{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.535 visninger | Oprettet:

Helt nye dæk larmer {{forumTopicSubject}}

Hej har lige købt Continental Sportcontact 5 i str 205/40/17 til min swift.

MEN de piver helt vildt og når jeg køre 100 km/t er det helt galt man kan næsten ikke snakke sammen i bilen.

Køre ud til forhandleren i morgen men ville være rart at have en ide om hvad der kan være galt eller kan gøres ?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Helt nye dæk larmer
  • #1   1. maj 2013 det er ihvertfald ikke dine dæk, med mindre det er en 1års lærling der har samlet dem

  • #2   1. maj 2013 Det er ihvertfald mine dæk det kan man jo høre + støjen er der også når koblingen holdes nede.

  • #3   1. maj 2013 det er fandme rigtigt anonymous, hvis en lærling samler dem, plejer han jo altid at sætte de forkerte fælg på, og afbalancerer dem med en skruetrækker, det var kraftedme genialt sagt.


    - Nogle biler har svagheder med forskellige type mønstre, f.eks BMW og Nokian er sjældent en god løsning, mit bud er, at tage Pirelli, eller et andet premium dæk istedet for conti smiley


  • #4   1. maj 2013 lyder mærkelig, har selv haft de dæk, og de siger ikke en skid?!?

  • #5   1. maj 2013 de dæk udgiver normalt ca 70db i lydstyrke.. og det er ingenting.. ikke noget du hører i kabinen, det er helt sikkert.. så det er noget helt andet, det kan du godt regne med !!

  • #7   1. maj 2013 Det er nok bare et leje du kan hører.

  • #8   1. maj 2013 det kan være de har vendt dækket forkert? så der står "inside" på ydersiden? smiley

    aNONYMOUS

    som regel er det altid lærlingene der samler dækene når det er! smiley


  • #10   1. maj 2013 og hvad gør man så hvis min bil ikke passer til disse dæk for jo nok ik bare nogle nye dæk gratis smiley og de er trosalt ikke helt billige.

  • #11   1. maj 2013 Jo, hvis du har købt dem ved et firma, går du bare hen og klager, så har de pligt til at udbedre det..

  • #12   1. maj 2013 Nico J - der er nok en der føler sig truffet?

    Frederik G - overvejer du det "KAN" være et hjulleje?

    Selvfølgelig kan din swift køre på conti dæk.... Den kom med conti dæk fra fabriken, dog ikke Sportcontact 5... kan selvfølgelig være at du har fået et defekt dæk


  • #13   1. maj 2013 Føler mig skam ikke truffet, men arbejder ved superdæk, og sådan nogle typer som dig der siger at det nok er fejlmonteret ved da ikke en skid om det.

  • #14   1. maj 2013 Tjek lige at at de er sat rigtig på fælgen. Altså med Outside udad. Ved ikke om de larmer hvis Inside vender ud, har aldrig monteret et dæk forkert. (hvertfald ikke uden at vende det igen. hehe lærlingefejl.) Ellers så vil jeg kigge på om det måske kan skrabe på et sted, eller om der måske er et defekt hjulleje.

  • #16   1. maj 2013 Jamen det jo godt, så ved du alt om dæk. Et dæk er Pisse ligeglad med om det sidder på en skoda eller en lada, det støjer ikke mere fordi det sidder på en lada frem for en lexus.

    Jeg siger ikke det er en fejlmontering din pade, prøv at tage læsebrillerne på engang og læs hvad jeg skriver


  • #17   1. maj 2013 Måske ankerplade der rammer skiven, eller en sten mellem skive og ankerplade. Det kan larme helt afsindigt.

  • #19   1. maj 2013 Ohh ja, det rigtigt

  • #20   1. maj 2013 En sporing måske...

  • #21   1. maj 2013 nej nej nej, fordi hjulens camper og KPI vinklen har jo INGEN indflydelse på dæksliddet overhovedet, jeg tror jeg taber den her debat mod jer 2 genier.

  • #23   1. maj 2013 Vi snakker støj og ikke slid.

    om du har et conti sport 5 og med en camber på -1G45M eller på 2G45M vil dækket da ikke støje mere ( når det er nyt, som det jo er i dette emne)

    Man skal lære hverdag, og hvis jeg tager fejl vil jeg gerne give dig en undskyldning, hvis du kan komme med en forklaring.


  • #25   1. maj 2013 Nu kan der jo altså godt være fejl på et dæk. Også conti michelin og andre dyre mærker. Og jeg synes også det lyder som en fejl på dækket. Har du været ude og trække pisset efter.? Ryster de eller noget ?

  • #26   1. maj 2013 Den med inside eller outside hælder jeg mest til. er ´selv mest til conti og de virker bare

  • #27   1. maj 2013 Anonymous du får lige hele kagen så.

    #1 Et dæk firma producerer dæk.
    Firmaet har en tester til dæk, som der måler svingninger, støj, og ubalance.
    typisk betaler BMW & Audi mere, for at få dem der har de bedste resultater.
    Dvs at dækkvaliteten er bedre hos de dyre forhandere, end. f.eks hos superdæk eller lignende.

    Dækkenes textur er opdelt i forskellige bredder, da det i sidste ende giver et bedre wind-flow, som der forebygger støj.

    Hvis han nu har været heldig og få et dæk, som der var knap så god i testen, så giver vi sku bare montøren skylden.

    #2 Hjulenes opsætning er alle forskellige, f.eks har en ældre nissan har en positiv forhjuls toe-in/out. hvilket forårsager at vinden ikke følger de "riller" som der burde forebygge vindstøjen, som måske er produceret til fordel for en ganske almidelig audi.


  • #28   1. maj 2013 Altså uden at kunne udtale mig om conti personvognsdæk. Men har godt nok skiftet mange af dem fabriksmonteret på sprintere fordi de gik i kasserne. Tror nok de hed continental vanco et eller andet.

  • #29   1. maj 2013 Nico j. Alligevel nogle farverige teorier. Har du noget at underbygge det med ?

  • #30   1. maj 2013 er det ikke deres letløbsdæk ?


  • Jan  M
    Jan M Tilmeldt:
    dec 2003

    Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 700
    #31   1. maj 2013 """ Men har godt nok skiftet mange af dem fabriksmonteret på sprintere fordi de gik i kasserne. Tror nok de hed continental vanco et eller andet. """

    Og så har du skiftede SÅ mange af dem UDEN at lægge mærke til hvad de hedder.
    Sikke noget øvel at lukke ud.


  • #32   1. maj 2013 Jan m.
    Noget øvel? Hvorfor. Jeg sagde jeg havde skiftet mange af dem. Jeg sagde ikke jeg ikke havde lavet andet. Kan ikke se hvordan det trækker ned jeg ikke kan huske det fulde navn.


  • #33   1. maj 2013 Nico J
    Det giver lidt mening. Jeg har bare aldrig hørt eller oplevet at det støjene dæk, støjede mindre ved at sætte det på en anden bil og/eller omvendt.

    er udemærket klar over at der ikke er 2 biler der køre ens på samme dæk, men at det skulle støje mindre/mere alt efter hvilken bil du montere dem på, har jeg dog stadig svært med at se..... Men kan ikke forstille mig en swift har et problem med et conti dæk, da den er kommet med conti fra fabriken, og selve mønsteret minder meget om det, men dog er Conti sport 5 ikke opgivet som et støjsvagt dæk ( 72db ).. men ligefrem at man ikke kan snakke sammen i bilen ved 100km/t tror jeg ikke på det er dækkes skyld, med mindre der er et defekt dæk......

    Men skriv lige en update med hvad du finder ud af når du har været på værksted smiley


  • #34   1. maj 2013 Mon ikke det er motoren der piver over at blive presset helt til 100 km/t? smiley

  • #35   1. maj 2013 Har du fået sommerfælge på ??? Det kan jo også være en bolt der er for lang så den går i mod.

    Jeg har selv lige monteret Conti priniumcontact 5 i dag og de køre som en drøm, jeg har arbejdet med dæk i ca. 20 år og har set fejl på både mich og conti... men det er godt nok sjælden det sker... men alle kan lave en fejl.

    Så i stedet for at lytte til alle de kloge og mindre kloge folk i denne tråd, så smut ned til forhandleren i morgen og få han til at se hvad der er galt.


  • #36   1. maj 2013 anonymous, jeg fik også den store teori bog da jeg var på kursus på NDI i brørup, der er sku mere end man lige regner med smiley

  • #37   8. maj 2013 Hvad endte det med Frederik ?
    Fik du andre dæk på eller var det noget andet der var galt ?


  • #38   9. maj 2013 Det endte med at der var noget andet galt smiley hovedpunktet var at der var gået et leje som jeg ikke kunne høre på de gamle dæk da de var så ringe. Så Men der var også nogle andre småting men intet med dækket smiley det er nu fixet og de køre squ som en drøm.

  • #39   9. maj 2013 Super smiley

  • #40   9. maj 2013 hmm..:-)

    1. maj kl. 20:01

    Det er ihvertfald mine dæk det kan man jo høre + støjen er der også når koblingen holdes nede.


  • #41   9. maj 2013 Altså hvis manden først ligger mærke til det lige efter han har skiftet dæk kan man jo ikke fortænke ham i at mene det er de nye dæks skyld smiley

  • #42   10. maj 2013 Søren H præcis. Det er jo ikke alle der arbejder med biler til dagligt vel smiley ?

Kommentér på:
Helt nye dæk larmer

Annonce