{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Patrick G
Patrick G
Tilmeldt:
26. mar 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hvilken bil til en ung knægt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle bilglade mennesker. smiley

Jeg er en ung knægt som studere og har lidt i tankerne at købe en bil når jeg flytter hjemmefra. Dog er studerende ikke proppet med penge, men med et lille job ved siden af kan man godt spare lidt op smiley

Jeg kan godt lide biler derfor er jeg som alle jer andre også tilmeldt mig dette site. Jeg har dog ikke så meget nærmere forstand på hvilke der er bedre end andre, økonomisk osv. osv.

Jeg har dog kigget på en rigtig drengebil som fx. en Golf eller en Seat Leon. Dog synes jeg "speciel" modellerne som fx GTI, R32 eller FR er top dollar. De ser meget flotte ud, men jeg ved så også at de er den del dyere. De er nok også for dyre til en ung knægts rådighedsbeløb på daværende tidspunkt.

Så har i nogle erfaringer, anbefalinger eller hvad ved jeg. Så er i meget velkommen til at kommentere eller skrive. smiley

Vh Patrick.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken bil til en ung knægt?
  • #1   20. maj 2013 Hej Patrick

    Da jeg lige havde fået kørekort, og skulle have mig min første bil, stod jeg klart med samme tanker og overvejelser. Du siger at du kigger på golf/seat og herved special modeller som GTI.
    Min første bil var en Golf 3, 1.9 TDI (hvilket er en relativ kedelig, men UTROLIG driftsikker motor). Dog havde jeg kigget specifikt efter modeller med VR6/GTI detaljer. Min havde derfor VR6 kofangere/underlæbe, vr6 kabine og var en Bon Jovi model (udstyrsvariant), kørte 22 km/l, og var meget økonomisk smiley
    Blot et bud!

    Mvh Sebastian


  • #2   20. maj 2013 Ja hvis du ikke har noget imod lidt fransk teknik så er sådan en Citroen zx rigtig god at starte ud med.

    http://www.biltorvet.dk/Bil/Privat/Citro%C3%ABn/ZX/1-4-i-grenoble-75HK-5d/P101662


  • #3   20. maj 2013 Den ligner da mistænkeligt meget din egen bil vincentz?

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #4   20. maj 2013 Skinkelynet
    Går den.. Så går den smiley


  • #5   20. maj 2013 HAha.. Fuck hvor useriøst Vincentz....


  • #6   20. maj 2013 Køb en golf3 vr6

  • #8   20. maj 2013 <b>Vincentz</b>
    Det var fandeme et sørgeligt oplæg!


  • Patrick G
    Patrick G Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #9   20. maj 2013 Hej Sebastian.

    Tusind tak for dit svar. Det ligner meget de samme overvejelser og ligner lidt en god ide. Hvor meget kan en Golf holde til at kører?


  • #10   20. maj 2013 Vincentz, har skrevet i adskillige forums omkring sin skod, til endda alt for høj pris,.

  • #11   20. maj 2013 som studerende er det vel også vigtigt bilen ikke holder på værksted konstant og er økonomisk. der kommer en Civic 1.5 ind i billedet. ud over den kan gå over 16km/l så er den driftsikker og med 116hk samtidig morsom. jeg startede selv ud med en pug 106 1.4. meget lille motor og jeg manglede overskud.
    skiftede til en G1 1,5lx fin gammel bil men den var bestemt ikke driftsikker. købte så en vento 1.9td kostede mig 80.000kr at havde. (AV sagde den lille lærling) skiftede så den til en fieasta 1800sport fra 91. sjov bil men gik noget i stykker var det besværligt at skifte. så kom der en Bobel ind i billedet. bestemt ikke et hit. skiftede den så med en fin G2 gti 16v med alt i udstyr. den gik også ofte istykker. fik så en corolla AE92 gsi. den kørte altid kostede en gearkasse (med tæsk tæsk og atter tæsk 150.000km før jeg fik den havde sat sine spor og kørte kun 50.000selv før kassen gik i stykker. og så var der en orginal generator fra 91 der ikke ville mere (suttede 120amp eller mere til anlæget) ellers kørte den bare altid og den fik bestemt noget af leve af. så købte jeg G2 GTD. samme historie som de andre VW´ere gik konstant i stykker aldrig noget dyrt men efter 3 måneder havde den kostet det samme som min Corolla havde på 1½år. fik så en 190D kørte altid kun en generator gik i stykker. savner sku dens komfort og dens måde de køre på. skiftede den til en Carina E stationcar. kørte kanont i 1½år og var ikke de vilde udgifter på den. kørte 75.000km i den. skiftede til en opel vectra b som nu har kørt 35000km uden bøvl den skifter jeg kun fordi jeg ikke har knyttet et bånd til den. (har jeg haft med min G1. Corolla. Carina og Mercedes)...

    kan derfor kun tale godt om Corolla om et er en 4E-FE (1.3) eller 4A-FE (1.6) er lige meget de kan spise olie (0.5liter på 1000km er ikke unormalt) men hvis bilen skal starte værd gang er det vejen at gå. evt starlet da den lige er lidt mere ømkonomisk og billiger i vægtafgift.
    ellers er honda også et godt bud. civic er drifsikker.



  • #12   21. maj 2013 Hvis du er tålmodig, og finder den rigtigt golf 3, som jeg gjorde - kan du godt have en billig bil uden store meromkostninger. Havde min i halvandet år, og skiftede KUN fordi at jeg havde råd til en hurtigere og sjovere bil smiley derfor er mit råd fortsat golf 2/3
    Og mht. Hvor langt den kan køre, en 1.9 som er den stærkeste motor nogensinde fra vw, kan som udgangspunkt gå 1mil + (varierer self). Min havde gået næsten 400k da jeg solgte den, og kørte upåklageligt.


  • Rameez A
    Rameez A Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 38
    #13   21. maj 2013 li købt en seat leon 2006 1,6

  • #14   21. maj 2013 Skal dog lige tilføje, at den skal være indreg efter 6 måned 96, mht afgifter

  • #15   21. maj 2013 Skinkelynet. Ja det er g så min.

  • #16   21. maj 2013 Så får du da lige en udstemme for reklame i forum smiley

Kommentér på:
Hvilken bil til en ung knægt?

Annonce