{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Dan P
Dan P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Dino's out {{forumTopicSubject}}

Dino 125 cc
Hjælper en af mine venner med at fikse hans go kart og jeg har en smule styr på motorer, har i hvert fald brugt en hel del timer og det plejer gerne at lykkedes, men denne her Dino er ikke lige sådan at bide skeer med. Den har ingen El-starter, kick starter eller håndstart, har prøvet at starte den med min DeWalt 18 v, men er ikke i stand til at frembringe nok energi til at lave en gnist, med mindre tændrøret er taget af og ligger på motorblokken og den får ca max hastighed i tredie gear, så når tændrøret sidder på sin plads ryger jeg ned på hoste stadie! Har prøvet lidt af hvert af gode råd fra hist og pist, skal lige tilføje den har heller ikke nogle gear, hvilket havde hjulpet en del. På youtube er der videoer hvor de kaster den ned og gir gas... niks! trækker en sele rundt om dækket og trækker.... niks! Prøver nok at smide en større boremaskine på og se om jeg kan holde den, hvis ikke lige måske jeg kan være så heldig at der er en der har den magiske løsning! Ville være kæmpe.... At løbe den igang ville svare til at løbe en scooter med variomatic igang, man sparer på benzinen og får ingen fartbøder

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dino's out
  • #1   5. maj 2013 Vil den ikke starte når i løber med den ? Eller hvordan skal det forståes. Og ja. Os andre har løbet os helt blå i hovederne for at få gang i det lort, så bare kom igang.

• #2   5. maj 2013 så er det da bare ud og ha fat i en starter til den som er lavet smiley

• #3   5. maj 2013 her er et billede af sådan en du skal ha fat i det er princippet en bilstarter og et lille batteri
    men de er ikke så nemme og skaffe mere da man ikke bruger dem i sporten mere alt har selvstart idag eller skal løbes igang

evt forsøg med en luft nøgle måske den kan sparke liv i den

profilbillede
  • Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    maj 2013

#4   7. maj 2013 Mht at løbe den igang, er problemet at den aldrig aktiverer andet end friløbet og vandkølingen, har prøvet at smide den bestemt i jorden efter at have løbet et par meter men koblingsskålen står stille og der er heller ikke noget tøf tøf fra udstødningen. Mht starteren, skal der ikke være plads til en starter a'la starteren på en knallert, en lille elektromotor som sætter motoren igang, eller skal den forbindes mellem statoren og tændingsspolen?? kan i hvert fald ikke rigtig regne ud hvor den skal sidde, ligesom et snoretræk f.eks kan jeg heller ikke rigtigt få plads til. luftnøglen har jeg prøvet, problemet er det er en slagnøgle og den kan ikke engang få møtrikken til at dreje en omgang, fordi den slår og ikke holder spændet, hvilket bare får den til at stå og vugge! prøver at sætte luftnøglen på bagsiden og boremaskinen på den anden side i morgen, lidt giftigt, men friske drenge friske sår smiley

• Dan P
    Dan P Tilmeldt:
    maj 2013

#5   12. jun 2013 AEG 900w powermatic boremaskine, en mindre stator justering og Dino var kampklar igen smiley stadigvæk irriterende da boremaskinen er med ledning, det kræver en lang forlængerledning, korte ture eller en yderst stabil motor... Men det må komme... God sommer smiley

Kommentér på:
Dino's out

Annonce