{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.180 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Sving i Lyskryds {{forumTopicSubject}}

Hej

Står i den lidt uheldige og pinlige situation at jeg pludselig er kommet i tvivl om noget jeg bare har været vant til at gøre uden egentlig at tænke yderligere over det.
For at gøre der endnu værre er jeg i gang med at tage kørekort, og HAR altså bestået teoriprøven, og derfor afleveret min teoribog tilbage.

Er kommet i tvivl om sving i lyskryds. Der er f.eks et lyskryds i nærheden af hvor jeg bor hvor jeg skal svinge til venstre for at komme hjem. Jeg skal altså krydse modkørende bane. Når der bliver grønt for mig triller jeg lige så stille frem til midten. Her er det så jeg bliver lidt forvirret, for den modkørende bane har også grønt. Jeg skal altså vente på et hul i den modkørende bane for at jeg kan svinge til venstre.

Her den anden dag var jeg så ude og kører med min kørerlærer hvor jeg skal svinge til ventre i et andet kryds. Jeg drejer selvfølgelig ind i svingbanen, der bliver grønt for mig hvorefter jeg triller ind på midten og ironisk nok holder tilbage og venter på modkørende. Men der kommer ingen modkørende, for de har rødt.

Hvorfor er det sådan at det ene kryds har de modkørende grønt når jeg har grønt lys til at svinge til venstre og krydse deres bane mens modkørende har rødt i et andet kryds. Hvordan skal jeg skelne mellem om jeg skal svinge til venstre med det samme eller holde tilbage og afvente modkørende trafik?

Synes næsten det vil være pinligt at spørge min kørerlærer eftersom jeg selvfølgelig burde vide det. Kunne godt tænke mig en forklaring inden jeg skal ud og kører næste gang, så jeg har styr på det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sving i Lyskryds
Kommentér på:
Sving i Lyskryds

Annonce