DSG Gearkasse hoppe. {{forumTopicSubject}}
Hej BG folkens,
Står og mangler noget hjælp til DSG gearkasse. Når bilen bliver sat i gear og bremsen slippes for at sætte igang er der lige som om det først skal i gear, den hoppe som om den har svært ved at koble ind det er både problem i R og D. Det virker som om den hopper ind og ud af gear, men der er ikke noget når den først er i gang, altså skifte mellem 1-2 2-3 3-4 4-5 5-6 kun når man holder stille og skal til at sætte i gang. Bilen er en Seat Altea 1,9 TDI årg 07. Bilen har været ved seat og fået en gear kasse opdatering uden hjælp og seat siger at der ikke er noget galt, men det tror jeg altså ikke på. Alle service er overholdt. Bilen er ikke chip tunet.
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 72 Biler: 4 Emner: 14 Svar: 1.813
Men er der skiftet olie på gearkassen.. Så vidt jeg har set er der meget stramme regler for olirskift på de DSG.. Var det for hver 60.000km eller 70.000km det skulle skiftes..
Men der er sikkert andre som ved meget mere om det end jeg gør..
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 519
dec 2006
jo vag kan bestemt fejle noget , især de nyere, og så lupo, fuck en skod slæde, men den er en af de meget få er kan køre det den lover literen
dec 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 136 Svar: 595
de nye DSG-7 gearkasser er med tør kobling og de er servicesfrie
dec 2006
kender ikke nogen der kan få en moderne bil til at gå hvad fabriken lover, og det emne har været oppe rigtig mange gange, og der er stadig ingen der kan få deres biler til at nå fabrikens opgivelser, lige meget kørestil og chauffør. men nu er det vist ikke det denne tråd omhandler. ved at dsg kasserne har en del problemer, da en af dem jeg deler værksted med tilfældigvis arbejder ved vw, og så deres svinghjul kan også lave ballade,men hvad det helt præcis går ud på må du spørge en der gør i den slags biler, gør helst kun i lidt ældre modeller, men du kommer nok ikke uden om at skulle have vw til at fikse det, med mindre du selv, eller en kami er god til nyere vag biler
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 54 Svar: 468
sep 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 210 Svar: 2.245
okt 2003
Følger: 4 Følgere: 2 Emner: 9 Svar: 363
dec 2006
så du kan få elle de nye micro biler til at gå 21 liter eller hvad de nu lover?? for det er der ikke rigtig gen her på bg er kan, så stort tilykke. kan gøre dig opmærksom på at det er stort set umuligt med de nyere biler, og grunden er den måde de måler km/l på.man kan på ingen måde ved normel kørsel opnå de sky høje km/l som fabrikkerne lover, det kræver en helt bestemt rute og ganske særlige forhold at nå det, bla at du ikke drejer rattet. men hvis du snakker om lidt ældre biler er det intet problem at få dem til at rende det fabrikken opgiver. Til T.S. ville også ringe til en ekspert imorgen og høre ham ad, det er jo en ret avanceret gearkasse sådan en
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 12
Vil prøve at ringe til Autogear i morgen og få en snak omkring problemet, er helt sikker på at olie er skiftet på gear kassen eftersom alle service er overholdt, men nu har jeg ikke haft bilen fra ny, så skal lige igennem service hæftet igen
jul 2003
Følger: 6 Følgere: 52 Biler: 7 Emner: 6 Svar: 77
Kan godt fikser den for dig for under halv pris af hvad forhandleren skulle har for at fikser den. Skriv mig en PB hvis du er intereseret.
DSG Gearkasse hoppe.