{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.676 visninger | Oprettet:

Smadre sidespejle... hvem af os skal betale hvad? {{forumTopicSubject}}

Var så uheldig at snitte sidespejl med en anden bil i dag, begge vores spejle blev smadret og selv om jeg nok helst ville ordne den lille uheldige situation, mellem os lige der på stedet, var modparten på ingen måde samarbejdsvillig. Han påstod hårdnakket at det vil min, og kun min skyld, mens han næsten råbte op om at et nyt spejl ville koste mig 5000kr. Personligt er jeg om jeg nu er overbevist om at vi begge kunne/burde ha trukket længere ud til siden (skaden skete på en smald landevej hvor der ikke er meget plads til at køre forbi hinanden) (og desuden har jeg tjekket prisen på hans spejl, 5000 Min bare røv! det koster 930kr + moms ved merkonomen) Men Mit spørgsmål er nu. Hvem kommer til at betale hvad? og hvad sker der når jeg siger "delt ansvar" og han siger "dit ansvar" Egentlig havde jeg ikke tænkt mig at forlange nyt spejl monteret, da jeg lige så let kan finde et brugt og selv montere det, men hvis jeg skal betale for hans, forlanger jeg sku også et nyt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smadre sidespejle... hvem af os skal betale hvad?
  • #2   5. maj 2013 Det vil med al sansynlighed ende med en dele skade, da det ikke kan bevises hvem der er ansvarlig, så du holder bare på at du trak det ud du med rimelighed kunne.

• #3   5. maj 2013 du skriver bare til din forsikring og forklare sagen så finder de ud af hvem der har skylden eller deler den.

• #4   5. maj 2013 Hvis i vælger at køre sagen igennem forsikringen, så ender det næsten med garanti med delt skyld

• #5   5. maj 2013 Jeg ville kontakte forsikringen. Han virker da ikke til at have noget fornuft i sig. Det må være noget af en dyr bil og en meget speciel lakering han har sig, hvis det koster 5000 kroner

• #6   5. maj 2013 Jeg tror at i må lade den gå over til forsikringen, og så må de vurdere om i hver især skal betale eller om det kun bliver den ene part. Den er svær at vurdere og bevise, så mon ikke forsikringen siger at i begge er skyld i det.

Personligt vil jeg mene, at hvis i begge har kørt så stærkt forbi hinanden på en smal landevej at begge jeres spejle er smadret, så er den ene ikke bedre end den anden.

• #7   5. maj 2013 Jeg plejer altid at bare køre ud så jeg fylder det halve af vejen, og hvis så modpart ikke ser ud til at trække ud, stopper jeg i rabatten, for så er det ham der påkørere mig som holder stille....

Forklar ham han bare skal betale og skifte det selv, da han sikkert heller ikke gider stige i forsikring...

• #8   5. maj 2013 Et spejl kan nu sagtens være meget dyrt. Til min Mercer med elspejle med varme, og auto nedblænding i sidespejlene koster de bestemt ikke gratis, og så lakering oveni. 5000 er nu ikke vildt urealistisk.

• #9   5. maj 2013 prisen er nu ikke urealistisk, jeg har lige fået lavet spejlet på min Vectra c via forsikring, da en ældre dame ikke overholdte sin vigepligt, og det rendte op i 6900 kr, og nej, jeg ville ikke acceptere en billig kopi fra et eller andet reservedels firma, det skal være originalt og så koster det!

• #10   5. maj 2013 og mit spejl har memory og varme og selvfølgelig elstyret

Kommentér på:
Smadre sidespejle... hvem af os skal betale hvad?

Annonce