1.820 visninger
|
Oprettet:
Ompolstring af himmel {{forumTopicSubject}}
hej folkens, jeg går og skal skifte min himmel i min ascona B fra 78, men de kræver at man piller ruderne ud hvor syninger går under listen/ruden.
Er de bare limet fast, og så skal skubbes stille og forsigtigt ud? nogen der har erfaringer med dette?
Tak på forhånd!
Mvh Daniel
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 11 Emner: 146 Svar: 856
Du skal lige ha låse listen af udvendig på bagruden.
Jeg plejer at ha 3 lige krævet skruetrækker. så er meget slitte.. altså nogle der ikke er skarbe.
Så begynder jeg at med højre side rude i venster hjørne øvrest på indvendigside med at løfte rudelisten op og sætter skrue trækker fast imellem rude falsen ting og det gør jeg også med den anden bare 15cm længer nede. den trejde skrue trækker bruger jeg til at skubbe listen ud imellem de to skue trækker. når listen ude imellem de to skruetrækker tag jeg den første og sætter den 15 cm længer ned og sådan fremdeles. når du når bagreste højre nedreste hjørne kan du lige vippe ruden ud.
bagruden tag jeg først den ene side ned. derefter toppen og den anden siden
Så kan den også lige vippes ud..
aug 2012
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 141
jan 2004
ligger en ca 2,5m3 ledning i monterings kanten på listen og den skal være lang nok til kunne krys hinanden i bunden af ruden...
Det samme gælder de andre ruder.
Til for og bag rude.. De har en låseliste det skal trækkes i med dette værktøj.
http://www.wibotec.com/WT04.htm
aug 2012
Følger: 32 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 32 Svar: 141
jan 2004
altså ledningen bruges til at trække rudelisten over rude falsen.
altså du ligger ruden i hullet og får en til at trykke på ruden og du trækker k ledning så listen hopper over kanten. det er en god idé med nåde glide midel af en art på listen.
Ompolstring af himmel