3.143 visninger
|
Oprettet:
Chrysler Grand voyager ??? {{forumTopicSubject}}
Står og overvejer at anskaffe mig en grand Voyager 7 pers er det en smart ide ?
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 81 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.586
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 9
jul 2011
Følger: 3 Følgere: 20 Biler: 11 Emner: 72 Svar: 1.512
nov 2007
jul 2011
nov 2007
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 44 Biler: 5 Emner: 13 Svar: 2.049
Men det er sandt, de fleste har fejl i stort set alt..
Det er en ret dårligt bygget bil..
Desuden er gearkassen den samme fra 2.5'eren og de større motorer..
Hvilket er en ulempe, da 2.5'eren slet ikke er stærk nok..
nov 2007
mar 2007
Selvfølgelig kan man være heldig (som jeg var og tilsyneladende min bedstefar)
De har heller aldrig haft problemer, min bedstefar kører i en 97'er..
Men igen, skal du have en, så skal du virkelig gå den igennem for alle fejl en bil kan fejle, for der er næsten med garanti et eller andet..
Også sluger de benzin af helved til, hvis du presser dem bare lidt..
Ja, man sidder godt i sådan en og de kører utrolig godt (hvis man finder den rigtige)
Men får du en dårlig, risikere du hurtigt at stå med en bil der holder på værksted konstant, og en regning der stiger og stiger!!
mar 2007
Det er da en ok bil, men så ville jeg nu også heller bruge lidt (måske meget) ekstra og så køre i en chrysler..
jul 2011
Følger: 19 Følgere: 10 Emner: 86 Svar: 2.127
Ville jeg købe den? Nej for satan i helvede. Det er da penge direkte i et sort hul - både i afgifter og benzin-regninger. Fydaføj føj.
Hvis jeg simpelthen ikke kunne undvære de skide sæder, så ville jeg simpelthen vælge den nye Dacia - hedder den Lodgy? Den er naturlgivis dyrere - men jeg tror du sparer pengene hjem igen end en gammel Chrysler fra fucking 1996!
Ja, det ville jeg gøre.
Nat nat
mar 2007
Og jeg ville til enhver tid hellere vælge kia'en frem for sådan en skodspand af en vw..
De laver jo heller ikke andet end at holde på værksted, den vw har kostet dyrt indtil videre, hvorimod kia'en kun er blevet kørt til service og kostet på det punkt..
jul 2011
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Hvis man stadig tror på at vw er kvalitet så trænger men godt nok til at komme lidt ud af sin osteklokke
mar 2007
jul 2011
Gamle som nye. Selvfølgelig har der været nogle småting, men ALDRIG nogensinde noget som har kunne ændre mit syn på den bil, som pålidelig og billig i det lange løb.
Og bare til din orientering, nyere transportere, diesel - kører 20+ i den virkelige verden
mar 2007
Hellere det end sådan en nazi æske
jul 2011
mar 2007
Hold det nu til bilerne, ik..
Du vælger vw og jeg vælger chrysler..
jan 2004
Følger: 57 Følgere: 65 Biler: 23 Emner: 30 Svar: 3.943
Mit tidligere job som montør havde vi 3 transportere, der løbende blev skiftet ud hvert 2. år.
Var ansat i 7 år og havde derved 3 nye biler og så i alt 9 transportere komme og gå.
Fælles for dem ALLE var turbo ved ca 50.000km og gearkasse ved ca 75.000km.
Vi valgte at skifte bilerne når de blev 2 år gamle for derefter var de simpelthen for dyre at holde kørende.
Uden tvivl det er de fedeste kassebiler at køre i, men efter 2 år hvor garantien udløber så skulle jeg sateme ikke eje sådan noget l...
For ikke at nævne TDI PD motorerne, topstykker, dyser, flere turboer.
Touran og Passt der ruster værrere end en Kia Carnival, hvor VW trækker dem tilbage og sandblæser bunden på dem (touran) på kulance.
Jeg har personligt haft 3 defekte Touran speedometre, og senest stødt på en tilsyneladende ganske velkendt fejl på Golf 5 TDI hvor motorstyringerne har en dårlig lodning og ikke vil starte.
Dobbelt svinghjul der er kronisk defekte.
Interiør med noget underligt gummi coating der bliver skrammet bare man rører det og ligner lort inden nybils lugten er ude af sæderne.
Golf, Polo og UP modellerne med 1.2-1.4 motorerne der smider knast kæden og får motorhaveri efter 2½år og efterlader kunden med en kæmpe regning.
Hvis jeg gad blive ved kunne jeg helt sikkert finde flere ting på dem.
Og for at toppe det hele op så har SMC tilsyneladende en intern aftale om ikke at yde nogen form for service over for kunder der ikke lige smider 500.000kr til en ny bil hvert andet år.
Ikke at det har noget med mekanikken at gøre.
Hvergang jeg ruller hele denne svada ud så sidder der altid en eller anden VW fanatiker og påstår at dette fænomen kun findes hos mig og at det ikke passer med virkeligheden.. men så er det bare faens at alle mine påstande underbygges af stort set samtlige VW/skoda/seat/audi mekanikkere (dem som ikke er VW fanatikkere, men lever i den rigtige verden.
SAmt det kan findes på Google med et par simple søgninger.
Jeg kører selv VW, har bare valgt en gammel spand fra den tid hvor de ikke byggede bilerne rigtigt elendigt endnu.
Idag ville jeg lige så gerne købe Fransk eller Koreansk, da de er mindst lige så gode og måske enda bedre. Ihvertfald vil KIA og Hyundai i det mindste stå ved deres produkt i op til 7år med fuld garanti..
Det kunne VW måske lige lære lidt af og måske højne deres kvalitets krav.
Grand Voyageren er stadig en lortebil, og Kia Carnival endnu værre.
Chrysler Grand voyager ???