{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.953 visninger | Oprettet:

Kan donkraft holde? {{forumTopicSubject}}

Har en donkraft som er lavet til at løfte 1 ton, men min bmw vejer jo lidt mere..

Spørgsmålet er så om donkraften kan holde, den løfter jo slet ikke hele bilens vægt når man kun løfter i en side? Når der står "1 ton" på, er det så hva bilen max må veje eller er det hvad donkraften må løfte? Håber i forstår mit spørgsmål smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gennemgang og indregulering af fjernvarmeanlæg - kolde rum og ustabil gulvvarme 2.000 kr.
  • Hænge 3 lamper op 700 kr.
  • Lukke Veluxvindue 6 meter oppe 1.000 kr.
  • Service af Wavin gulvarme 2.000 kr.
  • Vaskemaskine/ tørre vil ikke vaske 760 kr.
  • mit Geberit væghængt toilet løber. noget indmad udskiftes 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan donkraft holde?
  • #1   21. maj 2013 Det er self. hvor meget donkraften må løfte smiley Så vis du kun løfter den ene side må din bil ikke veje over 2 tons

• #2   21. maj 2013 altså hvis du skal ind under bilen og kravle rundt så ville jeg ikke gøre det. men hvis det bare er til hjulskift kan du godt. det der er i det at der er en sikkerheds faktor på sådan noget. ude hos os er den på 3,5 på vores hydraulik slanger. og ved også der er på donkrafte men hvor meget ved jeg ikke

• #3   21. maj 2013 Tobias B

sådan kan du ikke gøre det op, bare fordi man kun løfter den ene side er det ikke ens betydning med man kun løfter halvdelen af bilens vægt

• #4   21. maj 2013 Jeg kravler aldrig under en bil som kun står på donkraft, hvis jeg endelig skal under den ryger den på bukke. Så det var egentlig bare om den kan holde til lige at løfte den i den ene side, smide en buk under, løfte i den anden side og smide en buk under der også.. Eller havde i ofret lidt penge på at købe en som må løfte 2 tons f.eks? smiley

• #5   21. maj 2013 Jeg havde nok købt en til 2t.
    Heller en lidt lettere pengepung, end at skade sig selv eller bilen. smiley

• #6   21. maj 2013 snakkede lige med en syns mand i går, han sage at jeg sku vide hvor mange der var blevet kvæstede under deres bil, ved dette stunt.. mvh hc

• #8   21. maj 2013 Siger jo netop også at den kun ville blive brugt til at hæve bilen i et kort øjeblik så jeg kan få den på bukke smiley

• #9   21. maj 2013 Ville sgu heller aldrig kravle ind under en bil der blev holdt op med donkraft. Men når han kun ska bruge det til at smide bukke ind under så kan jeg sgu ik se problemet, da jeg går ud fra at han kun behøves at sætte hænder et par cm ind under bilen.

• #10   21. maj 2013 Præcis Tobias.. Men lyder til at de fleste fraråder mig det, så jeg må investere i en ny smiley

• #11   21. maj 2013 jo så kan du da nok godt gøre det, men du skrev ikke noget om bukke, derfor mit svar.. god dag mvh hc

• #13   21. maj 2013 H.c > før du overhovedet skrev her inde havde jeg nævnt at der skulle bukke under smiley

AFILI8ED > har kigget på den du snakker om, for som bmw'en står nu, så skal jeg have 2 forkallingsbrædder under før donkraften lige præcis kan mases ind.. Så ville være super med den til lave biler.

• #14   21. maj 2013 Løfteevne 1 Ton, så er det ligegyldigt hvad bilen vejer, den løfter måske en anelse mere end 1 ton.
    Løft det du skal løfte, smid buk ind under, sænk donkraften.

Kommentér på:
Kan donkraft holde?

Annonce