{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Rat look" - En ny trend?
  • #1   3. maj 2013 det har da været en stilart i jeg ved ikke hvor mange år..

bestemt ikke en ny trend smiley

• #2   3. maj 2013 Nej, men jeg tænker mere på måden det bliver gjort på..
    Som jeg ser det, så gælder det jo bare om at smadre sin bil så meget som muligt, mens den stadig kan køre....

• #3   3. maj 2013 Jeg er helt vild med det der "RAT LOOK" smiley Det betyder jo at min gamle udkneppet vectra B er moderne igen smiley

• #4   3. maj 2013 Ja præcis Simon smiley

• #5   3. maj 2013 Virkeligheden er at folk ikke har råd til at vedligeholde deres biler, så alt det der er gennemkneppet med rust er rat look.
    Yderst grimt, burde forbydes smiley

• #6   3. maj 2013 For nogen folk betyder det at smelte plastic, smadre buler alle steder, slibe malingen af bilen og lade den ruste. Oprindeligt er det jo noget der stammer fra de gamle biler, som har fået patina med årene, men stadig har sin charme.
    Der kan dog fåes en slags maling med metalflager i, som ruster "oven" på lakken, så bilen ikke bliver skadet under.
    Jeg er ikke personligt stor fan af rat-look stilen, da jeg synes det til hver en tid er pænere, at en bil står snore lige i en lækker blank lakering.

• #7   3. maj 2013 Rat-look har vel en 10-15 år på bagen nu og enten kan man lide det eller man kan ikke - lidt det samme som mad alle andre stilarter indenfor bil-tuning/styling!

• #8   3. maj 2013 Den her bil har det udseende.
    http://kcspaintshop.com/blog/wp-content/gallery/50-olds/50.jpg

Og så vidt jeg ved så har de slebet det ned, sprøjtet den blå de steder hvor den er blå, og derefter givet den klarlak, netop fordi at den skal se ud som den gør smiley

Og helt ærligt så var det også en vogn jeg ville eje smiley

• #9   3. maj 2013 Enig med Morten S, syntes det rat look, er stærkt overvurderet, bevares det er da meget sjovt, men ikke noget jeg gad køre rundt i.
    Så hellere en bil der står 100% i orden, tilpas sænket og et sæt fine hjul.
    Det eneste jeg lige kan komme på, hvor rat look holder, er ved Ratrods, men her er der tale om en bil, der er bygge op fra bunden, med en plan og en gennemført stil.

• #10   3. maj 2013 folk tror det gælder om at smadre den, men hvis du skal til dhb, så kig på bente, hun kommer til at være ægte ratstyle

• #11   3. maj 2013 Rat look er opfundet af fattigrøve som ikke har råd til at lave en bil ordenligt.

og de eneste der syntes det er fedt er folk der står i samme situation og kan se at det er opnåeligt for dem at smadre deres bil, for så er den jo fed??

NOOT!!

• #12   3. maj 2013 Swag - præcis! Den der er som den skal være!

• #13   3. maj 2013 Rat style, eller look. Det skal jo ligne en bil der er trukket ud af en lade efter 25 år. Inkl det rust og patina en bil ville få under sådan et ophold.
    Det kan godt have sin charme. Men jeg vil absolut sige min mening, og det er det er forbeholdt biler som ja netop kunne have stået i en lade i 25 år. Det vil sige ikke din 1994'er Opel Corsa b med plastic kofangere!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det skal være en classisk bil, med respekt for bilen originale former. Og til dem der bare hærger deres bil mest muligt. Ja kald det Rat style eller lad være?!! Jeg syntes stilen er cool, men lav bilen med måde. Ikke bare hærg og smadre den. Se her er en rigtig rotte. Det er en der gør oprør med de rigtige Hot roads!!

profilbillede
  • #14   3. maj 2013 Hotrod udspringer i min bog fra unge gutter der brugte penge på motor fremfor look.
    All go, no show.

Ratlook er en balancegang. Jeg synes der er charme når man kan se at en bil har år på bagen - den har kun sin originale lak en gang.
    Men det der ræs hvor man skader bilen med vilje er jeg slet ikke med på.
    Nedslebne skærme, nummerplader der er monteret skævt med vilje.
    Farlige anordninger og for meget lort på taget er ikke mig.

Less is more!

• #15   3. maj 2013 Carsten

Jeg holder stadigvæk på at eks. en Ford T fra 1930 vil se hammer fed ud med det rette (men slidte) udseende, sænkning af taget, fine fælge og en synlig motor og ingen skærmkasser til hjulene smiley

Og de selv samme ord ville komme ud af mig, om jeg så havde 300 mio på kontoen eller jeg er som jeg er nu smiley

• #16   3. maj 2013 BOELT

Haha, og selvfølgelig kommer du med et eksempel på hvordan det kunne se ud, og så er den som den Ford T model jeg beskriver :b

• #17   3. maj 2013 Jo men findes de "kiksede" biler der bare ikke er lavet ordentligt ikke i alle stylingsretninger ? Tror ikke kun det er rat.

Jeg har aldrig været tilhænger af rat-style indtil jeg faldt over denne gamle BMW E28 på stanceworks hjemmeside:

http://www.myrideisme.com/Blog/wp-content/uploads/2009/11/DSC2274-as-Smart-Object-1-copy.jpg

Den er simpelthen bare ond. Ved ikke hvad der lige gør det, men den fik godt nok vendt det hele lidt på hovedet for mig.

Indvendig er den total iorden med læderkabine og alt muligt guf. Udvendigt har den fået lov til at ruste et års tid efter at være slebet fuldstændig ned, dernæst har man så slebet den igen og så givet den et ordentlig klarlak for at bevare det blanke og rustne.

Jeg syntes den er røvfed smiley

• #18   3. maj 2013 jeg syntes det er et fedt look og noget anderledes end de glas fiber både der ellers køre rundt på vejene som man altid ser så er det sq da sjovt med noget anderledes og en bil der typisk er bygget om er jo osse en gammel havelåge der er ve dog falde fra hinanden i forvejen og ikke ens betydende med at man ikke har penge til en bil som nogle påstår

den her byggede vi for nogle år tilbage fordi det var sjovt og anderledes og lortet skulle bare have været skrottet alligevel og ja ved siden af stod der så 4 andre top klar gjorte biler nogle af dem nymalet og nybygget osv. og den samme ejer af alle 5 biler

bilen idag er endt som et hus nr

http://www.bilgalleri.dk/galleri/192373-vw_golf_3___rotten

• #19   3. maj 2013 Går ud fra at rat look ejer også synes at gennemhullet trøjer med oliepletter er lækkert, det sgu bare gucci gucci for dem

• #20   3. maj 2013 Se evt min Gamle Volvo 242. den er trukket ud af en lade. kun fået en vask. mekanisk har jeg lavet en masse, men ikke noget på selve bilen Den skal ikke males eller noget. og hvis den skal er den kun reparation. med den 5L spand med esbjerg lak brun malling der ligger i bagsmækken på bilen.

Kan godt lide god gamle patina. smiley

• #22   3. maj 2013 Ruben, det er så langt fra sandt det du skriver smiley

Det er rigtigt den er slebet ned og har fået lov til at ruste. Men grunden til at den er semi blank er fordi den er smurt ind i olie.

Det der er også et billed fra de tidlige stadier af bilen liv. Siden de billeder er den kommet helt til jorden med speciel luft(vanger står på jorden) alt inden i er revet ud og er bygget custom op igen rent jern og alu, den er blevet tag sænket og har haft en 1jz i.
    For ca 2 år siden brændte den i en garage brand. Men ejeren er meget snart ved at bygge den op igen, blev officielt annonceret i dag

• #24   3. maj 2013 Fordi jeg har fulgt med i hvordan den blev bygget i sin tid smiley

Sorry, læste dit indlæg forkert, finder lige linket

Her
    http://www.stanceworks.com/2013/05/24-months-and-counting/

• #25   3. maj 2013 Nej det er to forskellige biler drenge. Den med sænket tag er en anden bil. Den syntes jeg til gengæld er grim.

• #26   3. maj 2013 Jeg holder på, at den BMW var flottere hvis man havde givet den en lækker lakering. Men smag og behag er heldigvis forskellig...

• #27   3. maj 2013 Nej det er ikke 2 forskellige biler, det billed du linker til er som sagt en af de første udgaver af rusty!

Ellers bedes du lige komme med en build thread eller lign der underbygger dit udsagn

• #28   3. maj 2013 Rusty Slammington er speciel, og den er unik, men hvis jeg blev spurgt, så havde jeg hellere valgt denne stil: http://www.stanceworks.com/2013/02/as-long-as-its-black-riley-stairs-1986-bmw-e28-535i/

Kommentér på:
"Rat look" - En ny trend?

Annonce