{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.642 visninger | Oprettet:

jacob k
jacob k
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Omregistrering af bil . {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen .
Jeg skal købe en bil af en privat på mandag , vi bor langt væk fra hinanden , så jeg skal køre langt .
Men bilens ejer siger af vi skal køre sammen i synshal og få den omreg , men da jeg ikke kan være ved manden , før synsmanden lukker , hvad kan jeg så gøre ?
Jeg har ikke dankort , så kan ikke gøre det over skat ?
Nogen der kan hjælpe ?
Tak på forhånd og god weekend .
Mvh Jacob

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omregistrering af bil .
  • #1   11. maj 2013 Find en bilforhandler der er pladeoperatør? De har ofte længere åbningstider. Alternativt kunne du høre ham om du kunne underskrive en fuldmagt hvorefter han kan tage ned og omregistrere den:)

• #2   11. maj 2013 Omregistrering kan med fordel gøres via SKAT's hjemmeside.

Koster nogle hundrede kroner, men det gør det jo uanset hvad smiley

• #3   11. maj 2013 Det kunne være du kunne betale sælger for at omregistrere den med hans dankort, så skal du bare have dit nemId med...

Men nu du nævner det, hvordan klarer man sig i dagens Danmark uden betalingskort, og især Dankort som er gratis ?

• #4   11. maj 2013 Hvis hverken køber eller sælger har adgang til et Dankort, så kan det ikke gøres på SKATs hjemmeside. Så er der kun synshaller og bilforhandlere tilbage.

Der findes alternativer til Dankort, som gør tilværelsen tålelig, fx Mastercard Debit. Det kan trods alt bruges de fleste steder.

• #5   11. maj 2013 Man kan KUN bruge Dankort ved omreg på SKAT's hjemmeside. Korrekt, hvor latterligt det end lyder.

• #6   11. maj 2013 Yep, KUN Dankort ved omreg. på SKAT's side.

• #7   11. maj 2013 Bay >> Hvad er ulempen ved at have det gratis Dankort?
    Umiddelbart koster Mastercard penge i mange banker, om det så er den ene eller den anden type, og i Danmark er det altid tilgængeligt at betale med Dankort, hvorimod flere butikker, fitness centre, foreninger mv. fravælger de internationale kort, ganske simpelt fordi det koster meget mere at have dem også.

• #8   11. maj 2013 Det er ikke fordi de koster så meget mere at bruge de her MasterCards det er fordi butikkerne eller de virksomheder som tillader brugen af kortet fra deres kunder skal vente længere på deres penge, MasterCard udbetaler kun hver 3. måned, hvor i mod Dankort er hver måned smiley

Kommunerne er rigtig dårlige til at tilbyde andet end dankort, heri også SKAT, Borgerservice og Politiet

• #9   11. maj 2013 Mit arbejde har helt basis dankortterminaler. De skal skiftes ud hvis de skal kunne tage MasterCard. Plus merudgift:)
    Derfor tager vi ikke andre kort end visa/dankort..

• #10   11. maj 2013 Claus B, så er det satme nogle 10-års modeller i har stående da smiley

Det kræver blot en ansøgning med underskrift og lidt penge til Nets så er MasterCard og og køre normalt.

Jeg mener MasterCard tager ca. 2,40 kr og dankort 0,70 kr pr. transaktion plus de så også beholder pengene 3 mdr. inden de udbetaler til forrretningen, det har de fleste butikker ikke råd til.

• #11   11. maj 2013 Danny H >> Hvad snakker du om? Betalingen går da til butikkerne næsten med det samme, hvor MasterCard Debit fungerer næsten ligesom Dankort, da det ikke er et kreditkort, men hvor det almindelige MasterCard har en kreditaftale tilknyttet, derfor betaler du efter en måned eller tre, alt efter hvordan din kreditaftale er.

Claus B har helt ret, det er væsentlig dyrere at modtage betalinger med alle andre kort end Dankort, derfor fravælges de andre internationale kort ofte.

• #12   11. maj 2013 MasterCard har månedlig betaling, hvor Dankort kommer efter 1-2 dage.

Du skal betale disse priser udover prisen for at modtage Dankort:
    http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/betaling-med-kort/Documents/Internationale-kort/IK_Prisliste_MasterCard_Maestro_Visa_VisaElectron_VPAY_JCB_ChinaUnionPay_AmericanExpress_DK.pdf

Hvilket er en ekstraudgift for forretningen/foreningen.

• #13   11. maj 2013 Dankort koster fx 250 kr for oprettelse til Internet handel, hvor de internationale kort koster 3500 kr i oprettelse.
    Årsabonnement for begge aftaler er 1000 kr, altså bliver det dobbelt op hvis man skal have begge aftaler.
    Dertil kommer betalingsgebyret.

http://www.nets.eu/dk-da/Produkter/betaling-med-kort/Documents/dankort/Dankort-prisliste-oevrig-handel.pdf

• #14   11. maj 2013 Hvor står der er MasterCard udbetaler hver måned, det er noget nyt. Forhen for få år siden, da jeg startede supervoks.dk som i dag er solgt, skulle vi vente 3 mdr. med udbetaling fra MasterCard og en måned på dankort, men meget kan jo have ændret sig smiley

• #15   11. maj 2013 Ved Dankort får vi pengene dagen efter, og i den prisliste jeg lige sendte stod der at der var afregning med MasterCard hver måned hvis man ikke ville betale ekstra, ellers var det ugentlig afregning.

• #16   11. maj 2013 Javel ja smiley My bad, så er der sket ændringer siden jeg var webshop indehaver. Hehe

• #17   11. maj 2013 Brian D
    Det er ikke fordi vi er uenige. Dankort er bedre i langt de fleste tilfælde - og jeg ville personligt være ked af at skulle bytte det ud. Problemet er bare, at det ikke er alle, der kan få det. Enten fordi de ved med dem selv, at de ikke kan styre det, eller fordi banken ikke vil give dem det. Det er ikke så få igen.

Derudover er det ikke alle banker, der udbyder det gratis Dankort. Hos min bank kan man kun få VISA Dankort, som koster 150 kr. årligt.

• #18   11. maj 2013 Lad ham bruge sit dankort og du betaler ham tilbage så enkelt er det...

• #19   11. maj 2013 Bay >> Det er heldigvis ret nemt at skifte bank smiley Og på den anden side 150 kr/år... Så er det også ved at være stramt, hvis det giver problemer.

Jeg kender problemet fra en forening jeg sidder i bestyrelsen af, og der er der mulighed for forskellige kontingentperioder. Hvor folk ikke kan forstå de ikke kan betale med kontooverførsel ved månedlig betaling, det kan vi ganske simpelt ikke administrere på frivillig basis, når nu dankortbetaling kører automatisk.
    Nogen vil så betale med eDankort, det kan man også godt, men ikke som abonnement, så der hopper kæden af igen.

• #20   11. maj 2013 Det er ikke nemt at skifte bank for alle. Nok især ikke dem, der ikke må få Dankort for banken. Det skyldes ofte en dårlig adfærd eller lignende.

Men det skulle heller ikke være en diskussion omkring, hvorvidt man kan få Dankort eller om det er det bedste. Faktum er, at flere end man lige regner med ikke har mulighed for at have det.

• #21   11. maj 2013 Lad da bare ham omregistrere lortet. Betal ham det det koster. Du får så senere tilsendt den rigtige registreringsattest. Intet problem. Lad ham omregistrere den i ro og mag. I laver jo naturligvis en slutseddel, så er der ingen problemer.

Kommentér på:
Omregistrering af bil .

Annonce