{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
34.919 visninger | Oprettet:

Nicklas A
Nicklas A
Følger: 1 Emner: 19 Svar: 47

Køre med knækket fjedre.. {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg har en ford mondeo stc fra 06.

Her til aften knækkede højre for fjedre. Kan ikke se hvor den er knækket henne, men har haft hånden oppe så langt jeg kunne, men kan ikke mærke noget, så går ud fra det er helt oppe i skålen.
Når man køre lyder det ikke så godt og den trækker noget til højre.

Mit spørgsmål er så om den kan holde til en køretur på ca. 20km til mekanikeren?
Og kan det svare sig at skifte støddæmper nu hvor den bliver skilt ad?

Mvh Nicklas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køre med knækket fjedre..
  • #1   30. maj 2013 Jeg ville nok få den henter.. Du gør nok mere skade end gavn.

Hvis ikke dine støjdæmper fejler noget og hvis de er helt indtakte ville jeg ikke skifte dem.

• #2   30. maj 2013 Det kan gå begge veje. Du kan risikere den defekte fjeder smutter ud og napper et dæk eller du kan være heldig der intet sker. Mange biler kører flere tusinde km med knækkede fjedre.

• Kasper
    Kasper Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 62
    #3   30. maj 2013 Det billigste er nok at du køre den stille og rolig til mekanikeren, medmindre du kan få den hentet gratis/meget billigt

• #4   30. maj 2013 der burdte ikke ske noget ved at køre den til mekaniker. jeg har aldrig hørt om en fjedre der har ødelagt et dæk eller noget andet.

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    jul 2005

#5   30. maj 2013 Hmm.. Det føles ikke super rart at køre i den da den trækker meget til højre, så må nok heller høre med min mekaniker og høre hvad han skal have for at hente den. Men på den anden side, min kæreste har kørt 42km med den uden der er sket noget.

Hun troede bare det var en gren der havde ramt bilen, kvinder smiley

• #6   30. maj 2013 så har du aldrig lavet peugeot Bo P smiley

• #7   30. maj 2013 har også oplevet et ødelagt dæk på en pug 206 smiley

men jeg ture godt køre med det smiley

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 195
    #8   30. maj 2013 En knækket fjeder kan let komme ned og ramme dækket, også selvom de er knækket højt oppe.
    Men gad vide om et er en svaghed på de mondoer.. Har selv været med til at skifte 3 org fjedre på sådanne biler..

• #9   30. maj 2013 Har nu også set flere biler, hvor fjederen går ud i dækket, lige fra en E28 til en E90, men hvis den ikke går imod hjulet nu, så kør meget forsigtigt hen til din mekaniker.

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    jul 2005

#10   30. maj 2013 Har også set det på mine svigerforældres pug 306..

Men må lige høre hvad min mekaniker siger imorgen.
    Og det kommer self. op til en weekend, så han har sikkert ikke tid til at skifte den imorgen.
    Ved i hvor lang tid det tager at skifte sådan en fætter?

• Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

Følgere: 4 Svar: 195
    #11   30. maj 2013 Omkring 1-1½ time
    Men er bare det med at få reservedelen hjem som oftes kan være sværrest smiley

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    jul 2005

#12   30. maj 2013 Kan se de har den på lager på mekonomen, så der burde han kunne få den hjem fra..
    T-hansen har også en, men så bliver den bare ikke org.

• #13   30. maj 2013 Refako, sælger også gode dele også originale.

Men har du ikke kasko eller passet service hos autoriseret service center, så er det måske en mulighed der for gratis afhentning

• Nicklas A
    Nicklas A Tilmeldt:
    jul 2005

#14   30. maj 2013 Jo har både kasko og service aftale med mek. der er autoriseret inden for ford, så tror også han gør det, men ved det ikke helt. Har kun haft bilen i to år, så han har kun lavet service på den to gange smiley

• #15   30. maj 2013 lasse k: jeg har skruet meget i peugeot og skiftet flere fjedre, jeg har selv kørt peugeot i over 10 år. og flere i familien køre i peugeot. har lige skiftet en fjedre på min onkels 1007

• #16   30. maj 2013 så burde du også vide at på 306, 307, partner fx kan fjederen hoppe ud og ødelægge dækket smiley

• #17   30. maj 2013 jeg tror da på det når du siger det, men jeg har aldrig oplevet det. syntes nesten der altid kun knækker en enkel ring af. og det sker der ikke så meget ved.

Kommentér på:
Køre med knækket fjedre..

Annonce