{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Erfaring med kobling - koblingsfingrer slår sig? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har erfaringer med at man i koblingspedalen kan føle motorens omdrejninger sådan noget mere end normalt, når man træder koblingen ned - hele vejen.

Kan det være koblingsfingrene der slår sig ?

Jeg har målt med måleur på koblingsfingrene - der hvor udrykkerlejet ligger an mod, og der slår den sig cirka 0,5 mm når man rotere motoren ? Er det hvad man kan forvente, eller kan jeg godt kassere hele koblingshuset ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med kobling - koblingsfingrer slår sig?
  • #1   7. jun 2013 Der er ingen tvivl om at udrykkerlejet skal skiftes, for det piver en anelse, men jeg tror ikke det er det eneste problem. Skal siges at det er en 40 år gammel motorkonstruktion

• #2   7. jun 2013 Hvis du ikke ved hvor gammel den kobling er, så ville jeg skifte den..

Man centerer jo koblingsnavet med nogle tapper, så vil omiddelbare tro at det ikke skal give sig overhovedet..
    Men det kan jo selvfølgelig også ligge i dit udrykkerleje....

Hvad bil snakker vi egentlig om....selv om det er lidt ligegyldigt...

• #3   7. jun 2013 Opel Rekord CIH fra 72, så det er jo ikke Audi-tolerencer, men altså koblingen her kørt fint indtil den begyndte at føltes sådan. Mit udrykkerleje er ødelagt, for den hyler, men den er kun 2 år gammel. Det er derfor jeg mistænker mit koblingshus - altså fingrene

• #4   7. jun 2013 hvordan har styret det hvor udrykkerlejet kører frem og tilbage hen over? det kan have en væsentlig betydning for om trykfoden går i stykker

• #5   7. jun 2013 Det er rimelig okay, der en anelse slid, men ikke sådan at udrykkerlejet kan rykke skævt.

• #6   7. jun 2013 skift koblingen, og tjek koblingskablet, for så hurtig dit udrykkerleje er gået, trækker den ikke nok tilbage, i frigang, om du mangler en fjeder til det, ved jeg så ikke, men jeg har sat en ekstra fjeder på min volvo, for den havde gjort det samme som din

Kommentér på:
Erfaring med kobling - koblingsfingrer slår sig?

Annonce