. apr 2013 JesperS, det er synd!

• #8   23. apr 2013 Jørgensen,det er mig fra Skørping af smiley og har stadig 2 stk E24 til salg som en samlet pakke smiley Allan.

• #9   23. apr 2013 det er sku lidt svært. jeg har en kærlighed til ældre toyota´er og må sige supra mk3 trækker meget. især hvid man holde den orginalt. men en 635. ja den er fin men ikke sikker på jeg ville gide det i længten...

tror mkr3 bliver penge værd i orginal stand ligesom Mrk 4.
    men bmw er ikke kendte for at blive samleopjekter ligesom mercedes har.

• #10   8. maj 2013 Jeg havde valgt Sharknose - virkelig .. dem ser man heller ikke så mange af i sommer-gade-billedet.

Ikke at Mk3ern ikke er en fed bil, men ikke så fed som en E24 i mine øjne!

• #11   8. maj 2013 bmw helt klart, mk3 supra står da over alt til ingen penge.

• #12   8. maj 2013 Supra helt sikkert,har selv haft en BMW 635 csi en dyr bekendtskab samt nogen sløv,men en flot vogn.
    Det er rigigt der står mange mk 3 til ingen penge,de er sgu heller ikke mere værd,de fleste er blevet forskruet,og mishandlet.
    køb en fra Schweiz,de er uden rust,eller kig hos klubberne.

• #13   8. maj 2013 ja i ch. står de originale, og til menneske penge, samt i rigtig go stand, bmwén er nok den der holder prisen bedst, bare find en der starter med M på bagklappen, så er den sjov.:)

• #14   8. maj 2013 Jeg er 100% toyota mand, men må indrømme, sådan en 635CSI er bare så herre fed vogn.

• #15   8. maj 2013 hold da op, der er vist kommet gang i min gamle tråd igen ;o) tak for inputsene drenge

Jeg var her til aften ude at prøve en tur i min nabos Mk3 Turbo Targa, og hold da op, den går faktisk bare pisse lækkert sådan en. Den har knap 270hk og var egentlig ret levende på trods af de mange kilo. Det er en rigtig dejlig cruiservogn man sidder lækkert i og forholdsvis støjsvag.

Min kammerat har en kollega der har en 628 CSI til at stå som jeg meget gerne skulle ud og have en tur i snart. Så må jeg se hvordan sådan en kører til sammenligning!

Jeg elsker begge bilers udseende, de har hver deres egen force og stil. Umiddelbart betyder det ikke så meget om bilen holder prisen da jeg påregner at skulle have den i mange år ;o)

• #16   8. maj 2013 Så er jeg ræd for at du bliver skuffet,628 csi kan absolut ikke samlinges med en 635 csi.
    Men held og lykke med dine undersøgelser.
    Den mk3 du prøvet var vel ikke fra Ålborg??

• #17   8. maj 2013 Det kan godt ske, men så kan jeg da prøve at sidde i en, og se hvordan den kører i det mindste... kender ikke lige andre med en CSI´er, så jeg må nøjes ;o)

Nej jeg bor i 9560 Hadsund

• #18   8. maj 2013 Havde det været en MKIV TT, så havde jeg klart sagt den, men en 635 CSi er sgu noget (mere) specielt (ift. en MK3 Supra, der i mine øjne ikke er en rigtig Supra. MKII er dog slet ikke, men det er en helt anden snak).

Se i øvrigt denne video. Når du først har set den, så er det nok nemt at beslutte sig smiley

http://www.youtube.com/watch?v=seeAgzygBbs

• #19   8. maj 2013 Havde pengene været til en MK IV, så havde jeg helt klart også taget en. Jeg kan godt forstå din mening om MK III, men jeg synes nu der er lidt japaner-corvette over den, og så er det en lille drengedrøm at have sådan en siden da jeg var 18år og jeg sad i en Targamodel ved Sand Jensen i Silkeborg.

Men det samme forholder sig så også med CSI´eren, som også har været en lille våd drøm fra da jeg var yngre og mødte en på en tankstation i Herning i sin tid ;oD

ja man er sgu nok bare lidt simpel, hehe

• #20   8. maj 2013 Tonser Tonny
    hvad mener med en mk3 ikke er en rigtig supra?

• #21   9. maj 2013 en Mk3 supra er sgu da om nogen en rigtig Supra? .. Mk 2 er jo en Celica Supra?

• #22   9. maj 2013 en 6'er står da til 200k hvis den er super stram. Så mon ikke der er flere penge og en smule mere specielt at bygge en 6'er?

• #23   2. mar 2015 Hey, kom der en forløsning på dit valg af bil? Vil dog sige at jeg ikke ville kunne vælge andet end BMW'en, da den står som noget symbolsk for mig, og har brugt de sidste 7-8 år på at drømme om sådan en vogn:) Men synes at det er spændende at høre hvis du er kommet frem til en konklusion på dine overvejelser..?

• #24   2. mar 2015 Det blev faktisk til Ingen af delene. Jeg endte med at købe en datsun 240z. Den har jeg dog lige solgt igen efter at have haft den i 1,5 år. den stod bare i et hjørne uden jeg rørte ved den. jeg har ingen tid haft. Så jeg solgte den for at få lidt penge i kassen igen.

Jeg kunne dog godt falde tilbage på bmwen og supra en igen som et par valgmuligheder næste gang jeg skal finde noget

• #25   2. mar 2015 Okay spændende:)
    Det skulle tilfældigvis ikke være den 240z som en ung amerikaner købte fra en i Danmark, og senere kom på YouTube under kanalen "Petrolicius" ?
    Men jeg må sige at jeg har nydt at læse diskussionen igennem, hvilket bekræfter mig i at jeg i en ikke så nær fremtid skal ha erhvervet mig et godt eksemplar af en E24'er, da priserne efterhånden har skudt i vejret, ihvertfald i Tyskland og omegn:)
    Heldigvis er internettet ikke så langt fra fingerspidserne når man skal have styret sin afhængighed:)

• #26   2. mar 2015 nej det var et projekt der skulle laves fra A-Z. Jeg fik bare ikke lavet noget som helst på den da jeg har haft 1000 andre ting at se til. så jeg besluttede mig for at sælge den.

Ja de bliver ikke mindre værd. men jeg er stadig 50/50 hvis det stadig stod mellem de to modeller

• #27   2. mar 2015 Okay, nej det er sku ikke altid nemt at finde tid til det hele:)
    Forresten et flot garage renovering du har fået lavet, det ser ud til at være kram:)
    Nej, så er det ikke nemt at afgøre hvad det skal være uden at ha haft dem inde på livet... smiley

Kommentér på:
Supra mk3 vs 635 CSI

Annonce