{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
949 visninger | Oprettet:

Bmw, For stor motor? {{forumTopicSubject}}

Har købt mig en bmw E36 318d fra 1993, der ligger en 325 tds motor i den, tidligere ejer siger det bliver intet problem for mig at syne den med 325tds motor i og at der skulle være betalt afgift? "sagde han".. Jeg ville mene at den bliver umulig at få i gennem syn med denne 325tds motor, når der står 318d i reg. Att..

Håber der er en venlig gut som evt. ved noget om det

Mvh Jonas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bmw, For stor motor?
  • #1   24. maj 2013 Eftersom en 318d er 4 cyl. Og 325tds er 6 cyl og med snegl bliver den nok halv svær og få gennem syn. Rettere sagt umulig. Hvis der vel og mærke ikke er andet bagtøj bremser og betalt afgift. Og så ville det stå på din regi attest. Vil jeg mene.. Uden og være 100

• #2   24. maj 2013 Så skal jeg have lagt et stort billed i A motor rum, af en 4 cylle motor, når jeg køre til syn. Haha smiley må jo igang med at skifte motor så smiley

• #3   24. maj 2013 Ja eller giv synsmanden tåregas. Håber ikke den var dyr smiley

• #4   24. maj 2013 Haha smiley takker hjælpen.

• #5   24. maj 2013 Vil da mene 20% reglen stadig gælder - eller er den væk ?

• #6   24. maj 2013 ehm 318d har altså osse snegl ToyoR.

Men overskridelsen i procent er alt for stor. Den motor du skulle hav i laver 90 heste og den der ligger i har 143 heste. lidt mere end 20 % reglen smiley

• #7   24. maj 2013 Så vil da meget gerne se dig vise mig en e36 318d med turbo? Hvis motoren ikke kommer fra e46.

• #8   24. maj 2013 En 318tds i e36 køre der sku da mange af og isåfald vil jeg da mene den er under de 20procent

• #9   24. maj 2013 Kan ikke huske om de var med 90 eller 110 hk eller begge dele men turbodiesel 1,7 liter

• #10   24. maj 2013 Men og få sådan en synet er sku da det mindste problem i verden...

• #11   24. maj 2013 Toyo R, søg og du skal finde viden... smiley

B4ndit, hvordan vil du få en overskridelse på over 50 % godkendt... den ene 90 heste, den anden 143 smiley virker underligt smiley også har den jo osse 2 propper mere smiley hehe det ser synsmanden jo nok osse smiley

• #12   24. maj 2013 Ja der må jeg sgu krybe til korset! Synes ellers jeg søgt en del på Google smiley men ja uanset hvad bliver den svær at syne

• #13   25. maj 2013 Toyo R synes fandeme det i orden du erkender en fejl meget få folk på denne side gør det ikke... Stolt dag for bilgalleri, der findes et medlem med æren og troværdigheden i beholde. God weekend

• #14   25. maj 2013 Er ikke noget problem at syne det, selvom det er over 20%.

Eneste det kræver at undervognen er ombygget til 325tds (dvs. bremser, støddæmpere, osv). Du kan også dokumentere at den overholder gældende forureningskrav da 325tds motoren fandtes original i samme karosse som din bil (man "genbruger" typegodkendelsen på motoren).

Eneste problem du render ind i er at ombygningen er afgiftspligtig, så hvis der ikke er betalt afgift til Skat er den ikke lovlig.

Har ikke set sådan en regattest før hvor motorskift er godkendt, så ved ikke om der vil komme til at stå 325tds på papiret, eller om der forsat vil stå 318tds også en tekst "Der er foretaget konstruktive ændringer".

Jeg ved dog de konstruktive ændringer ikke bliver skrevet på regattesten. Så om det er en gevindundervogn, eller motorskift vil der bare stå "konstruktive ændringer". Så kan Skat/Politiet slå op præcis hvad der er lavet og godkendt på bilen hvis de lyster.

Kommentér på:
Bmw, For stor motor?

Annonce