{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.820 visninger | Oprettet:

Ompolstring af himmel {{forumTopicSubject}}

hej folkens, jeg går og skal skifte min himmel i min ascona B fra 78, men de kræver at man piller ruderne ud hvor syninger går under listen/ruden.

Er de bare limet fast, og så skal skubbes stille og forsigtigt ud? nogen der har erfaringer med dette?

Tak på forhånd!

Mvh Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ompolstring af himmel
  • #1   10. jun 2013 De sider i alm lister.

Du skal lige ha låse listen af udvendig på bagruden.

Jeg plejer at ha 3 lige krævet skruetrækker. så er meget slitte.. altså nogle der ikke er skarbe.

Så begynder jeg at med højre side rude i venster hjørne øvrest på indvendigside med at løfte rudelisten op og sætter skrue trækker fast imellem rude falsen ting og det gør jeg også med den anden bare 15cm længer nede. den trejde skrue trækker bruger jeg til at skubbe listen ud imellem de to skue trækker. når listen ude imellem de to skruetrækker tag jeg den første og sætter den 15 cm længer ned og sådan fremdeles. når du når bagreste højre nedreste hjørne kan du lige vippe ruden ud.

bagruden tag jeg først den ene side ned. derefter toppen og den anden siden
    Så kan den også lige vippes ud..

• #2   10. jun 2013 ja, okay det lyder som et lille pusle arbejde, og noget hvor tålmodigheden skal være iorden. er det bare omvendt hvis man skal montere ruderne på igen? eller hvordan ser situationen ud der?

• #3   11. jun 2013 hvis vi starter med sideruden. listen er på ruden.

ligger en ca 2,5m3 ledning i monterings kanten på listen og den skal være lang nok til kunne krys hinanden i bunden af ruden...

Det samme gælder de andre ruder.

Til for og bag rude.. De har en låseliste det skal trækkes i med dette værktøj.

http://www.wibotec.com/WT04.htm

• #4   11. jun 2013 ja okay, skal prøve og se hvad jeg kan gøre. ellers tusinde tak for hjælpen!

• #5   12. jun 2013 kan se jeg ikke fik hele med montering af ruden.

altså ledningen bruges til at trække rudelisten over rude falsen.
    altså du ligger ruden i hullet og får en til at trykke på ruden og du trækker k ledning så listen hopper over kanten. det er en god idé med nåde glide midel af en art på listen.

Kommentér på:
Ompolstring af himmel

Annonce