5.232 visninger
|
Oprettet:
job i usa eller andre lande i autobranchen {{forumTopicSubject}}
hey nogle af jer som er eller kender en der er flyttet til usa eller andet lande nu tænker jeg ikke så meget på tyskland sverige eller norge, men langt væk, og som har fundet job i autobranchen i form af mekaniker, pladesmed eller klargøringsmand?
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
Fik faktisk at vide at hvis jeg ville have en ansættelse i et halvt år ved BMW i LA, så kunne jeg skrive under med det samme, så ville de hjælpe med greencard og pis og papir (det var dog ikke som mekaniker)
Der arbejdede de på flex tid, altså de kom når de ville og gik når de ville, så tjente man efter hvad man arbejdede.
Desværre er det møg dyrt at bo i LA, men kan man klare transporten er der nice i de mindre sub urbs.
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 134 Svar: 366
Tilbage i 2009 var det MEGET svært at få visa der til, men en af mine kammerater arbejdede året efter i Canada og han havde ingen problemer med visa. Det er helt sikkert ikke noget problem for dig at få et job hvis først du får papirarbejdet i orden, da danskere er i ret høj kurs på arbejdsmarkedet derovre.
evt. tag kontakt til en virksomhed som du er intereseret i at arbejde for, måske de er intr i at hjælpe
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Emner: 104 Svar: 201
nu er jeg pladesmed, og har lange tænkt på at flytte lidt fra dk, for at prøve noget nyt og bedre vejr! men det hjælper nok ikke på at få kæmpe villa bare ved at flytte til usa, men bare hele kulturen der over er jeg helt grebet af.
men vis der ikke er mange amerikaner der vil være mekaniker eller lign så må lånen vel være ok, de skal vel have lavet alle de biler de kører rundt i
feb 2007
Følger: 97 Følgere: 83 Biler: 17 Emner: 16 Svar: 34
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 698
jul 2007
maj 2007
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 146 Svar: 4.629
Hvis du mener løn, så er det igen alt efter hvor god du er og hvor meget du arbejder. Tænk på at skatten jo også er helt anderledes derovre, men husk også at som dansk statsborger skal du jo betale noget af hvad du tjener til DK.
Det er ikke altid det økonomisk kan betale sig med "almindelige" jobs.*
Men lønne forhandler du med din arbejdsgiver før ansættelse.
jul 2007
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 37 Svar: 698
job i usa eller andre lande i autobranchen