{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.768 visninger | Oprettet:

Rens af rå aluminium {{forumTopicSubject}}

Hej
Har nogle blank polerede alu fælge, efter et par ugers kørsel er der begyndt at komme nogle små mørke pletter på alu'en.
De er behandlet med autosol inden de kom på vejen.
Jeg har lige prøvet om det kunne poleres væk med autosol igen, men det forsvinder ikke rigtigt smiley
Hvad kan i anbefale?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rens af rå aluminium
  • Dennis N
    Dennis N Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #1   29. apr 2013 jeg bruger "Aluminums rens" på meget medtaget fælge, men følg forskrifterne på dunken meget nøje ellers kan alu'et godt blive hvidt.

Det kan fåes i bygge markeder o. lign.

• #2   29. apr 2013 Okay. Findes der noget bedre jeg kan behandle dem med end autosol?

• #3   29. apr 2013 Gætter på det er din klarlak, som er begyndt at irrer!

• #4   29. apr 2013 ... Hvordan kan klarlak irre?

• #5   29. apr 2013 Ja jeg ville også gerne vide hvordan klarlak kan irre?
    Når jeg skriver rå aluminium, betyder det at de IKKE er lakerede. De er slebet ned, poleret op og behandlet med autosol.

• #6   29. apr 2013 Tror sgu ikke, at det vil holde særlig længe uden lak. Ligemeget hvor meget du polerer den. Og lakken vil nok heller ikke holde særlig længe på polerede emner - den krakkeler ret hurtigt, hvis den ikke har noget grunder at tage fat i

• Resen
    Resen Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 37
    #7   29. apr 2013 Havde selv samme problem med mine borbet A indtil jeg fik dem lakeret med klarlak som heller ikke holdte ret længe samt det chrome look forsvandt pga lakken.. Men god voks holder da et par md fandt jeg ud af men skal stadig ha en gang vådslibning med K2000 og autosol ca hver anden md. ellers irrer de.

• #8   29. apr 2013 Hvis det skal holde, så skal de poleres ordenligt. Ikke noget med autosol eller andre "vidundermidler"
    Det eneste der holder er rigtig voks, og så en lakforsejler og voks efter det.

• Resen
    Resen Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 37
    #9   29. apr 2013 Ja man kan ikke behandle med autosol..

• Dennis N
    Dennis N Tilmeldt:
    aug 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #10   29. apr 2013 Brug kalk mellem dine poleringer. Ved det lyder fuldstændig hen i vejret. Men prøv det også giv det en lakforsegler. Det holder i et godt stykke tid.

• #11   29. apr 2013 Mine får en god voks efter polering, det plejer at holde hvis de får en tur et par gange sommeren over.

• #12   29. apr 2013 autosol er da et slibemiddel, det der går galt for dig er, at dit alu står åbent, derfor bliver det angrebet af fugt, og dermed irre det, du skal jo afslutte med en voksbehandling, jeg har samme problem med mine, selvom de bliver ordenligt poleret op, og får voks osv.. ja så går der max en uge, så begynder de at blive grimme, jeg troede det var mig der var forkert på den, så de bliv sendt til prof. polere, det kostede 4000kr. men næ nej, det samme skete igen... så en gang om ugen har jeg mine fælge i maskine, for at polere dem op. træls... men at gi dem klarlak, så ødelægger du det blanke look, som nypoleret alu. har..!

Kommentér på:
Rens af rå aluminium

Annonce