{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dæktryk? 205/40-17
  • #1   2. maj 2013 det der står på dækket skal du nok se smiley

• #2   2. maj 2013 ja det ved jeg
    men det kunne være nogen foretrækker at køre med 2bar frem for 3bar. f.eks. smiley

• #3   2. maj 2013 jeg køre med 3bar i 195/40-15 det fungere fint for mig smiley

• #4   2. maj 2013 Shit det var et højt tryk.. Dine dæk, bliver de ikke meget hurtigt skæve ?

Men gå lidt ud fra hvad der står i bilens manual.. Så siger de jo, 0,1 bar pr størrelse du går op.

• #5   2. maj 2013 2.4 - 2.5 bar ville jeg umiddelbart vælge smiley

• #6   2. maj 2013 2,4 - 2,5 bar så går du ikke galt i byen.

• #7   2. maj 2013 tror da jeg vil prøve med 2.0bar og se hvordan bilen har det med det og så prøve med 2.5bar os smiley

• #8   2. maj 2013 @Michael N
    Hvorfor skulle de dog blive skæve af det tryk.. Ved montage putte man da opimod 7-8bar for at få dem blæst ordentlig ud så de sætter sig rigtigt på fælgene og så ned på det ønskede tryk bagefter.

Jeg ville selv putte 2,8bar i...

• #9   2. maj 2013 Allan:

Peter siger meget godt hvad jeg mente, og behøver ikke at sige mere til det. smiley

Der er en grund til at biler bliver født med en dæktrykstabel, har også noget at gøre med hvordan vægten er placeret i bilen.

I nogle biler er der forskelligt dæktryk foran og bagpå. Det er der ved min BMW, men det er mest ved 4 person bagi osv.

Dog, så allerede ved 14" i den bil skal der 2,4 bar i dækkene. På min toyota skal der 1,9 ved 14".. Meget forskelligt.

• #10   2. maj 2013 @Peter R

Jo det gør man.. Det er jo ikke altid 175/70R13 dæk som skal på stålfælge.
    Nu har jeg selv arbejdet med dæk og fælge i næsten 10 år ved en af de tidligere førende dæk og fælg virksomheder i DK.. De 4 af dem på værkstedet med montage af dæk på fælge samt på bil.

• #11   2. maj 2013 @Michael N

3.0bar er stadigt ikke et for højt dæktryk. Det afhænger selvfølgelig af dækket og bilen. For højt er stadig bedre end for lavt lufttryk. Og er man i tvivl så hellere højere mere end mindre.

Ja ved fuld last er der forskel på lufttrykket for og bag.. Det siger jo sig selv.

• #12   2. maj 2013 Nej op til 19"... Det forklare jo en hel del.

Jeg har så monteret alt fra 13"og op til 23" Det kræver lidt mere end 4 bar i overtryk.
    Vi have 9bar i systemet og kørte oftest med 7bar i overtryk.

Skod dæk.. ja sommetider.. Men det var ikke det som gøre forskellen. lave profiler og brede fælge kræver mere f.x 295/30R22 og 315/25R23 på henholdsvis 10x22 og 11x23 end fx. 235-35R19 på 8/8,5x19 fælge som jo er dagligdag..
    205/40R17 på 9x17/10x17 kræver også mere end 4bar i overtryk.

Jeg kunne blive ved.. Men vælger at stoppe.

• #13   2. maj 2013 jeg har prøvet at køre med 1.5bar det dur ihvertfald ikk til min bil! :]
    - den vejer 1.150kg efter bilmodel smiley

• #14   2. maj 2013 Allan:

Du mister lige så meget vejgreb ved alt for højt dæktryk. Det burde du også vide hvis du arbejder med dæk hver dag.

• #15   2. maj 2013 @Michael N

Hvad er din profession siden du gisner om hvad jeg burde vide og ikke vide omkring dæk??

Når du nu er så klog på dæk. Så ved du vel også hvad de forskellige nye biler (blue-motion, green-line modeller osv.) kører med i Eco-Mode.
    Lad os tage en ny Skoda Octavia 1,6TDi 105hk (green-line) med 195/65R15. Hvad kører den med i dæktryk hvis den skal køre "Eco-Mode"???

3.0bar..

Men det er vel også løgn og jeg burde vide bedre når jeg har arbejdet med dæk i over 10år.

• #16   2. maj 2013 Dæktrykket kan ikke bare besvares ud fra størrelsen af dækket. Hvornår fatter folk at det handler om hvilken bil dækket sidder på.

Lær nu at kig under dæktryk i manualen.

• #17   2. maj 2013 Nej selvfølgelig ved jeg ikke det, min profession er ikke dæk. Jeg har ingen anelse om det, andet end hvad man får fortalt af dem som arbejder med det og læser sig til.

Hvis det står i manualen, at den skal køre med 3.0 bar, så skal den det. Skal bilen køre med 1,9 bar ifølge manualen, så skal den jo ikke køre med 3 bar fordi den går en størrelse eller to op i fælg størrelse..

Som jeg skrev tidligere, så må man tage udgangspunkt i manualen. Så har jeg altid lært at ligge 0,1 bar til for hver størrelse man går op. Det har virket fint for mig. smiley

• #18   2. maj 2013 altså størrelse i tommer?

• #19   3. maj 2013 Ja, det har jeg altid fået fortalt, men om det er rigtigt eller ej, ved jeg ikke. Det har dog virket fint uden at dækkene blev slidt skæve, eller at de ikke holdte ret længe.

Står der f.eks. ved 14" et dæktryk på 2,4, så ved 17" så kører jeg med 2,7.

• #20   3. maj 2013 nu har jeg puttet 2.8bar (40psi) i mine 205/40-17 og jeg kan se at dækket i midten er tættere på fælgen end siderne af dækket, om det så er dækket der er slidt skævt skal jeg ikk kunne sige med 100% sikkerhed da jeg har købt nogle fælge brugt og der sad dæk på i forvejen smiley

• #21   3. maj 2013 Det kunne godt lyde lidt sådan, men hvis du gerne vil tjekke om dæktrykket er helt i orden, så kan du købe de specielle tudser man tegner over dækket med, så kan du se hvor det bliver slidt mest. Hvis det bliver slidt lige meget over hele fladen, så er det nok det rigtige tryk, men ved ikke om den metode vil passe helt hvis dækket i forvejen er slidt lidt skævt

Kommentér på:
dæktryk? 205/40-17

Annonce