{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Valbon C
Valbon C
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 174

Tur over grænsen {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Skal med nogle venner en tur over grænsen, vi skal til Puttgarden. Jeg skal bruge mine forældres bil, så mit spørgsmål er:
Skal jeg have en fuldmagt, hvis vi nu bliver stoppet. Og skal der være gule veste til alle i bilen??

Håber I kan hjælpe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tur over grænsen
  • #1   5. jun 2013 Du skal bare ha den originale reg atest og mener du skal ha veste til alle.

• #2   5. jun 2013 Vest til føreren inden for rækkevidde.

• #3   5. jun 2013 Gule veste ja, men igen fuldmagt.. Om ikk andet kan de bare rInge hvis de tvivler smiley

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#4   5. jun 2013 Okay, ingen fuldmagt, det lyder godt nok.
    Må hellere tage veste med til alle så, for en sikkerheds skyld.
    Mange tak!

• #5   5. jun 2013 ja og så husk pas til alle i bilen

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#6   5. jun 2013 Hvorfor pas?

• #7   5. jun 2013 Du skal bruge pas , hvis du bliver stoppet mm.
    Der er ikke paskontrol, men det er det ene ste gyldige legimation.

• #8   5. jun 2013 tror aldrig jeg er blevet stoppet på den overfart, og jeg er over med den flere gange om året. smiley chancen er meget større for at blive stoppet når du kommer tilbage dernede fra

• #9   5. jun 2013 Selvfølgelig skal i have pas med. Bliver i stoppet når i kører af færgen, får i ikke lov til at køre ind i tyskland uden pas.

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#10   5. jun 2013 Okaay, jamen det vil jeg huske! Tak!

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#11   6. jun 2013 Det er på

• #12   6. jun 2013 Nicolai K det kommer jo an på om man har "eu" mærke på nr pladen.. For hvis man har det behøver man ikke DK skilt.

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#13   6. jun 2013 Har idag snakket med vores forsikring, og der sagde de at man ingen fuldmagt skulle have. Det var første gang ham manden havde hørt nogen spørge om det spørgsmål.
    Så nu er jeg sgu lidt i tvivl

• #14   6. jun 2013 Hvad er du i tvivl om? Du skal ikke have fuldmagt med..

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#15   6. jun 2013 Har bare hørt mange i min omgangskreds der siger man skal..

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#17   6. jun 2013 Ja, men han lød ikke særlig overbevisende, han kludrede lidt i det jo.
    Ved godt man ikke skal have det hver gang man låner, men nu er det jo ud af landet.

Jamen så kører jeg uden den, så må det være det.

• #19   6. jun 2013 Okay mester lyt/læs godt efter.

½. Fuldmagten kan du bruge som røvpapir, aldrig har jeg hørt dummere. Du skal ikke brugen en fuldmagt til noget.
    1. Du skal have 1 gul vest INDEN for RÆKKEVIDDE i bilen.
    2. Du skal IKKE have DK mærkning på bilen.
    3. Du bliver IKKE stoppet af det tyskepoliti, mit bud er du aldrig kommer i nærheden.
    4. Gu skal du ej have pas med da vi er i EU.
    5. Tysk politi kunne ikke være mere ligeglad med dig..

Jeg handler jævnligt over grænsen og har aldrig set SKYGGEN af en Politibil.
    Jeg rejser ligeledes tit dybt inde i Tyskland og Ofte Frankrig, i bil og her er jeg heller aldrig blevet stoppet.

Så kør med god samvittighed ned til den tyske grænse og køb alle de Shakere og Mokai som du har lyst til. Du spilder din tid ved at være så nervøs over det.

Bare køøøøøøøøøøøøøøøøøøøør.

• #20   6. jun 2013 Christian J

Du har delvist ret.. Hvis du bliver stoppet af politiet i Tyskland så skal man faktisk fremvise sit pas for at bevise dit statsborgerskab i DK..
    https://www.borger.dk/Sider/Regler-om-pas.aspx

Når det er sagt så jeg heller aldrig nogensinde blevet stoppet i Tyskland når man lige skulle på shopping tur.. Og tror nu heller ikke de vil gøre noget hvis du nu blev stoppet og ikke havde pas med..

• #21   6. jun 2013 præcis, tyskerene er ligeglad med os grænsehandlere....
    de lader de danske toldere lege med dem :), de tjener penge på vi køre over og handler

• Valbon C
    Valbon C Tilmeldt:
    jan 2012

#22   6. jun 2013 Tak for hjælpen !
    Vil gøre som Christian J siger!

• #23   7. jun 2013 tjaaa

har man ikke eu plader på sin bil så skal der være dk-mærke

og man skal have passet med selvom man rejser i eu, det er mig simpelthent en gåde hvor fanden folk har fået den ide fra at man ikke skal have pas med når man rejser i eu.

man bliver ikke stoppet af det tyske politi medmindre man laver noget tosset dernede og gør man det skal man kunne legitimere sig og det gælder alle i bilen og der er passet altså eneste gyldige legitimation

Kommentér på:
Tur over grænsen

Annonce